Audi allroad quattro míří na trh

Dnes se na vybraných trzích začíná prodávat Audi allroad quattro, originální model, který v sobě spojuje komfort luxusního cestovního vozu s terénními schopnostmi off-road automobilu.
Audi allroad quattro míří na trh
Dnes se na vybraných trzích začíná prodávat Audi allroad quattro, originální model, který v sobě spojuje komfort luxusního cestovního vozu s terénními schopnostmi off-road automobilu.

Cena nového přírůstku modelové škály automobilky Audi začíná v ČR na 1 631 400 Kč (vč. DPH) za verzi s motorem 2.5 TDI/132 kW (180 k). Model Audi allroad quattro s motorem 2.7 T/184 kW (250 k) a šestistupňovou manuální převodovkou s možností redukce převodových stupňů přijde na 2 007 300 Kč. Na český trh bude Audi allroad quattro uvedeno v polovině července v rámci golfového turnaje Audi quattro Cup, avšak již nyní je vůz možné objednávat u všech autorizovaných prodejců.

“Audi allroad quattro představuje vyvrcholení našeho úspěšného programu quattro,” říká Dr. Franz-Josef Paefgen, předseda představenstva společnosti Audi AG. “Tento model skvěle kombinuje komfort luxusní cestovní limuzíny s vlastnostmi off-road vozu.”

Automobilka Audi předpokládá, že roční výroba modelu Audi allroad quattro, který se bude vyrábět v Neckarsulmu, se bude pohybovat kolem
20 000 kusů.

Na dálnice i do terénu

Všechna čtyři kola modelu Audi allroad quattro mají pneumatické odpružení, které dokáže měnit světlou výšku vozu ve čtyřech krocích od 208 do 142 mm. Odpružení je řízeno procesorem, který samočinně mění výšku vozu nad silnicí v závislosti na rychlosti jízdy. Při jízdě na často se měnícím povrchu může úroveň nastavení světlé výšky určovat i řidič pomocí tlačítka na palubní desce.

Audi allroad quattro je vozem pro dlouhá putování a tomu odpovídá i velikost a variabilita jeho interiéru. Pět pasažérů cestuje v nadprůměrném komfortu, v případě potřeby lze ve voze vytvořit nákladový prostor o objemu až 1590 litrů. Audi allroad quattro se výborně hodí i pro tahání velkých a těžkých přívěsů – za vůz je možné připojit přívěs o hmotnosti až 2300 kg.

quattro slaví úspěchy

Poptávka po modelech quattro automobilky Audi během uplynulých dvou desetiletí rapidně vzrostla a v prvním čtvrtletí roku 2000 činil podíl vozů se stálým pohonem všech kol na celkové produkci výrazných 30,9 % (ve stejném období roku 1999 to bylo 21,5 %), což v absolutním vyjádření představuje 50 860 vozů. Stálý pohon všech kol quattro je nejpopulárnější mezi zájemci o vozy modelové řady Audi A6, kde jejich podíl v prvním čtvrtletí tohoto roku činil 39,6 %.

Od března 1980, kdy se na ženevském autosalonu objevilo Audi quattro – první sériově vyráběný osobní automobil se stálým pohonem všech kol – sjelo z montážních linek závodů Audi už více než 800 000 vozů s pohonem všech kol. Ještě před pěti lety bylo pohonem všech kol vybaveno jen každé desáté Audi, v loňském roce už každé čtvrté. V nabídce automobilky Audi figuruje na sedm desítek modelů a verzí s pohonem všech kol quattro.

Každý pátý vloni v Německu nově registrovaný vůz s pohonem všech kol nesl značku Audi. Automobilka Audi předpokládá, že letos vyrobí už miliontý model quattro.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků