Audi blahořečí vzniku kategorie SUV. V ČR tvoří polovinu prodejů značky

31 komentářů

kolemjdoucí
5. listopadu • 11:02

SUV jsou možná OK, ale až podezřele často do nich nemontují blinkry. I rapid má funkční blinkry, ale do takovýchto "kár" to nedávají... :-O

stealth01
5. listopadu • 12:56

Není nutné zobecnovat. Záleží vždy na člověku a ne na autu.

DDT
4. listopadu • 10:40

zbytečná debata, ať si každý koupí to, co považuje za vhodné...

pepa
4. listopadu • 6:56

Vážení přátelé, já měl taky velmi pevný názor, že k životu SUV nepotřebuji a pro sebe bych si tu věc asi nikdy nepořídil.. Nicméně potřeba převézt čas od času rodiče (MY 1929 a 1931) mě dohnala ke koupi jednoho kousku Suzuki SX 4. Rodiče už mají takové pohybové potíže, že do normálního auta sami nenastoupí a vstát z něj už nemohou vůbec. S pomocí sice ano, ale je to pro ně bolestivé. Takže se dá očekávat, že v nějakých takových podobných krabicích, se po dovršení osmdesátky, sejdeme skoro všichni. (Myslím přeživší a příčetné.) Řeknu vám, není to záviděníhodná perspektiva. Sice koukám na silnici z větší výšky, protijedoucí auta mě tolik neoslňují a zadek strkám na sedadlo skoro ve stoje, ale jinak je vše k horšímu. A to bych řekl, že po odzkoušení podobných aut v cenové relaci do 600.000,-Kč, mi ta Suzuki přišla ještě jako nejméně špatné SUV.

sumi
5. listopadu • 15:18

Jasně , je to o prioritách..
SUV nikdy na silnici nepojede jako placatej sedan..!
Když mi bylo 18 , viděl jsem to jinak než po 25 letech na silnici..
Dnes SUV či MPV jsou jasná volba , pro rodiny či lidi na 40..;-)

Kuk Vykuk
4. listopadu • 0:16

SUV je auto pro kadeřnice s plastovejma kruhama v uších a pro chudinu, aby měla po čem toužit. :-)
Jinak je to k prdu.

f23c
3. listopadu • 17:38

Vite co maji spolecneho SUV a manzelka? Uspokoji, lec nenadchnou. B-]

asdf
3. listopadu • 15:43

SUV jsou super. Kombinuje všechny výhody ostatních karoserií. V rodině už nic jiného nemáme B-]

Tomáš Kolínek
3. listopadu • 16:25

SUV jsou apsolutně k hovnu. Do terénu to není a na normální silnici taky žádná sláva.

sumi
3. listopadu • 22:27

SUV mají dost výhod.
Výborný výhled z vozu , pocit většího bezpečí posádky , hlavně ženy toto ocení.
Pokud si někdo připlatí za 4*4 , což je rozumný trend , vyjede na hory na lyže , na chatu v zimě , na kešky či houby do přírody...s prstem v nose , kde by normální placatý jezevčík kombík již drhnul břichem..:-))
Do SUV se perfektně nastupuje , podobně jako do MPV.
SUV dobře vypadá..což zajímá taky dost lidí , že?
Nedivím se , že se jich nyní prodává téměř 1/3 ze všech prodaných aut.
Pokud chce někdo závodit na silnici , ok...může začít s Octavií RS atd..
Každého volba.

Krabat
4. listopadu • 6:06

A co třeba takový crossover, který zahrnuje vlastnosti jak SUV, tak klasických aut? Mně by se líbilo např. Audi A6 Allroad. Když jedu po silnici, nemám problém. Když potřebuji někam na polní cestu, přifouknu si podvozek až o 6cm. Bohužel, je to pekelně drahé auto, ale nějaké levnější alternativy tady jsou taky.
Ještě drobnost k té poznámce placatý jezevčík: To taky není úplná pravda. Běžná světlá výška mnohých "placatých" jezevčíků je 165mm. Taková Octavia Scout má jen o 6mm výš a předstírá, že je to vozidlo do terénu. :-) To, co je podle mě hlavním rozdílem mezi SUV a klasikou, a kterou dost lidí opomíjí, je váha. Váha většiny SUV je děsná, proto se s nimi nejezdí tak dobře jako s jinými auty.

asdf
4. listopadu • 8:59

Nahovno se do toho nastupuje. Už mi není 18náct abych se někam soukal jak vocas. Otevřu dveře, posunu se do strany a sedím. Už nikdy víc auto nižší 170 cm B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ev34
4. listopadu • 11:28

Tak to si porid prukaz ZTP a jezdi MHD. Jizdu si muzes zkratit tzv. ZTP pokerem - nejpostizenejsi vyhrava. :-P

Petr
3. listopadu • 23:40

Mně se pořád líbí, jak se se lidi ohání s termínem "na hory pohodlně ve 4x4"
Jo, je to super, až na jeden detail - je to úplně k prdu. Od narození bydlím ve Špindlerově Mlýně a ano mám nízkého jezevčíka, s předním náhonem a výkonem 39kW. Řeč je o Suzuki Swift rv 1999 (pokud se někdo chce smát, tak ať se v létě staví a rád ho svezu Nissanem 350Z HR). A světě div se - nikdy, ale opravdu nikdy jsem s místní dopravou neměl problém. A to máte vidět ty pohledy, když svižně profrcim okolo SUV, které nasazuje řetězy. Pocit k nezaplacení.... 😊K tématu - SUV je opravdu zbytečné auto. Vyšší posez? Ale za jakou cenu? Větší odpor vzduchu, větší valivy odpor kol, větší spotřeba, těžiště úplně špatně, vyšší provozní hmotnost, menší kufr než kombi, nižší maximální rychlost.
Není prostě lepší si pořídit klasické kombi?

sumi
5. listopadu • 15:15

Do Špindlu jezdím lyžovat od 8 let..je fakt , že v brdkách jménem Krkonoše , 4*4 není třeba..:-D
Pokud bys jel do skutečných hor , ani Tatry spíš rakouské , italské či francouzské Alpy , pak pochopíš , když nasněží , proč mít 4*4.
Se SUBARU FORESTER nebo Jeepem vyjedeš všude , ty moulo ..:-P
Jo , Octavia Scaut , to není SUV , jen jezevčík s trošku zvedlým podvozkem , a haldexem..to není plnohodnotné 4*4!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
5. listopadu • 16:59

Vážený Sumy, nepamatuji si, že bychom si potykali, ale jak myslíte. Dále nechápu, proč se mě snažíte zesmesnit moulou a ohánět se horami, o kterých jste nejspíše slyšel akorát v televizi (pokud se mýlím - omlouvám se).
K zmíněným horám - docela jste si naběhl, protože každý rok před Vánocemi jezdím do Dachsteinu a na závěr sezóny střídám střediska jako Risoul, Val Di Sole, Arosa, Murren, Sulden atd. atd. Všechna tato střediska objíždím Mazdou 6, dříve Octavií. Světě div se - nikdy žádné problémy ve smyslu, že bych nemohl něco vyjet. Nikdy. Ano - zácpy kvůli snězení jsou a docela často, ale většinou za ně mohou autobusy a překvapivě ne nízké jezevčíky.
Já nevím, co všichni blázní... Kategorie SUV je zde pár let a co bylo předtím? Nic. A na hory se prostě jezdilo s kombíky ale i hatchbacky a vše se dalo! Mylná je představa, že na horách jezdí všichni Jeepem. Zkrátka mít opravdu kvalitní gumy (v záloze řetězy) a člověk s tím vyjede 99% potřebných cest.
Zmíněný Forester je výborné auto, ale jak už napovídá svým názvem - lesník, tak byl stvořen jako pracant, nikoli proto, aby jezdil primárně po asfaltu a jeho potenciál byl tak naprosto nevyužitý s daní větší spotřeby a opotřebování všech 4 pneu z důvodu stálého 4x4.

sumi
7. listopadu • 18:50

Pane Petře , nepotykali , tak to se omlouvám , i ten moula byl myšlen se smajlíkem a nadsázkou...:-))
Jistě nevylučuji , že i s osobákem se dá na horách někam dojet..vlastní zkušenost je jasná.
Např. na alpenstrasse se sotva kdy vyhrbou předokolky s řetězy...nebo je pak auta 4*4 tahají do kopce..
Vyzkoušel jsem kombíky , i SUV , přednost má zcela jasně moderní vůz SUV 4*4.
Jistě , spotřeba je podle modelu o cca 0.5 - 1l vyšší než u kombíku , jenže se nejen lépe nastupuje , ale s vyšší světlou výškou i víc projedu a nezapadnu.
Ne vždy je na horách protažená silnice...že?
A např.to Subaru Forester je opravdu skvělé SUV...už dávno není tím lesníkem jako první generace , ale dál projede skoro všechno..má ho kamarád , a je radost s ním někam vyjet.

Petr
7. listopadu • 20:58

Každý má svůj názor a úhel pohledu, respektuji to. A jak bylo řešeno- každému vyhovuje něco jiného.
Já prostě SUV nemůžu přijít na chuť a nechápu tu popularitu. Ale zde prostě nefunguje "podle sebe soudím Tebe", tak nechť ať si každý vybere podle svých priorit.Děkuji za diskuzi. :-)

asdf
3. listopadu • 16:27

Proc by mela byt do terenu? A na silnici jsou zcela a naprosto dostacujici... B-]

JohnST
3. listopadu • 19:27

Vy ste asi len vodic z miesta A-B a basta.B-]

JohnST
3. listopadu • 19:10

Vy ste asi len vodic z miesta A-B a basta.B-]

Krabat
3. listopadu • 16:52

Trochu mě překvapuje, že se někdo spokojí s dostačujícími kvalitami. ;-) Já nemám nic proti SUV. Ale jízdní vlastnosti jsou opravdu jen dostačující, až na pár výjimek. Když člověk přesedne z SUV do lepšího auta střední třídy, pak si rychle uvědomí ten rozdíl v kvalitě řízení. Ale chápu, že běžnému řidiči je to asi jedno a preferuje lepší rozhled a subjektivně vyšší pocit bezpečnosti.

asdf
4. listopadu • 8:57

Jo, a proto má vrchol dnešních SUV lepší časy na okruzích jak supersporty z doby před 20ti lety :-D

Jirka
3. listopadu • 19:52

Už cca 2 měsíce jezdím s novým dvojkovým Tiguanem a jízdní vlastnosti jsou podle mne výborné. Asi jsem jenom běžný řidič.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jirka
4. listopadu • 6:43

Docela by mne zajímalo, jaké zkušenosti s tím novým Tiguanem mají ti kteří se mnou nesouhlasí. Vsadil bych se, že žádné.

Krabat
4. listopadu • 16:21

Já mám třeba zkušenosti se starým Tiguanem a je to fajn auto. Nový jsem viděl jen párkrát na cestách, nikdy jsem jej neřídil. Každopádně, pokud někdo tvrdí, že tato SUV auta mají skvělé podvozky a výborné vlastnosti, jakými superlativy pak budeme pojmenovávat ta skutečně skvělá auta? Jde o to, že si tak nějak sami zvykáme na to, že jízdní vlastnosti SUV jsou vlastně standard. K tomu řeknu jediné. Nejlepší léčba na tuto opilost třídou SUV je sebrat se, zajít někam k prodejci a požádat jej o testovací jízdu. A já prostě nevěřím, že nepoznáte rozdíl. Naprosto mě odrovnal třeba nový Mercedes třídy E, to auto je neskutečné. Nebo ještě lepší tip. Stavte se v BMW, půjčte si trojku nebo pětku a pak pro srovnání X4. Člověk by musel být chromý na půlku těla, aby neucítil ten rozdíl. :-)Ale jak už tady někdo napsal - všichni dříve nebo později u SUV skončíme, jakmile nás doženou léta a potřeba co nejméně ohýbat klouby. :-D

Jirka
6. listopadu • 8:16

Oproti starému Tiguanu je to značný skok. Asi bych musel jet jako hovado, abych zjistil jeho hranice. Bohužel, nebo naštěstí, tak nejezdím. Ale jezdím dost svižně a v tomto režimu oproti sedanu nevidím žádný problém. Perfektně drží stopu, nerovnosti ho nerozhodí, boční vítr mu nevadí. Dvoulitr 150 k a docela zajímavá spotřeba 4,7 l. Sám jsem překvapen, jak se tato vysoká krabice chová. Ale už se k tomu nebudu vyjadřovat, stejně to tu kritizují většinou ti, kteří jej znají leda z fotek na netu. Mám ho přes dva měsíce, najeto 5 tis. a zatím jsem potkal jenom jednoho.

JARDA
7. listopadu • 18:55

SUV mají už přes 30% prodejů a rostou...kdo je jednou zkusí , už do placatého osobáku znovu nevleze.
Vyšší světlá výška , pohon 4*4 , ideální auto pro rodinu i zábavu na horách a výlety do pořírody..
Moderní SUV , mají dnes podobné jízdní vlastnosti aspotřebu jako osobáky..nový Tiguan je toho jasným dokladem. Bežte se projet a uvidíte. Jen ty ceny jsou občas dost vysoké..za SUV se platí , jsou prostě in.

Driver
3. listopadu • 19:32

Všichni pomlouvají SUV ze závisti, jezdí v nějaké plechovce s torzkou a MCphersonem a přitom denně objíždějí výmoly a nadávají "PŘÍŠTĚ SI KOUPÍM JEEP!" :-))
I 10let starý Range Rover Discovery je pořád doslova požehnání, když uvážím tu kvalitu povrchu silnic, není co řešit. A u Audi má smysl jít do Q5 nebo většího SUV. Ty podvozky jsou absolutně neuvěřitelné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
5. listopadu • 12:51

Ze závisti. Do prcic to uz není možné. Mas jiný názor? Zavidis. Ja bohužel taky budu objednávat SUV. Ale to je jedno. Závidím.

Krabat
3. listopadu • 19:54

Tak to si děláte legraci a dobře jste si zrovna u mě naběhl. :-D S Audi Q5 mám totiž dost velké zkušenosti (2.0 TDI + offroad paket, r.v. 2015) a je to jízdně nepříliš zajímavé auto. Naprosto univerzální podvozek, prostě jen slušně doveze z jednoho místa na druhé. Navíc jsem byl absolutně nespokojený se sedačkami, ty jsou děsné. To už bych si vybral spíše X3. Na druhou stranu, Q5 je lepší než XC60, protože se aspoň tolik nenaklání.Doufám ovšem, že tady nesrovnáváte Q5 s auty typu BMW 5, Mercedes C nebo E, případně Mazda 6? Pokud si myslíte, že Q5 jezdí jako tahle třída, pak jste záviděníhodně naivní, nebo nemáte naprosto žádné zkušenosti s jinými typy aut. Respektive jezdíte pouze po dálnicích, kde kvalitu podvozku nepoznáte. Zkuste okresky a pokud chcete zažít skutečnou hrůzu, doporučuji starší Audi Q7, to byla katastrofa. To nové je snad po všech stránkách lepší, zatím jsem neměl tu čest vyzkoušet, ale věřím, že je to pravda. Chválí ji většina recenzí.

Doporučujeme

Články odjinud