Audi A8: nejsilnější nafťák světa 4.2 V8 TDI v prodeji

Audi uvedlo na český trh faceliftovaný model A8, který dostal jednodílnou masku ve stylu modelu W12. Současně přibyly v nabídce dva zcela nové motory, 3.2 V6 FSI 191 kW a 4.2 V8 TDI 240 kW. Nový nafťák je ve svém segmentu jednoznačně nejvýkonnějším na trhu. (ceník)
Audi A8: nejsilnější nafťák světa 4.2 V8 TDI v prodeji

Nové motory

O obou motorech jsme již psali, nebude však na škodu si je krátce připomenout. Benzínový šestiválec 3.2 V6 FSI nahradil ve výrobním programu nejslabší motor 3.0 V6 s poměrně malým výkonem 162 kW. Novinka s přímým vstřikem benzínu má výkon 191 kW, tedy o 29 kW a téměř 40 k více. S novým motorem zrychlí 1 695 kg vážící A8 na stovku za 7,7 s a rozjede se na 250 km/h, kde ji zastaví omezovač, přičemž spotřebuje 9,8 l paliva. Se starým motorem byl vůz o 0,2 s pomalejší a spotřeboval o 0,2 l méně paliva. Ve standardu je bezestupňová převodovka multitronic, novinkou je možnost pohonu quattro. Cena modelu zůstává stejná.

Druhá novinka spaluje naftu a jde o osmiválcový agregát 4.2 V8 TDI. Tento motor nahradil docela slabý 4.0 V8 TDI s výkonem 202 kW a točivým momentem 650 Nm. Nový agregát s nepatrně vyšším obsahem má výkon excelentních 240 kW (326 k při 3 750 ot.), točivý moment zůstal nezměněn, ale křivka jeho maxima se protáhla z 2 500 ot. do 3 500 ot. Samozřejmostí je vstřikování common rail třetí generace s piezoelektrickými vstřikovači. Na stovku zrychlí A8 s tímto motorem za 5,9 s a rozjezde se na 250 km/h, kde vůz zastaví v rozletu omezovač. Motor je standardně spojen s šestistupňovým tiptronicem. Agregát splňuje emisní normu Euro 4 a je standardně vybaven filtrem pevných částic. Spotřeba činí 9,4 l na sto km, což je o 0,2 l méně než u starší verze. Cena opět zůstala na původní úrovni.

Současně s uvedením těchto motorů se snížila cena verze 4.2 V8 246 kW z 2 460 000 Kč na 2 390 000 Kč. Ceny modelů 3.0 TDI V6, 3.7 V8 a 6.0 W12 zůstávají stejné.

Fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ceny

Model Převodovka Cena
A8 3.2 FSI multitronic 1 998 000
A8 3.2 FSI tiptronic 2 108 000
A8 L 3.2 FSI multitronic 2 058 000
A8 3.7 quattro tiptronic 2 260 000
A8 4.2 quattro tiptronic 2 390 000
A8 L 4.2 quattro tiptronic 2 450 000
A8 6.0 quattro tiptronic 3 375 000
A8 L 6.0 quattro tiptronic 3 585 000
A8 3.0 TDI quattro tiptronic 2 049 000
A8 3.0 TDI quattro tiptronic 2 072 800
A8 L 3.0 TDI quattro tiptronic 2 132 800
A8 4.2 TDI quattro tiptronic 2 610 000
A8 L 4.2 TDI quattro tiptronic 2 670 000

Parametry

Model

A8 3.2 V6 FSI

A8 3.7 V8 quattro

A8 4.2 V8 quattro

Základní parametry
Karoserie/počet dveří sedan/4 sedan/4 sedan/4
Délka (mm) 5051 5051 5051
Šířka (mm) 1894 1894 1894
Výška (mm) 1444 1444 1444
Rozvor (mm) 2944 2944 2944
Hmotnost (kg) 1690 1770 1780
Kola/pneumatiky 235/60 R16, litá 235/55 R17, litá 235/60 R16, litá
Zavazadlový prostor (l) 500 500 500
Palivová nádrž (l) 90 90 90
Motor
Objem ccm 3123 3697 4172
Druh motoru zážehový zážehový zážehový
Válců/ventilů 6/4 8/4 8/4
Výkon (kW)/otáčky 191/6500 206/6000 246/6500
Točivý moment (Nm)/otáčky 330/3250 360/3750 430/3500
Typ převodovky/počet stupňů bezestupňová automatická/6 automatická/6
Poháněná kola přední 4x4 4x4
Brzdy vzadu kotoučové kotoučové kotoučové
Max. rychlost (km/h) 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h (s) 7,7 7,3 6,3
Palivo natural 95 natural 95/98 natural 95/98
Spotřeba (l/100 km) 14,6/7/9,8 17,3/8,8/11,9 17,6/8,8/12
Cena (Kč)
Základní 1 998 000 2 260 000 2 390 000
Automat * * *
Quattro 2 108 000 * *

Model

A8 6.0 W12 quattro

A8 3.0 TDI V6 quattro

A8 4.2 TDI V8 quattro

Základní parametry
Karoserie/počet dveří sedan/4 sedan/4 sedan/4
Délka (mm) 5051 5051 5051
Šířka (mm) 1894 1894 1894
Výška (mm) 1444 1444 1444
Rozvor (mm) 2944 2944 2944
Hmotnost (kg) 1960 1830 1945
Kola/pneumatiky 255/45 R18, litá 235/60 R16, litá 235/55 R17, litá
Zavazadlový prostor (l) 500 500 500
Palivová nádrž (l) 90 90 90
Motor
Objem ccm 5998 2976 4143
Druh motoru zážehový vznětový, přeplňovaný vznětový, přeplňovaný
Válců/ventilů 12/4 6/4 8/4
Výkon (kW)/otáčky 331/6200 171/4000 240/3750
Točivý moment (Nm)/otáčky 580/4000-4700 450/1400-3250 650/1600-3500
Typ převodovky/počet stupňů automatická/6 automatická/6 automatická/6
Poháněná kola 4x4 4x4 4x4
Brzdy vzadu kotoučové kotoučové kotoučové
Max. rychlost (km/h) 250 243 250
Zrychlení 0-100 km/h (s) 5,1 7,8 5,9
Palivo natural 95/98 nafta nafta
Spotřeba (l/100 km) 21,4/10,8/14,7 12/6,4/8,4 13,5/7,3/9,6
Cena (Kč)
Základní 3 375 000 2 049 000 2 610 000
Automat * * *
Quattro * * *

bazar

Audi A3 1,8
Rok výroby: 1998
Stav: 153 237 km
Cena: 40 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 155 197 km
Cena: 590 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 950 km
Cena: 174 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A5 2
Rok výroby: 2013
Stav: 114 111 km
Cena: 630 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků