Audi A9 e-tron potvrzeno do výroby: Dojezd 500 km, stovka za 4,6 s

Audi A9 e-tron potvrzeno do výroby: Dojezd 500 km, stovka za 4,6 s

Audi potvrdilo přípravy plně elektrického luxusního sedanu, který se postaví přímo proti Tesle Model S. Techniku, nebo aspoň její velkou část, si vypůjčí od konceptu SUV Audi Q6 e-tron. Se záložním spalovacím motorem nepočítejte, toto bude výhradně elektromobil prodávaný v několika výkonových verzích, stejně jako Tesla.

Sedan Audi A9 e-tron bude stát na absolutním vrcholu nabídky elektrických modelů. Na jejím opačném konci najdeme Audi A3 e-tron a možná i menší A1, případně kompaktní SUV. Luxusní sedan A9 přijde do roku 2020, uvádí britský Autocar. Celá nabídka elektrických modelů Audi by měla obsahovat také několik crossoverů.

IAA 2015 živě: Koncept Audi e-tron quattro je předzvěstí Audi Q6

IAA 2015 živě: Koncept Audi e-tron quattro je předzvěstí Audi Q6

Audi A9 e-tron se pochlubí dojezdem 500 km i díky nové generaci částečně autonomního řízení. To bude myslet dopředu a upravovat rychlost a trasu podle aktuálního provozu, aby se co nejvíce šetřilo s energií. Přesto trojice elektromotorů, která bude pohánět všechna kola, nabídne výkon od 430 do 500 koní. Točivý moment dosáhne na 800 Nm.

Německá automobilka vyvíjí nový typ asynchronních elektromotorů, které mají lepší výsledky a jsou úspornější než běžné synchronní motory. V Audi bychom je měli vidět od roku 2018. Ty budou v případě Audi A9 čerpat energii z vodou chlazených 95kWh akumulátorů. Zajímavostí za příplatek má být indukční bezdrátové nabíjení o výkonu 11 kW, na které si auto zaparkuje úplně samo.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Luxusní sedan sice pojede nejvyšší rychlostí omezenou na 210 km/h, ale akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy určitě plně postačí potřebám zákazníků. Zajímavostí je použití pouze jednorychlostní převodovky a vektorování točivého momentu na zadní nápravě.

Do roku 2020 bude nabídka Audi obsahovat alespoň tři elektromobily, ale už v roce 2025 bychom měli u Audi vidět čtvrtinu nabídky tvořenou z elektrických aut několika různých tříd.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků