Audi A8 přichází s pohonem pouze přední nápravy

Audi A8 přichází s pohonem pouze přední nápravy

Na vybraných trzích (například v Německu) si zákazníci mohou pořídit vlajkovou loď automobilky Audi v „eko-verzi“ s naftovým třílitrovým šestiválcem a pohonem pouze přední nápravy. U nás se zatím toto provedení nenabízí, ale uvidíme, zda se časem přeci jen neobjeví.

Základní Audi A8 3.0 TDI má motor naladěný na 204 koní a 400 Nm. Stokilometrovou rychlost zvládne za rovných osm vteřin a maximálně se rozjede na 235 km/h. Hlavní roli zde ovšem hraje spotřeba, která by měla být v kombinovaném cyklu 6,0 l/100 km. Základní motorizace je také k dispozici v kombinaci s prodlouženým rozvorem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Audi se tak stále drží u své základní verze vrcholného modelu šestiválcového motoru, tedy alespoň prozatím. Například Mercedes-Benz třídy S se již nabízí v provedení osazeném čtyřválcem, který má ovšem shodný maximální výkon jako 3.0 TDI a točivý moment dokonce 500 Nm.  

Klepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků