Audi A8 s novým turbodieselem 4.0 TDI: raketa na naftu

Nabídka pohonných jednotek pro luxusní limuzínu Audi A8 se rozšiřuje o špičkový turbodiesel s přímým vstřikováním TDI, který ze svého objemu 3936 cm3 dává výkon 202 kW/275 k. Tento osmiválec V8 je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel.

Audi A8 quattro poháněné motorem 4.0 TDI dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 6,7 s a její nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Vysoká dynamika vozu vychází především z točivého momentu, jehož hodnota činí 650 Nm. Průměrná spotřeba se u A8 4.0 TDI pohybuje okolo 9,6 litrů nafty.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Čtyřlitrový turbodiesel 4.0 TDI nabízí výkon 202 kW/275 k a 650 Nm točivého momentu

Turbodiesel 4.0 TDI je charakteristický velmi kompaktními rozměry a nízkou hmotností – blok agregátu je ze speciální uhlíkové litiny, která je přibližně dvakrát pevnější než konvenční šedá litina a zároveň snižuje váhu motoru asi o 15 procent na 270 kg.

Výkon motoru 4.0 TDI se přenáší na všechna kola modelu Audi A8 quattro prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky Tiptronic, která je vybavená systémem dynamického řazení DSP a sportovním programem. Převodovka Tiptronic dovoluje manuální řazení rychlostních stupňů selektivním způsobem pomocí páky voliče na středovém tunelu, za příplatek se dodává i ovládání prostřednictvím páček na multifunkčním volantu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vlajková loď automobilky Audi byl uvedena na podzim 2002 a nabízí více sportovního charakteru než předchůdce

Automobilka Audi očekává, že v Německu bude podíl modelů Audi A8 s motorem 4.0 TDI představovat asi 30 procent z celkových prodejů této modelové řady, v ostatních zemí Evropy pak přes 20 procent.

Vůz Audi A8 4.0 TDI je na trhu v ČR v současné době možné objednávat za cenu od 2 610 000 Kč včetně DPH.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků