Audi Allroad Shooting Brake je malý crossover se záhadným posláním

Automobilka z Ingolstadtu přiveze do Detroitu novou studii, která snad naznačuje podobu očekávaného modelu Q1. Mohlo by ale jít i o náznak příštího Audi TT.
Seznam kapitol
  1. Hnací ústrojí a základní parametry
  2. Fotogalerie

V poněkud netypickém čase, několik minut po půlnoci ze soboty na neděli, zveřejnilo Audi informace o své premiéře pro detroitský autosalon: Audi allroad shooting brake. 

Jedná se o malý třídveřový crossover s hybridním pohonem. Jeho rozvor 2,51 m a délka 4,2 m jsou dokonce menší než v případě hatchbacku Audi A3. Hybridní hnací ústrojí je postavené okolo čtyřválce 2.0 TFSI s výkonem 292 koní a točivým momentem 380 Nm, kterému pomáhá dvojice elektromotorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi allroad shooting brake je menší než A3; z nuly na sto zrychlí za 4,6 s

První z nich (40 kW, 270 Nm) je integrovaný v šestistupňové dvouspojkové převodovce S tronic. Druhý elektromotor je výkonnější (85 kW, 270 Nm) a roztáčí zadní nápravu. 

Díky vodou chlazené lithium-ion baterii o kapacitě 8,8 kWh lze s konceptem ujet až 50 km v čistě elektrickém režimu. Nemusíte přitom spoléhat jen na dobíjení rekuperací. Audi allroad shooting brake je plug-in hybrid, takže jeho baterii můžete dobíjet ze sítě.

Zajímavosti | Byznys | Audi | Názory | Audi A6

ADAC: Nejspokojenější zákazníky má Audi A6, na chvostu je Fiat

Větší zábavu ale slibuje aktivace jízdního režimu Sport, který spojí síly zážehového motoru a obou elektrických. Díky kombinovanému výkonu soustavy 408 koní a točivému momentu 650 Nm zvládne auto zrychlení na 100 km/h za 4,6 s a rozjede se až na elektronicky omezených 250 km/h. 

Tisková zpráva Audi je plná překvapujících odhalení toto typu, že v Kalifornii v zimě by bylo možné jet s malým allroadem jeden den na snowboard a následující ráno na kite surfing. Co konkrétně nám chce automobilka konceptem říci, se z komuniké ovšem nedozvíme.

Samozřejmě se nabízí považovat allroad shooting brake za předzvěst očekávaného malého crossoveru Q1. Tomu by nahrávala jeho velikost i poměrně civilní vzezření. Koncept má ale palubní desku prakticky totožnou s tou, kterou Audi ukázalo na veletrhu CES jako interiér příštího TT.

 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska allroadu shooting brake (vlevo) a budoucího TT
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hnací ústrojí a základní parametry
  2. Fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků