Audi brzy ovládnou nabíjecí hybridy. Do zásuvky připojíte Q3, Q8 i bráchu Golfu

U modelu Q8 TFSI e můžeme očekávat větší lithium-iontovou baterii z Q7 TFSI e. Ten ujede na jedno nabití přes 40 km.

Elektrifikování modelového portfolia je teď u spousty automobilek tématem číslo jedna. Jednou z nich je i Audi, kde se elektrifikuje ve velkém. Standardní vznětové motory se vylepšují mild-hybridní technologií a elektrické SUV e-tron je k mání už i v elegantní verzi Sportback.

Čím dál častěji se ale v portfoliu značky objevuje i technologie hybridního vozu s možností vnějšího nabíjení, tedy plug-in hybrid. Jeho ústrojí spočívá ve spolupráci spalovacího motoru a elektromotoru, stejně jako u klasického hybridu. Díky mnohem větší lithium-iontové baterii jsou ale tyto vozy schopné lokálně bezemisní jízdy. Zvládnou tedy několik desítek kilometrů čistě na elektřinu.

Stylové Audi Q2 prošlo omlazením. Po čtyřech letech stačilo jen doladit detaily

Stylové Audi Q2 prošlo omlazením. Po čtyřech letech stačilo jen doladit detaily

Audi vidí v této kombinaci budoucnost. Aktuálně si u českého zastoupení můžete objednat pět modelů s označením TFSI e - A6 (sedan i Avant), A7, A8 (včetně A8 L), Q5 a Q7. V závislosti na velikosti modelu dosahují elektromotory výkonu až 105 kW. Dojezd na jedno nabití akumulátoru je pak u Audi až 59 kilometrů dle metodiky WLTP.

V nadcházejících měsících se nabídka plug-in hybridů z Ingolstadtu ještě rozšíří. Označení TFSI e se podívá do A3, Q3 a Q8. Nově se tedy tato technologie podívá v Audi i do kompaktního segmentu. Všechny verze budou i nadále používat kombinaci elektromotoru a přeplňovaného zážehového motoru s přímým vstřikem.

TEST Audi RS Q8 4.0 TFSI (441 kW): Velký Gatsby z Bratislavy

TEST Audi RS Q8 4.0 TFSI (441 kW): Velký Gatsby z Bratislavy

U modelu Q8 TFSI e bychom měli očekávat lithium-iontovou baterii o kapacitě 17,3 kWh, kterou má i Q7 TFSI e. Menší modely mají 14,1kWh baterii. Baterie Audi umožňují nabíjení výkonem 7,4 kW, kdy jim trvá plné nabití dvě a půl hodiny. Z domácí zásuvky to stihnou přes noc.

Audi samozřejmě myslí i na nabíjení za jízdy, tedy takzvanou rekuperací. Při brzdění umí modely PHEV dosáhnout rekuperačního výkonu až 80 kW. Nasbíraná energie však nemusí sloužit jen ekonomické jízdě. Velmi zajímavou funkcí je i podpora akcelerace.

To přirozeně navazuje na sportovní jízdu, kterou Audi nejlépe prezentuje v portfoliu modelů RS. I sem se technologie PHEV dostane, ovšem bližší informace zatím nemáme. 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků