Audi allroad quattro míří na trh

Dnes se na vybraných trzích začíná prodávat Audi allroad quattro, originální model, který v sobě spojuje komfort luxusního cestovního vozu s terénními schopnostmi off-road automobilu.
Audi allroad quattro míří na trh
Dnes se na vybraných trzích začíná prodávat Audi allroad quattro, originální model, který v sobě spojuje komfort luxusního cestovního vozu s terénními schopnostmi off-road automobilu.

Cena nového přírůstku modelové škály automobilky Audi začíná v ČR na 1 631 400 Kč (vč. DPH) za verzi s motorem 2.5 TDI/132 kW (180 k). Model Audi allroad quattro s motorem 2.7 T/184 kW (250 k) a šestistupňovou manuální převodovkou s možností redukce převodových stupňů přijde na 2 007 300 Kč. Na český trh bude Audi allroad quattro uvedeno v polovině července v rámci golfového turnaje Audi quattro Cup, avšak již nyní je vůz možné objednávat u všech autorizovaných prodejců.

“Audi allroad quattro představuje vyvrcholení našeho úspěšného programu quattro,” říká Dr. Franz-Josef Paefgen, předseda představenstva společnosti Audi AG. “Tento model skvěle kombinuje komfort luxusní cestovní limuzíny s vlastnostmi off-road vozu.”

Automobilka Audi předpokládá, že roční výroba modelu Audi allroad quattro, který se bude vyrábět v Neckarsulmu, se bude pohybovat kolem
20 000 kusů.

Na dálnice i do terénu

Všechna čtyři kola modelu Audi allroad quattro mají pneumatické odpružení, které dokáže měnit světlou výšku vozu ve čtyřech krocích od 208 do 142 mm. Odpružení je řízeno procesorem, který samočinně mění výšku vozu nad silnicí v závislosti na rychlosti jízdy. Při jízdě na často se měnícím povrchu může úroveň nastavení světlé výšky určovat i řidič pomocí tlačítka na palubní desce.

Audi allroad quattro je vozem pro dlouhá putování a tomu odpovídá i velikost a variabilita jeho interiéru. Pět pasažérů cestuje v nadprůměrném komfortu, v případě potřeby lze ve voze vytvořit nákladový prostor o objemu až 1590 litrů. Audi allroad quattro se výborně hodí i pro tahání velkých a těžkých přívěsů – za vůz je možné připojit přívěs o hmotnosti až 2300 kg.

quattro slaví úspěchy

Poptávka po modelech quattro automobilky Audi během uplynulých dvou desetiletí rapidně vzrostla a v prvním čtvrtletí roku 2000 činil podíl vozů se stálým pohonem všech kol na celkové produkci výrazných 30,9 % (ve stejném období roku 1999 to bylo 21,5 %), což v absolutním vyjádření představuje 50 860 vozů. Stálý pohon všech kol quattro je nejpopulárnější mezi zájemci o vozy modelové řady Audi A6, kde jejich podíl v prvním čtvrtletí tohoto roku činil 39,6 %.

Od března 1980, kdy se na ženevském autosalonu objevilo Audi quattro – první sériově vyráběný osobní automobil se stálým pohonem všech kol – sjelo z montážních linek závodů Audi už více než 800 000 vozů s pohonem všech kol. Ještě před pěti lety bylo pohonem všech kol vybaveno jen každé desáté Audi, v loňském roce už každé čtvrté. V nabídce automobilky Audi figuruje na sedm desítek modelů a verzí s pohonem všech kol quattro.

Každý pátý vloni v Německu nově registrovaný vůz s pohonem všech kol nesl značku Audi. Automobilka Audi předpokládá, že letos vyrobí už miliontý model quattro.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků