Audi během čtyř let utratí 24 miliard eur za vývoj deseti nových modelů

Audi během čtyř let utratí 24 miliard eur za vývoj deseti nových modelů

V roce 2020 chce mít Audi v nabídce deset nových modelů. Na jejich vývoj tak bude automobilka potřebovat 24 miliard eur, tedy v přepočtu asi 670 miliard korun. Asi 70 % z této částky půjde na samotný vývoj aut a nových technologických postupů.

Docela by nás zajímalo, jaké části trhu chce ještě Audi obsazovat, když krom chystaného konkurenta pro BMW X6 a Mercedes GLE Coupé má už prakticky v každém segmentu nějakého zástupce. Ale kdo ví, třeba se ukáže, že trh potřebuje kompaktní terénní sedmimístný kupé—kabriolet.

Prohlédněte si Audi Q7 nové generace na prvním videu

Prohlédněte si Audi Q7 nové generace na prvním videu

Součástí mohutného utrácení je i vývoj „nové generace extrémně efektivních spalovacích motorů“, jak Audi uvádí ve svém prohlášení. Spolu s motory automobilka investuje také do dalšího vývoje alternativních pohonů a minimalizace ztrát energie v pohonném systému vozidla.

Audi se chystá na budoucnost bez tlačítek v interiéru

Audi se chystá na budoucnost bez tlačítek v interiéru

Audi se také více soustředí na plug-in hybridy a značka je prý připravena uvést na trh i vozy s palivovými články, pokud po nich bude poptávka a dostatečně se rozšíří infrastruktura.

Bez investic nebudou ani výrobní závody automobilky a samozřejmě se dále vyvíjí bezpečnostní a asistenční systémy. Audi také stále pracuje na vzájemné komunikaci aut a propojení auta s dopravním systémem (sledování semaforů, dopravní zácpy, objížďky).

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků