Audi A8 přichází s pohonem pouze přední nápravy

Audi A8 přichází s pohonem pouze přední nápravy

Na vybraných trzích (například v Německu) si zákazníci mohou pořídit vlajkovou loď automobilky Audi v „eko-verzi“ s naftovým třílitrovým šestiválcem a pohonem pouze přední nápravy. U nás se zatím toto provedení nenabízí, ale uvidíme, zda se časem přeci jen neobjeví.

Základní Audi A8 3.0 TDI má motor naladěný na 204 koní a 400 Nm. Stokilometrovou rychlost zvládne za rovných osm vteřin a maximálně se rozjede na 235 km/h. Hlavní roli zde ovšem hraje spotřeba, která by měla být v kombinovaném cyklu 6,0 l/100 km. Základní motorizace je také k dispozici v kombinaci s prodlouženým rozvorem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Audi se tak stále drží u své základní verze vrcholného modelu šestiválcového motoru, tedy alespoň prozatím. Například Mercedes-Benz třídy S se již nabízí v provedení osazeném čtyřválcem, který má ovšem shodný maximální výkon jako 3.0 TDI a točivý moment dokonce 500 Nm.  

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků