Audi A8 „singleframe“ se šestiválcem 3.2 V6 FSI

Audi A8 dostalo nedávno facelift, kdy se sjednotila mřížka chladiče s dvanáctiválcovou verzí 6.0 W12. Současně s tím dostala áosmička nový základní benzínový motor, a sice 3.2 V6 FSI s výkonem 191 kW. To je o 29 kW více, než měl starší agregát 3.0 V6.
Audi A8 „singleframe“ se šestiválcem 3.2 V6 FSI

Až dosud se Audi A8 prodávalo s nejslabším motorem 3.0 V6 s poměrně malým výkonem 162 kW, který byl jen o 8 kW slabší než podobný motor v sedmičkovém BMW. Nicméně po provedeném faceliftu řady 7 se stal základním benzínem řadový šestiválec 3.0 R6 s výkonem 190 kW, čímž sedmička získala jasně navrch. Audi proto přispěchalo s výměnou třílitru za novější motor 3.2 V6 FSI, který má výkon 191 kW (330 Nm), tedy přesně o kilowatt více, než má BMW 7.

Je to skutečně zajímavý souboj, protože motor 3.0 TDI má výkon 171 kW, zatímco BMW 730d „jen“ 170 kW. Opět rozdíl kilowattu. Snad aby marketingoví specialisté Audi mohli říct, že A8 má výkonnější motory... S novým motorem zrychlí 1 695 kg vážící A8 na stovku za 7,7 s a rozjede se na 250 km/h, kde ji zastaví omezovač, přičemž spotřebuje 9,8 l paliva. Se starým motorem byl vůz o 0,2 s pomalejší a spotřeboval o 0,2 l méně paliva.

Tip: Nedávno dostala Audi A8 novou masku

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


Doplněna tisková zpráva: Audi uvádí do třídy luxusních vozů revoluční technologii přímého vstřikování benzinu do válců FSI: Nové Audi A8 dostává moderní zážehový šestiválec 3.2 V6 FSI o výkonu 191 kW/260 k – o 40 k vyšší výkon, než jakým disponoval předchozí agregát o objemu 3,0 l.

Audi A8, vlajková loď prestižní německé automobilky, dostalo nedávno jednodílnou masku chladiče, jež je sjednocujícím rysem všech nových modelů Audi. Nyní se Audi A8 představuje s novým základním motorem: Zážehovým šestiválcem o objemu 3,2 l se systémem přímého vstřikování benzinu do válců FSI. Výkon motoru se může přenášet buď jenom na přední kola, nebo na všechna kola prostřednictvím systému stálého pohonu všech kol quattro. Modely Audi A8 s pohonem pouze předních kol jsou vybaveny převodovkou multitronic s plynule měnitelným převodem, modely Audi A8 quattro jsou standardně vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic.

Audi A8 3.2 FSI je k dispozici ve dvou délkách rozvoru: 2 944 mm, nebo 3 074 mm. O 130 mm prodloužené verze nabízejí zcela výjimečný prostorový komfort zejména cestujícím na zadních sedadlech.

Nový motor 3.2 V6 FSI, který má čtyři ventily na válec a je vybavený průběžným časováním sacích i výukových ventilů, dává svůj nejvyšší výkon 191 kW/260 k při otáčkách 6 500 min-1, jeho točivý moment vrcholí při otáčkách 3 250 min-1 na hodnotě 330 Nm. V širokém rozmezí otáček 2 400 min-1 až
5 500 min-1 má řidič pod pedálem plynu k dispozici stále více než 90 procent nejvyššího točivého momentu, což je ve třídě zážehových šestiválců ojedinělé.

Audi A8 s pohonem pouze předních kol a převodovkou multitronic zrychluje z 0 na 100 km/h během 7,7 s a jeho rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba činí jen 9,8 l/100 km. Na rozdíl od konvenčních zážehových motorů, u kterých se benzin vstřikuje do sacího potrubí, u motoru FSI se benzin přivádí z vysokotlakého trubkového zásobníku „common-rail“ přes vstřikovače přímo do válců. Systém FSI pracuje s tlaky 30 až 100 barů.

Motor 3.2 V6 FSI vyniká i nízkou hmotností a kompaktními rozměry – jeho délka je jen 360 mm, šířka 430 mm, hmotnost pouze 169,5 kg. Dvě řady válců motoru 3.2 V6 FSI svírají úhel 90 st., hlavy válců jsou od sebe vzdálené 90 mm. Vrtání válců činí 84,5 mm, zdvih 92,8 mm, přesný zdvihový objem činí
3 123 cm3. Do obou větví akusticky pečlivě řešeného výfukového systému jsou zařazeny keramické katalyzátory, díky kterým motor 3.2 V6 FSI plní emisní limity normy Euro 4.

V České republice bude tento vůz k dispozici počátkem června tohoto roku, cena zatím nebyla stanovena.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků