Audi A8 L GTL, nafta s plynem pro ekonomy

Německá automobilka Audi bude vozit ekonomy z celého světa při příležitosti kongresu ve švýcarském Davosu. A aby si získala co nejvíce pozornosti, vybaví své naftové Audi A8 3,0 TDI systémem, který umí spaloval syntetické palivo GTL (Gas To Liquid), které je vyrobeno ze zemního plynu.

Rozdíl mezi GTL a CNG, což je také zemní plyn, je ve skupenství, ve kterém palivo míří do válců. Zatímco CNG je pouze stlačený zemní plyn, GTL jde pak do válců ve zkapalněné formě. Další zajímavostí je pak samotné nasazení motoru 3,0 TDI do Audi A8 Long, ale jinak to prostě nešlo.

Celý systém vykazuje nižší emise CO2 o více než 10 procent, emise CO o téměř 95 procent a emise SO2 má prý úplně nulové.

Klepněte pro větší obrázek
Audi A8
Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků