Audi Allroad Shooting Brake je malý crossover se záhadným posláním

Automobilka z Ingolstadtu přiveze do Detroitu novou studii, která snad naznačuje podobu očekávaného modelu Q1. Mohlo by ale jít i o náznak příštího Audi TT.
Seznam kapitol
  1. Hnací ústrojí a základní parametry
  2. Fotogalerie

V poněkud netypickém čase, několik minut po půlnoci ze soboty na neděli, zveřejnilo Audi informace o své premiéře pro detroitský autosalon: Audi allroad shooting brake. 

Jedná se o malý třídveřový crossover s hybridním pohonem. Jeho rozvor 2,51 m a délka 4,2 m jsou dokonce menší než v případě hatchbacku Audi A3. Hybridní hnací ústrojí je postavené okolo čtyřválce 2.0 TFSI s výkonem 292 koní a točivým momentem 380 Nm, kterému pomáhá dvojice elektromotorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi allroad shooting brake je menší než A3; z nuly na sto zrychlí za 4,6 s

První z nich (40 kW, 270 Nm) je integrovaný v šestistupňové dvouspojkové převodovce S tronic. Druhý elektromotor je výkonnější (85 kW, 270 Nm) a roztáčí zadní nápravu. 

Díky vodou chlazené lithium-ion baterii o kapacitě 8,8 kWh lze s konceptem ujet až 50 km v čistě elektrickém režimu. Nemusíte přitom spoléhat jen na dobíjení rekuperací. Audi allroad shooting brake je plug-in hybrid, takže jeho baterii můžete dobíjet ze sítě.

ADAC: Nejspokojenější zákazníky má Audi A6, na chvostu je Fiat

ADAC: Nejspokojenější zákazníky má Audi A6, na chvostu je Fiat

Větší zábavu ale slibuje aktivace jízdního režimu Sport, který spojí síly zážehového motoru a obou elektrických. Díky kombinovanému výkonu soustavy 408 koní a točivému momentu 650 Nm zvládne auto zrychlení na 100 km/h za 4,6 s a rozjede se až na elektronicky omezených 250 km/h. 

Tisková zpráva Audi je plná překvapujících odhalení toto typu, že v Kalifornii v zimě by bylo možné jet s malým allroadem jeden den na snowboard a následující ráno na kite surfing. Co konkrétně nám chce automobilka konceptem říci, se z komuniké ovšem nedozvíme.

Samozřejmě se nabízí považovat allroad shooting brake za předzvěst očekávaného malého crossoveru Q1. Tomu by nahrávala jeho velikost i poměrně civilní vzezření. Koncept má ale palubní desku prakticky totožnou s tou, kterou Audi ukázalo na veletrhu CES jako interiér příštího TT.

 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska allroadu shooting brake (vlevo) a budoucího TT
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hnací ústrojí a základní parametry
  2. Fotogalerie

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků