Audi A8 přichází s pohonem pouze přední nápravy

Audi A8 přichází s pohonem pouze přední nápravy

Na vybraných trzích (například v Německu) si zákazníci mohou pořídit vlajkovou loď automobilky Audi v „eko-verzi“ s naftovým třílitrovým šestiválcem a pohonem pouze přední nápravy. U nás se zatím toto provedení nenabízí, ale uvidíme, zda se časem přeci jen neobjeví.

Základní Audi A8 3.0 TDI má motor naladěný na 204 koní a 400 Nm. Stokilometrovou rychlost zvládne za rovných osm vteřin a maximálně se rozjede na 235 km/h. Hlavní roli zde ovšem hraje spotřeba, která by měla být v kombinovaném cyklu 6,0 l/100 km. Základní motorizace je také k dispozici v kombinaci s prodlouženým rozvorem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Audi se tak stále drží u své základní verze vrcholného modelu šestiválcového motoru, tedy alespoň prozatím. Například Mercedes-Benz třídy S se již nabízí v provedení osazeném čtyřválcem, který má ovšem shodný maximální výkon jako 3.0 TDI a točivý moment dokonce 500 Nm.  

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků