Audi bude propouštět. Zruší skoro 10 tisíc pracovních míst, ušetří tím miliardy

Audi plánuje restrukturalizaci, která má ušetřit miliardy eur a zajistit silnější vkročení do oblasti elektromobility.

Vedení Audi oznamuje, že z důvodu šetření nákladů v řadách miliard eur zruší v Německu do roku 2025 až 9500 pracovních míst. Kromě finančních výhod je plán součástí stále intenzivnějšího působení v oblasti vývoje elektromobilů a digitalizace, tudíž v této kategorii na druhou stranu plánuje další 2000 nových pozic vytvořit.

U Mercedesu se bude propouštět. Koncern Daimler chce ušetřit až 1 miliardu euro

U Mercedesu se bude propouštět. Koncern Daimler chce ušetřit až 1 miliardu euro

Přesněji se mluví o ušetření šesti miliard eur (asi 153 miliard korun). Změny se dotknout hlavně zaměstnanců v závodech v Ingolstadtu a Neckarsulmu, kde Audi současně zaměstnává přibližně 61.000 lidí. Celosvětově má poté automobilka asi 90.000 pracovníků.

Ve spojení s Audi se přitom stále zmiňuje i dopad skandálu Dieselgate z roku 2015, jehož středobodem byl mateřský koncern Volkswagen. Od této doby Audi výrazně zaostává za svými konkurenty Daimlerem a BMW. Právě na urovnání skandálu byly totiž vynaloženy další miliardy eur. S informacemi přišla ČTK.

Nové Audi RS 7 Sportback už koupíte i v Česku. Cena za lepší styl není tak vysoká

Nové Audi RS 7 Sportback už koupíte i v Česku. Cena za lepší styl není tak vysoká

Prodeje automobilky stále klesaly, nehledě na šestici vývojových ředitelů, která se za posledních sedm let u Audi vystřídala. Lepší výsledky má společnosti zajistit užší spolupráce s Porsche a VW, a to již ve vedení nového šéfa Markuse Duesmanna, který se funkce ujme příští rok v dubnu.

Meziročně se zisk Audi ve třetím čtvrtletí sice zvýšil o 3 % na 938 milionů eur (asi 24 miliard korun), nicméně od července do září automobilka prodala méně aut než loni za stejné období. Očekává se, že celkové letošní prodeje nebudou znatelně vyšší než v roce 2018.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 28 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků