Audi A8 Hybrid: eko limuzína oficiálně

Automobilka Audi představila sériové provedení svého velkého sedanu A8 opatřeného hybridní pohonnou soustavou.

Pánové z Ingolstadtu se pokoušejí i nadále držet svého někdejšího hesla „náskok díky technice“ a s jistým zpožděním za (především) japonskou konkurencí představili velký sedan s hybridní pohonnou soustavou. Vůz vychází z konceptu Audi A8 Hybrid představeného vloni v Ženevě a odvozeného z aktuální sériové verze Audi A8 připravené pro modelový rok 2011. Nyní již známe detailní specifikace, a hned úvodem je třeba dodat, že se od těch prototypových nijak výrazně neliší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon tohoto luxusního stroje se stará dvoulitrový čtyřválec. Ještě nedávno by to bylo takřka skandální odhalení, ale zákazník si za poslední roky zběsilého honu na snižování emisí již zřejmě zvykl na všechno, takže toto konstatování přejděme taktním mlčením. Jde o zážehovou jednotku 2,0 TFSI s přímým vstřikováním, přeplňováním a výkonem 211 koní (155 kW) a točivým momentem 350 Nm dostupným v rozmezí od 1 500 do 4 200 ot./min., jemuž v pohybu vozu Audi A8 Hybrid asistuje kompaktní, v převodovce vestavěný elektromotor o výkonu 55 koní (40 kW) a točivém momentu 210 Nm. V kombinaci jsou tyto jednotky schopny dodávat až 245 koní (180 kW) a točivý moment 480 Nm, který se přenáší na kola přední nápravy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Synchronní elektromotor s permanentními magnety je uložen v místech, kde obvykle bývá měnič točivého momentu, tedy před upravenou, osmistupňovou převodovkou Tiptronic. Elektromotor s motorem spalovacím spojuje vícelamelová spojka pracující v olejové lázni a údajně zajišťuje ve všech případech zcela plynulé změny režimů. Audi A8 Hybrid je schopen díky li-ionovým akumulátorům čistě elektrického pohonu až do rychlosti 100 km/h, ale při průměrné rychlosti 60 km/h a při plném stavu nabití baterie tak ujede jen 3 km. Průměrná spotřeba paliva má činit slušných 6,4 l/100 km, novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,7 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 235 km/h.

Audi A8 Hybrid nabízí tři základní jízdní režimy. Nastavení EV upřednostňuje elektrický pohon a jízdní režim upravuje pro minimalizaci spotřeby paliva, mód D zajišťuje vyrovnanou spolupráci obou motorů a režim S přizpůsobí vše požadavků, řidiče na dynamickou jízdu.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků