Audi A8: přední blikače LED na způsob vánočního stromku

Sestavy LED v moderních vozech bují ve všech podobách a aplikacích. Značka Audi hodlá potvrdit svoji roli protagonisty v jejich zavádění.
Audi A8: přední blikače LED na způsob vánočního stromku

Pokud jde o zavádění zdrojů LED do sériové výroby automobilů, Audi v něm hraje zásadní úlohu. Jistě, Audi R8 s hlavními světly z LED nebylo tím úplně prvním svého druhu, ale systematický tah Audi za dalšími modifikacemi tohoto druhu osvětlovací techniky je působivý. Již za několik dnů se představí na autosalonu ve Frankfurtu omlazené provedení špičkové řady Audi A8, kterou jsme vám naposledy připomněli v rámci testování brzd na Grossglockneru.

Klepněte pro větší obrázek
Svítilna modernizovaného Audi A8

Za povšimnutí stojí počítačová kreace našeho čtenáře, jež naznačuje, jak by mohlo vypadat sportovně laděné provedení řady A8 v podobě modelu Audi RS8. Vypadá dobře, ale má zatím přední světla ze současné generace, a přitom právě ta se zřejmě nyní výrazně změní. Nové Audi A8/S8 bude mít přední blinkry složené z 18 a ty zadní pak z 24 LED na každé straně.

Audi A8/S8 se rýsuje na dalším videu, premiéra už za několik dní

Audi A8/S8 se rýsuje na dalším videu, premiéra už za několik dní

Jednotlivé LED v pásech blinkrů se mají po jejich sepnutí rozsvěcovat postupně, od podélné roviny vozu směrem ven.  Věřme, že to nebude nijak kolidovat s platnými ustanoveními evropské legislativy. Bude to zřejmě vypadat trochu jako vánoční dekorace, nicméně body plus za novátorskou myšlenku. Audi slibuje, že toto řešení může výrazně přispět k bezpečnosti dopravního provozu tím, že signály blinkrů budou jasně a rychle čitelné.

Favorité ředitelů největších podniků v Česku: Audi A8 a Superb

Favorité ředitelů největších podniků v Česku: Audi A8 a Superb

Věřím, že zavedení tohoto řešení by mohlo přispět k zamyšlení nad podobou současných blinkrů jako takových, respektive nad jejich umístěním v souvislosti s celkovým osvětlovacím systémem konkrétního modelu. Jistě jste si totiž všimli, že zvláště blinkry umístěné příliš blízko hlavním světlům jsou u některých vozů z větší vzdálenosti a určitých úhlů velmi špatně čitelné…

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků