Audi Allroad Shooting Brake je malý crossover se záhadným posláním

Automobilka z Ingolstadtu přiveze do Detroitu novou studii, která snad naznačuje podobu očekávaného modelu Q1. Mohlo by ale jít i o náznak příštího Audi TT.
Seznam kapitol
  1. Hnací ústrojí a základní parametry
  2. Fotogalerie

V poněkud netypickém čase, několik minut po půlnoci ze soboty na neděli, zveřejnilo Audi informace o své premiéře pro detroitský autosalon: Audi allroad shooting brake. 

Jedná se o malý třídveřový crossover s hybridním pohonem. Jeho rozvor 2,51 m a délka 4,2 m jsou dokonce menší než v případě hatchbacku Audi A3. Hybridní hnací ústrojí je postavené okolo čtyřválce 2.0 TFSI s výkonem 292 koní a točivým momentem 380 Nm, kterému pomáhá dvojice elektromotorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi allroad shooting brake je menší než A3; z nuly na sto zrychlí za 4,6 s

První z nich (40 kW, 270 Nm) je integrovaný v šestistupňové dvouspojkové převodovce S tronic. Druhý elektromotor je výkonnější (85 kW, 270 Nm) a roztáčí zadní nápravu. 

Díky vodou chlazené lithium-ion baterii o kapacitě 8,8 kWh lze s konceptem ujet až 50 km v čistě elektrickém režimu. Nemusíte přitom spoléhat jen na dobíjení rekuperací. Audi allroad shooting brake je plug-in hybrid, takže jeho baterii můžete dobíjet ze sítě.

ADAC: Nejspokojenější zákazníky má Audi A6, na chvostu je Fiat

ADAC: Nejspokojenější zákazníky má Audi A6, na chvostu je Fiat

Větší zábavu ale slibuje aktivace jízdního režimu Sport, který spojí síly zážehového motoru a obou elektrických. Díky kombinovanému výkonu soustavy 408 koní a točivému momentu 650 Nm zvládne auto zrychlení na 100 km/h za 4,6 s a rozjede se až na elektronicky omezených 250 km/h. 

Tisková zpráva Audi je plná překvapujících odhalení toto typu, že v Kalifornii v zimě by bylo možné jet s malým allroadem jeden den na snowboard a následující ráno na kite surfing. Co konkrétně nám chce automobilka konceptem říci, se z komuniké ovšem nedozvíme.

Samozřejmě se nabízí považovat allroad shooting brake za předzvěst očekávaného malého crossoveru Q1. Tomu by nahrávala jeho velikost i poměrně civilní vzezření. Koncept má ale palubní desku prakticky totožnou s tou, kterou Audi ukázalo na veletrhu CES jako interiér příštího TT.

 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska allroadu shooting brake (vlevo) a budoucího TT
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hnací ústrojí a základní parametry
  2. Fotogalerie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky