Audi bude propouštět. Zruší skoro 10 tisíc pracovních míst, ušetří tím miliardy

Audi plánuje restrukturalizaci, která má ušetřit miliardy eur a zajistit silnější vkročení do oblasti elektromobility.

Vedení Audi oznamuje, že z důvodu šetření nákladů v řadách miliard eur zruší v Německu do roku 2025 až 9500 pracovních míst. Kromě finančních výhod je plán součástí stále intenzivnějšího působení v oblasti vývoje elektromobilů a digitalizace, tudíž v této kategorii na druhou stranu plánuje další 2000 nových pozic vytvořit.

U Mercedesu se bude propouštět. Koncern Daimler chce ušetřit až 1 miliardu euro

U Mercedesu se bude propouštět. Koncern Daimler chce ušetřit až 1 miliardu euro

Přesněji se mluví o ušetření šesti miliard eur (asi 153 miliard korun). Změny se dotknout hlavně zaměstnanců v závodech v Ingolstadtu a Neckarsulmu, kde Audi současně zaměstnává přibližně 61.000 lidí. Celosvětově má poté automobilka asi 90.000 pracovníků.

Ve spojení s Audi se přitom stále zmiňuje i dopad skandálu Dieselgate z roku 2015, jehož středobodem byl mateřský koncern Volkswagen. Od této doby Audi výrazně zaostává za svými konkurenty Daimlerem a BMW. Právě na urovnání skandálu byly totiž vynaloženy další miliardy eur. S informacemi přišla ČTK.

Nové Audi RS 7 Sportback už koupíte i v Česku. Cena za lepší styl není tak vysoká

Nové Audi RS 7 Sportback už koupíte i v Česku. Cena za lepší styl není tak vysoká

Prodeje automobilky stále klesaly, nehledě na šestici vývojových ředitelů, která se za posledních sedm let u Audi vystřídala. Lepší výsledky má společnosti zajistit užší spolupráce s Porsche a VW, a to již ve vedení nového šéfa Markuse Duesmanna, který se funkce ujme příští rok v dubnu.

Meziročně se zisk Audi ve třetím čtvrtletí sice zvýšil o 3 % na 938 milionů eur (asi 24 miliard korun), nicméně od července do září automobilka prodala méně aut než loni za stejné období. Očekává se, že celkové letošní prodeje nebudou znatelně vyšší než v roce 2018.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků