Audi A8 Hybrid: velké elektro z Ingolstadtu

Automobilka Audi patřila dosud mezi jednu z mála luxusních značek, jež dosud nekoketovaly s hybridy. Tomu je nyní konec.

Nejdále to přitom poli hybridních luxusních vozů dotáhl Lexus, ale ani BMW nebo Mercedes-Benz poslední dobou nezůstávají pozadu, i ve třídě prominentů je totiž jasné, že se již z důvodu prestiže bez hybridu neobejdou. Nyní se k nim konečně připojilo Audi, jež ve Švýcarsku představilo svoji vlajkovou loď s hybridní pohonnou soustavou. Automobilka ji označuje jako „studii blízkou sériové podobě“ a zvenčí se vyznačuje především novým předním spoilerem, jedinečnými ráfky s průměrem 21 palců a dvoutónovým lakováním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se stará zážehový čtyřválcový dvoulitr TFSI s přímým vstřikováním a přeplňováním v kombinaci s malým elektromotorem. Spalovací jednotka dosahuje výkonu 211 koní (155 kW) a točivého momentu 350 Nm, k nimž přidává elektromotor svých 45 koní (33 kW, ano, jako Škoda 105 L) a 211 Nm. Celé ústrojí tak může nabídnout slušných 245 koní (180 kW) a 480 Nm. Díky tomu zůstávají jízdní výkony na slušné úrovni, zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 7,6 s a nejvyšš rychlost leží na hranici 235 km/h, Audi A8 Hybrid se pak může pochlubit průměrnou spotřebou v kombinovaném cyklu ve výši 6,2 l/100 km a emisemi CO2 jen 144 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle Audi je „... hybridní soustava konstruována pro plně elektrický pohon rychlostí do 65 km/h do vzdálenosti až dva kilometry. Při rozjezdu se na palubě Audi A8 Hybrid rozběhnou oba motory, 2,0 TFSI a elektromotor, aby se svorně pokusily uspokojit všechny požadavky řidiče. Při rychlostech nad 65 km/h se o pohon vozu stará již jen spalovací jendotka, zatímco elektromotor slouží jako generátor pro napájení palubních systémů a dobíjí akumulátory.“

Do výroby by se hybridní provedení vlajkové lodi značky Audi mělo dostat koncem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A8 Hybrid

bazar

Audi A3 1,8
Rok výroby: 1998
Stav: 153 237 km
Cena: 40 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 155 197 km
Cena: 590 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 950 km
Cena: 174 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 866 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků