Audi A8 L GTL, nafta s plynem pro ekonomy

Německá automobilka Audi bude vozit ekonomy z celého světa při příležitosti kongresu ve švýcarském Davosu. A aby si získala co nejvíce pozornosti, vybaví své naftové Audi A8 3,0 TDI systémem, který umí spaloval syntetické palivo GTL (Gas To Liquid), které je vyrobeno ze zemního plynu.

Rozdíl mezi GTL a CNG, což je také zemní plyn, je ve skupenství, ve kterém palivo míří do válců. Zatímco CNG je pouze stlačený zemní plyn, GTL jde pak do válců ve zkapalněné formě. Další zajímavostí je pak samotné nasazení motoru 3,0 TDI do Audi A8 Long, ale jinak to prostě nešlo.

Celý systém vykazuje nižší emise CO2 o více než 10 procent, emise CO o téměř 95 procent a emise SO2 má prý úplně nulové.

Klepněte pro větší obrázek
Audi A8
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků