Audi uvedlo na český trh faceliftovaný model A8, který dostal jednodílnou masku ve stylu modelu W12. Současně přibyly v nabídce dva zcela nové motory, 3.2 V6 FSI 191 kW a 4.2 V8 TDI 240 kW. Nový nafťák je ve svém segmentu jednoznačně nejvýkonnějším na trhu. (ceník)
Nové motory
O obou motorech jsme již psali, nebude však na škodu si je krátce připomenout. Benzínový šestiválec 3.2 V6 FSI nahradil ve výrobním programu nejslabší motor 3.0 V6 s poměrně malým výkonem 162 kW. Novinka s přímým vstřikem benzínu má výkon 191 kW, tedy o 29 kW a téměř 40 k více. S novým motorem zrychlí 1 695 kg vážící A8 na stovku za 7,7 s a rozjede se na 250 km/h, kde ji zastaví omezovač, přičemž spotřebuje 9,8 l paliva. Se starým motorem byl vůz o 0,2 s pomalejší a spotřeboval o 0,2 l méně paliva. Ve standardu je bezestupňová převodovka multitronic, novinkou je možnost pohonu quattro. Cena modelu zůstává stejná.
Druhá novinka spaluje naftu a jde o osmiválcový agregát 4.2 V8 TDI. Tento motor nahradil docela slabý 4.0 V8 TDI s výkonem 202 kW a točivým momentem 650 Nm. Nový agregát s nepatrně vyšším obsahem má výkon excelentních 240 kW (326 k při 3 750 ot.), točivý moment zůstal nezměněn, ale křivka jeho maxima se protáhla z 2 500 ot. do 3 500 ot. Samozřejmostí je vstřikování common rail třetí generace s piezoelektrickými vstřikovači. Na stovku zrychlí A8 s tímto motorem za 5,9 s a rozjezde se na 250 km/h, kde vůz zastaví v rozletu omezovač. Motor je standardně spojen s šestistupňovým tiptronicem. Agregát splňuje emisní normu Euro 4 a je standardně vybaven filtrem pevných částic. Spotřeba činí 9,4 l na sto km, což je o 0,2 l méně než u starší verze. Cena opět zůstala na původní úrovni.
Současně s uvedením těchto motorů se snížila cena verze 4.2 V8 246 kW z 2 460 000 Kč na 2 390 000 Kč. Ceny modelů 3.0 TDI V6, 3.7 V8 a 6.0 W12 zůstávají stejné.
Fotografie
Ceny
Model |
Převodovka |
Cena |
A8 3.2 FSI |
multitronic |
1 998 000 |
A8 3.2 FSI |
tiptronic |
2 108 000 |
A8 L 3.2 FSI |
multitronic |
2 058 000 |
A8 3.7 quattro |
tiptronic |
2 260 000 |
A8 4.2 quattro |
tiptronic |
2 390 000 |
A8 L 4.2 quattro |
tiptronic |
2 450 000 |
A8 6.0 quattro |
tiptronic |
3 375 000 |
A8 L 6.0 quattro |
tiptronic |
3 585 000 |
A8 3.0 TDI quattro |
tiptronic |
2 049 000 |
A8 3.0 TDI quattro |
tiptronic |
2 072 800 |
A8 L 3.0 TDI quattro |
tiptronic |
2 132 800 |
A8 4.2 TDI quattro |
tiptronic |
2 610 000 |
A8 L 4.2 TDI quattro |
tiptronic |
2 670 000 |
Parametry
Model |
A8 3.2 V6 FSI |
A8 3.7 V8 quattro |
A8 4.2 V8 quattro |
Základní parametry |
Karoserie/počet dveří |
sedan/4 |
sedan/4 |
sedan/4 |
Délka (mm) |
5051 |
5051 |
5051 |
Šířka (mm) |
1894 |
1894 |
1894 |
Výška (mm) |
1444 |
1444 |
1444 |
Rozvor (mm) |
2944 |
2944 |
2944 |
Hmotnost (kg) |
1690 |
1770 |
1780 |
Kola/pneumatiky |
235/60 R16, litá |
235/55 R17, litá |
235/60 R16, litá |
Zavazadlový prostor (l) |
500 |
500 |
500 |
Palivová nádrž (l) |
90 |
90 |
90 |
Motor |
Objem ccm |
3123 |
3697 |
4172 |
Druh motoru |
zážehový |
zážehový |
zážehový |
Válců/ventilů |
6/4 |
8/4 |
8/4 |
Výkon (kW)/otáčky |
191/6500 |
206/6000 |
246/6500 |
Točivý moment (Nm)/otáčky |
330/3250 |
360/3750 |
430/3500 |
Typ převodovky/počet stupňů |
bezestupňová |
automatická/6 |
automatická/6 |
Poháněná kola |
přední |
4x4 |
4x4 |
Brzdy vzadu |
kotoučové |
kotoučové |
kotoučové |
Max. rychlost (km/h) |
250 |
250 |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
7,7 |
7,3 |
6,3 |
Palivo |
natural 95 |
natural 95/98 |
natural 95/98 |
Spotřeba (l/100 km) |
14,6/7/9,8 |
17,3/8,8/11,9 |
17,6/8,8/12 |
Cena (Kč) |
Základní |
1 998 000 |
2 260 000 |
2 390 000 |
Automat |
* |
* |
* |
Quattro |
2 108 000 |
* |
* |
Model |
A8 6.0 W12 quattro |
A8 3.0 TDI V6 quattro |
A8 4.2 TDI V8 quattro |
Základní parametry |
Karoserie/počet dveří |
sedan/4 |
sedan/4 |
sedan/4 |
Délka (mm) |
5051 |
5051 |
5051 |
Šířka (mm) |
1894 |
1894 |
1894 |
Výška (mm) |
1444 |
1444 |
1444 |
Rozvor (mm) |
2944 |
2944 |
2944 |
Hmotnost (kg) |
1960 |
1830 |
1945 |
Kola/pneumatiky |
255/45 R18, litá |
235/60 R16, litá |
235/55 R17, litá |
Zavazadlový prostor (l) |
500 |
500 |
500 |
Palivová nádrž (l) |
90 |
90 |
90 |
Motor |
Objem ccm |
5998 |
2976 |
4143 |
Druh motoru |
zážehový |
vznětový, přeplňovaný |
vznětový, přeplňovaný |
Válců/ventilů |
12/4 |
6/4 |
8/4 |
Výkon (kW)/otáčky |
331/6200 |
171/4000 |
240/3750 |
Točivý moment (Nm)/otáčky |
580/4000-4700 |
450/1400-3250 |
650/1600-3500 |
Typ převodovky/počet stupňů |
automatická/6 |
automatická/6 |
automatická/6 |
Poháněná kola |
4x4 |
4x4 |
4x4 |
Brzdy vzadu |
kotoučové |
kotoučové |
kotoučové |
Max. rychlost (km/h) |
250 |
243 |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
5,1 |
7,8 |
5,9 |
Palivo |
natural 95/98 |
nafta |
nafta |
Spotřeba (l/100 km) |
21,4/10,8/14,7 |
12/6,4/8,4 |
13,5/7,3/9,6 |
Cena (Kč) |
Základní |
3 375 000 |
2 049 000 |
2 610 000 |
Automat |
* |
* |
* |
Quattro |
* |
* |
* |