Audi A8 Hybrid: velké elektro z Ingolstadtu

Automobilka Audi patřila dosud mezi jednu z mála luxusních značek, jež dosud nekoketovaly s hybridy. Tomu je nyní konec.

Nejdále to přitom poli hybridních luxusních vozů dotáhl Lexus, ale ani BMW nebo Mercedes-Benz poslední dobou nezůstávají pozadu, i ve třídě prominentů je totiž jasné, že se již z důvodu prestiže bez hybridu neobejdou. Nyní se k nim konečně připojilo Audi, jež ve Švýcarsku představilo svoji vlajkovou loď s hybridní pohonnou soustavou. Automobilka ji označuje jako „studii blízkou sériové podobě“ a zvenčí se vyznačuje především novým předním spoilerem, jedinečnými ráfky s průměrem 21 palců a dvoutónovým lakováním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se stará zážehový čtyřválcový dvoulitr TFSI s přímým vstřikováním a přeplňováním v kombinaci s malým elektromotorem. Spalovací jednotka dosahuje výkonu 211 koní (155 kW) a točivého momentu 350 Nm, k nimž přidává elektromotor svých 45 koní (33 kW, ano, jako Škoda 105 L) a 211 Nm. Celé ústrojí tak může nabídnout slušných 245 koní (180 kW) a 480 Nm. Díky tomu zůstávají jízdní výkony na slušné úrovni, zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 7,6 s a nejvyšš rychlost leží na hranici 235 km/h, Audi A8 Hybrid se pak může pochlubit průměrnou spotřebou v kombinovaném cyklu ve výši 6,2 l/100 km a emisemi CO2 jen 144 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle Audi je „... hybridní soustava konstruována pro plně elektrický pohon rychlostí do 65 km/h do vzdálenosti až dva kilometry. Při rozjezdu se na palubě Audi A8 Hybrid rozběhnou oba motory, 2,0 TFSI a elektromotor, aby se svorně pokusily uspokojit všechny požadavky řidiče. Při rychlostech nad 65 km/h se o pohon vozu stará již jen spalovací jendotka, zatímco elektromotor slouží jako generátor pro napájení palubních systémů a dobíjí akumulátory.“

Do výroby by se hybridní provedení vlajkové lodi značky Audi mělo dostat koncem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A8 Hybrid
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků