Audi A8: facelift má po premiéře. Kromě nových světel nabídne více výkonu

Seznam kapitol
  1. Audi A8 po faceliftu, video
  2. Fotogalerie

(Aktualizováno, 9:58) Modernizované Audi A8 se oficiálně představilo, takže můžeme nabídnout oficiální informace a další oficiální fotografie. Facelift nakonec nepřinesl žádnou opravdu radikální změnu, v podstatě jde o klasickou modernizaci, která trochu upravila vzhled a která především přinesla výkonnější motory.

Audi

Audi A8 L: Long je venku, i s motorem W12

Design je už od pohledu prakticky identický. Vlajková loď značky Audi dostala jinou kapotu, upravenou masku, světla a přední nárazník. Vzadu sáhli designéři ke změnám koncových svítilen. V nabídce najdete pět nových odstínů laku karoserie a disky o velikosti až 21 palců. Zavazadelník pak zvládne o deset litrů více.

V interiéru se facelift podepsal především novými materiály a dekory. Vše má být v perfektní kvalitě, přičemž výběr bude hodně široký. Pro opravdové gurmány je pak připravena příplatková dvojice zadních sedadel s možností vyklopení jakési podložky pod nohy, čímž vznikne luxusní lehátko.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Audi A8 dostalo v rámci faceliftu novou kapotu, světla nebo masku chladič. V nabídce barev karoserie se objevilo pět nových odstínů.

Největší novinkou je ale nakonec paleta motorizací. Tisková zpráva vztahující se k německému trhu slibuje v základní nabídce čtyři motory, přičemž všechny agregáty dostaly v rámci faceliftu větší výkon. Základem bude 3.0 TFSI naladěný na 310 koní (starší verze má 290 k), benzinovou silnější alternativou je osmiválec 4.0 TFSI doplněný o systém vypínání válců. Tento motor disponoval dříve výkonem 420 koní, po faceliftu má o 15 koní více. Stovku s ním zvládne A8 za 4,5 s. U dieselů nemůže chybět šestiválec 3.0 TDI, který posílil o osm koní na 258 k. Naftový osmiválec 4.2 TDI vyprodukuje po modernizaci 385 koní, což je o 35 k více, než tomu bylo dosud.

Vrcholem zůstává A8 L W12 s motorem o objemu 6,3 l a výkonem 500 koní. Také zde je k dispozici systém vypínání válců, který v případě nízkého zatížení odstaví šest válců. Pro zájemce o sportovní variantu zůstává v nabídce S8. Zde se výkon neměnil, takže se stále můžete spolehnout na 520 koní. Ekologickým opakem je pak hybrid kombinující dvoulitrový čtyřválec a elektromotor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nová adaptivní světla Matrix LED mají 25 samostatně ovládaných diod. Výsledkem je variabilní a plně elektronický systém bez mechanických částí.

S faceliftem přišla také technologie Matrix LED, což jsou přední světla kompletně složená z diod, přičemž každá dioda je ovládána samostatně. Výsledkem jsou adaptivní světla nabízející až jednu miliardu různých variant osvětlení. Stejně jako dříve, světla jsou propojena s navigací GPS, takže upravují kromě jiného světelný kužel také podle toho, v jakém prostředí se vůz pohybuje. Součástí je i kamera rozpoznávající ostatní automobily. Podobně jako třeba u Lexusu LS ostatní účastníky systém odcloní. Na rozdíl od jiných podobných řešení je novinka Audi čistě elektronická bez mechanických částí.

Tím jsme s novinkami pro Audi A8 v podstatě u konce. Za zmínku ještě stojí noční vidění, které nově dokáže kromě chodců rozpoznat také větší zvířata. Výstavní premiéra proběhne ve Frankfurtu, na německém trhu se omlazená vlajková loď začne prodávat v listopadu.


Vlajková loď automobilky Audi má po premiéře. S menším předstihem se na Youtube dostalo video prezentující dvanáctiválcové provedení po faceliftu. Kdo čekal radikální změny tak, jak tomu bylo například u faceliftu Lexusu LS, ten bude asi zklamán. Na pohled zůstala A8 téměř nezměněna. Nejvýraznější novinkou jsou jednoznačně nové přední světlomety. V interiéru se pak objevuje například něco na způsob otomanu, který nabízí už zmíněný Lexus LS.

Design | Zajímavosti | Technika | Audi | Frankfurt 2013

Audi A8: přední blikače LED na způsob vánočního stromku

Další fakta prozatím schází, ale dlouho na ně čekat nebudeme. Za pár minut se Audi A8 světu oficiálně představí a případní zájemci mohou sledovat živé vysílání.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A8 po faceliftu, video
  2. Fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků