Audi A8 s novým turbodieselem 4.0 TDI: raketa na naftu

Audi A8 s novým turbodieselem 4.0 TDI: raketa na naftu

Nabídka pohonných jednotek pro luxusní limuzínu Audi A8 se rozšiřuje o špičkový turbodiesel s přímým vstřikováním TDI, který ze svého objemu 3936 cm3 dává výkon 202 kW/275 k. Tento osmiválec V8 je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel.

Audi A8 quattro poháněné motorem 4.0 TDI dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 6,7 s a její nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Vysoká dynamika vozu vychází především z točivého momentu, jehož hodnota činí 650 Nm. Průměrná spotřeba se u A8 4.0 TDI pohybuje okolo 9,6 litrů nafty.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Čtyřlitrový turbodiesel 4.0 TDI nabízí výkon 202 kW/275 k a 650 Nm točivého momentu

Turbodiesel 4.0 TDI je charakteristický velmi kompaktními rozměry a nízkou hmotností – blok agregátu je ze speciální uhlíkové litiny, která je přibližně dvakrát pevnější než konvenční šedá litina a zároveň snižuje váhu motoru asi o 15 procent na 270 kg.

Výkon motoru 4.0 TDI se přenáší na všechna kola modelu Audi A8 quattro prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky Tiptronic, která je vybavená systémem dynamického řazení DSP a sportovním programem. Převodovka Tiptronic dovoluje manuální řazení rychlostních stupňů selektivním způsobem pomocí páky voliče na středovém tunelu, za příplatek se dodává i ovládání prostřednictvím páček na multifunkčním volantu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vlajková loď automobilky Audi byl uvedena na podzim 2002 a nabízí více sportovního charakteru než předchůdce

Automobilka Audi očekává, že v Německu bude podíl modelů Audi A8 s motorem 4.0 TDI představovat asi 30 procent z celkových prodejů této modelové řady, v ostatních zemí Evropy pak přes 20 procent.

Vůz Audi A8 4.0 TDI je na trhu v ČR v současné době možné objednávat za cenu od 2 610 000 Kč včetně DPH.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků