Audi A8 L GTL, nafta s plynem pro ekonomy

Německá automobilka Audi bude vozit ekonomy z celého světa při příležitosti kongresu ve švýcarském Davosu. A aby si získala co nejvíce pozornosti, vybaví své naftové Audi A8 3,0 TDI systémem, který umí spaloval syntetické palivo GTL (Gas To Liquid), které je vyrobeno ze zemního plynu.

Rozdíl mezi GTL a CNG, což je také zemní plyn, je ve skupenství, ve kterém palivo míří do válců. Zatímco CNG je pouze stlačený zemní plyn, GTL jde pak do válců ve zkapalněné formě. Další zajímavostí je pak samotné nasazení motoru 3,0 TDI do Audi A8 Long, ale jinak to prostě nešlo.

Celý systém vykazuje nižší emise CO2 o více než 10 procent, emise CO o téměř 95 procent a emise SO2 má prý úplně nulové.

Klepněte pro větší obrázek
Audi A8
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků