Audi Avantissimo: Základem je kombík

Na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu budil koncept Avantissimo značnou pozornost návštěvníků z řad veřejnosti i odborníků.
Audi Avantissimo: Základem je kombík

Název studie Avantissimo se zřetelně odvolává na modely Audi Avant, které se staly průkopníky nového designerského pojetí vozů kombi – modely Audi Avant už více než deset let dokazují, že praktičnost vozů kombi lze dobře skloubit s atraktivním dynamickým stylingem.

Pod přední kapotou se ukrývá zážehový vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním „biturbo“ vycházející z agregátu vozů Audi R8, které triumfují na mnoha vytrvalostních závodech včetně legendární čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Ze svého objemu 4.2 l dává motor V8 výkon 316 kW/430 k, což spolu s mohutným točivým momentem 600 Nm konceptu Audi Avantissimo zaručuje dynamické vlastnosti srovnatelné se supersportovními vozy.

O přenos výkonu motoru V8 se stará nová šestistupňová samočinná převodovka, která však řidiči umožňuje i manuální volbu rychlostních stupňů. Řidič může řadit sekvenčním způsobem buď krátkými pohyby páky voliče na středovém tunelu, nebo tlačítky umístěnými ve čtyřramenném volantu.

Dokonalou trakci, nezbytnou pro přenos velkého výkonu a točivého momentu, za všech podmínek zaručuje propracovaný systém pohonu všech čtyř kol quattro.

Vyspělé zavěšení kol je klíčovým prvkem, kterému Audi Avantissimo vděčí za své excelentní jízdní vlastnosti. V konstrukci zavěšení kol našel hojné uplatnění lehký hliník, který se výrazně uplatnil i ve skeletu a karoserii vozu. Audi Avantissimo dále rozvíjí koncepci prostorového rámu ASF (Audi Space Frame), který zaručuje nejenom nízkou hmotnost, ale i vynikající tuhost celého vozu – malá hmotnost umocňuje dynamické vlastnosti konceptu Audi Avantissimo a vysoká torzní tuhost se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech.

Do výbavy konceptu Audi Avantissimo patří nejenom vyspělý protiblokovací systém brzd ABS, ale také např. nejmodernější elektronický stabilizační systém ESP či brzdový asistent, který při panickém brzdění zkracuje dráhu nutnou pro zastavení vozu.

Prototyp Audi Avantissimo obouvá pneumatiky inovativního systému „Pax“, které díky speciálnímu systému uchycení prakticky eliminují riziko svléknutí pláště z ráfku. Další výhodou pneumatiky systému „Pax“ je schopnost dojezdu i při ztrátě tlaku až do vzdálenosti 200 km rychlostí do 80 km/h. Do konstrukce pláště jsou začleněná čidla tlaku vzduchu uvnitř pneumatik.

Méně je více“ – toto přísloví platí nejenom o hmotnosti prototypu Audi Avantissimo, ale např. i o uspořádání pracoviště řidiče. Stylisté soustředili všechny ovládací prvky do několika málo ergonomicky propracovaných modulů, takže řidič se může stále plně věnovat volantu a situaci před vozem. Dobrým příkladem je ovládací modul MMI (Multi Media Interface), jehož prostřednictvím se nejenom jednoduchým otáčením a stlačováním masivního knoflíku řídí činnost palubního audiosystému, televize, DVD přehrávače a navigačního zařízení, ale také pomocí modulu MMI se posádka může např. napojit i na celosvětovou internetovou síť.

Dvě zadní samostatná sedadla svojí konstrukcí připomínají letecká sedadla první třídy – pomocí elektrického ovládání lze jejich sedáky posunout asi o 11 cm dopředu a zároveň sklopit jejich opěradla o 19 stupňů, takže cestující mohou v maximálním komfortu relaxovat. Nastavovat lze i výšku loketních opěrek, a to jak vnějších v dveřních výplních, tak i vnitřních na středovém tunelu.

Nakládání a vykládání zavazadel usnadňuje elektricky ovládaná podlaha nákladového prostoru, která se v případě potřeby vysouvá směrem z vozu až o 46 cm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků