Audi A9 e-tron potvrzeno do výroby: Dojezd 500 km, stovka za 4,6 s

Audi A9 e-tron potvrzeno do výroby: Dojezd 500 km, stovka za 4,6 s

Audi potvrdilo přípravy plně elektrického luxusního sedanu, který se postaví přímo proti Tesle Model S. Techniku, nebo aspoň její velkou část, si vypůjčí od konceptu SUV Audi Q6 e-tron. Se záložním spalovacím motorem nepočítejte, toto bude výhradně elektromobil prodávaný v několika výkonových verzích, stejně jako Tesla.

Sedan Audi A9 e-tron bude stát na absolutním vrcholu nabídky elektrických modelů. Na jejím opačném konci najdeme Audi A3 e-tron a možná i menší A1, případně kompaktní SUV. Luxusní sedan A9 přijde do roku 2020, uvádí britský Autocar. Celá nabídka elektrických modelů Audi by měla obsahovat také několik crossoverů.

SUV | Elektromobily | Premiéry | Autosalony | Audi | Frankfurt 2015

IAA 2015 živě: Koncept Audi e-tron quattro je předzvěstí Audi Q6

Audi A9 e-tron se pochlubí dojezdem 500 km i díky nové generaci částečně autonomního řízení. To bude myslet dopředu a upravovat rychlost a trasu podle aktuálního provozu, aby se co nejvíce šetřilo s energií. Přesto trojice elektromotorů, která bude pohánět všechna kola, nabídne výkon od 430 do 500 koní. Točivý moment dosáhne na 800 Nm.

Německá automobilka vyvíjí nový typ asynchronních elektromotorů, které mají lepší výsledky a jsou úspornější než běžné synchronní motory. V Audi bychom je měli vidět od roku 2018. Ty budou v případě Audi A9 čerpat energii z vodou chlazených 95kWh akumulátorů. Zajímavostí za příplatek má být indukční bezdrátové nabíjení o výkonu 11 kW, na které si auto zaparkuje úplně samo.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Luxusní sedan sice pojede nejvyšší rychlostí omezenou na 210 km/h, ale akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy určitě plně postačí potřebám zákazníků. Zajímavostí je použití pouze jednorychlostní převodovky a vektorování točivého momentu na zadní nápravě.

Do roku 2020 bude nabídka Audi obsahovat alespoň tři elektromobily, ale už v roce 2025 bychom měli u Audi vidět čtvrtinu nabídky tvořenou z elektrických aut několika různých tříd.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 14 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků