Audi A8 s novým turbodieselem 4.0 TDI: raketa na naftu

Nabídka pohonných jednotek pro luxusní limuzínu Audi A8 se rozšiřuje o špičkový turbodiesel s přímým vstřikováním TDI, který ze svého objemu 3936 cm3 dává výkon 202 kW/275 k. Tento osmiválec V8 je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel.

Audi A8 quattro poháněné motorem 4.0 TDI dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 6,7 s a její nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Vysoká dynamika vozu vychází především z točivého momentu, jehož hodnota činí 650 Nm. Průměrná spotřeba se u A8 4.0 TDI pohybuje okolo 9,6 litrů nafty.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Čtyřlitrový turbodiesel 4.0 TDI nabízí výkon 202 kW/275 k a 650 Nm točivého momentu

Turbodiesel 4.0 TDI je charakteristický velmi kompaktními rozměry a nízkou hmotností – blok agregátu je ze speciální uhlíkové litiny, která je přibližně dvakrát pevnější než konvenční šedá litina a zároveň snižuje váhu motoru asi o 15 procent na 270 kg.

Výkon motoru 4.0 TDI se přenáší na všechna kola modelu Audi A8 quattro prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky Tiptronic, která je vybavená systémem dynamického řazení DSP a sportovním programem. Převodovka Tiptronic dovoluje manuální řazení rychlostních stupňů selektivním způsobem pomocí páky voliče na středovém tunelu, za příplatek se dodává i ovládání prostřednictvím páček na multifunkčním volantu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vlajková loď automobilky Audi byl uvedena na podzim 2002 a nabízí více sportovního charakteru než předchůdce

Automobilka Audi očekává, že v Německu bude podíl modelů Audi A8 s motorem 4.0 TDI představovat asi 30 procent z celkových prodejů této modelové řady, v ostatních zemí Evropy pak přes 20 procent.

Vůz Audi A8 4.0 TDI je na trhu v ČR v současné době možné objednávat za cenu od 2 610 000 Kč včetně DPH.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků