Audi A8 L GTL, nafta s plynem pro ekonomy

Německá automobilka Audi bude vozit ekonomy z celého světa při příležitosti kongresu ve švýcarském Davosu. A aby si získala co nejvíce pozornosti, vybaví své naftové Audi A8 3,0 TDI systémem, který umí spaloval syntetické palivo GTL (Gas To Liquid), které je vyrobeno ze zemního plynu.

Rozdíl mezi GTL a CNG, což je také zemní plyn, je ve skupenství, ve kterém palivo míří do válců. Zatímco CNG je pouze stlačený zemní plyn, GTL jde pak do válců ve zkapalněné formě. Další zajímavostí je pak samotné nasazení motoru 3,0 TDI do Audi A8 Long, ale jinak to prostě nešlo.

Celý systém vykazuje nižší emise CO2 o více než 10 procent, emise CO o téměř 95 procent a emise SO2 má prý úplně nulové.

Klepněte pro větší obrázek
Audi A8
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků