Audi A8: facelift má po premiéře. Kromě nových světel nabídne více výkonu

Seznam kapitol
  1. Audi A8 po faceliftu, video
  2. Fotogalerie

(Aktualizováno, 9:58) Modernizované Audi A8 se oficiálně představilo, takže můžeme nabídnout oficiální informace a další oficiální fotografie. Facelift nakonec nepřinesl žádnou opravdu radikální změnu, v podstatě jde o klasickou modernizaci, která trochu upravila vzhled a která především přinesla výkonnější motory.

Audi A8 L: Long je venku, i s motorem W12

Audi A8 L: Long je venku, i s motorem W12

Design je už od pohledu prakticky identický. Vlajková loď značky Audi dostala jinou kapotu, upravenou masku, světla a přední nárazník. Vzadu sáhli designéři ke změnám koncových svítilen. V nabídce najdete pět nových odstínů laku karoserie a disky o velikosti až 21 palců. Zavazadelník pak zvládne o deset litrů více.

V interiéru se facelift podepsal především novými materiály a dekory. Vše má být v perfektní kvalitě, přičemž výběr bude hodně široký. Pro opravdové gurmány je pak připravena příplatková dvojice zadních sedadel s možností vyklopení jakési podložky pod nohy, čímž vznikne luxusní lehátko.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Audi A8 dostalo v rámci faceliftu novou kapotu, světla nebo masku chladič. V nabídce barev karoserie se objevilo pět nových odstínů.

Největší novinkou je ale nakonec paleta motorizací. Tisková zpráva vztahující se k německému trhu slibuje v základní nabídce čtyři motory, přičemž všechny agregáty dostaly v rámci faceliftu větší výkon. Základem bude 3.0 TFSI naladěný na 310 koní (starší verze má 290 k), benzinovou silnější alternativou je osmiválec 4.0 TFSI doplněný o systém vypínání válců. Tento motor disponoval dříve výkonem 420 koní, po faceliftu má o 15 koní více. Stovku s ním zvládne A8 za 4,5 s. U dieselů nemůže chybět šestiválec 3.0 TDI, který posílil o osm koní na 258 k. Naftový osmiválec 4.2 TDI vyprodukuje po modernizaci 385 koní, což je o 35 k více, než tomu bylo dosud.

Vrcholem zůstává A8 L W12 s motorem o objemu 6,3 l a výkonem 500 koní. Také zde je k dispozici systém vypínání válců, který v případě nízkého zatížení odstaví šest válců. Pro zájemce o sportovní variantu zůstává v nabídce S8. Zde se výkon neměnil, takže se stále můžete spolehnout na 520 koní. Ekologickým opakem je pak hybrid kombinující dvoulitrový čtyřválec a elektromotor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nová adaptivní světla Matrix LED mají 25 samostatně ovládaných diod. Výsledkem je variabilní a plně elektronický systém bez mechanických částí.

S faceliftem přišla také technologie Matrix LED, což jsou přední světla kompletně složená z diod, přičemž každá dioda je ovládána samostatně. Výsledkem jsou adaptivní světla nabízející až jednu miliardu různých variant osvětlení. Stejně jako dříve, světla jsou propojena s navigací GPS, takže upravují kromě jiného světelný kužel také podle toho, v jakém prostředí se vůz pohybuje. Součástí je i kamera rozpoznávající ostatní automobily. Podobně jako třeba u Lexusu LS ostatní účastníky systém odcloní. Na rozdíl od jiných podobných řešení je novinka Audi čistě elektronická bez mechanických částí.

Tím jsme s novinkami pro Audi A8 v podstatě u konce. Za zmínku ještě stojí noční vidění, které nově dokáže kromě chodců rozpoznat také větší zvířata. Výstavní premiéra proběhne ve Frankfurtu, na německém trhu se omlazená vlajková loď začne prodávat v listopadu.


Vlajková loď automobilky Audi má po premiéře. S menším předstihem se na Youtube dostalo video prezentující dvanáctiválcové provedení po faceliftu. Kdo čekal radikální změny tak, jak tomu bylo například u faceliftu Lexusu LS, ten bude asi zklamán. Na pohled zůstala A8 téměř nezměněna. Nejvýraznější novinkou jsou jednoznačně nové přední světlomety. V interiéru se pak objevuje například něco na způsob otomanu, který nabízí už zmíněný Lexus LS.

Audi A8: přední blikače LED na způsob vánočního stromku

Audi A8: přední blikače LED na způsob vánočního stromku

Další fakta prozatím schází, ale dlouho na ně čekat nebudeme. Za pár minut se Audi A8 světu oficiálně představí a případní zájemci mohou sledovat živé vysílání.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A8 po faceliftu, video
  2. Fotogalerie

bazar

Audi A4 2
Rok výroby: 2005
Stav: 123 229 km
Cena: 156 000 Kč
Audi A3 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 20 294 km
Cena: 460 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 91 015 km
Cena: 640 000 Kč
Audi Q3 2
Rok výroby: 2016
Stav: 23 403 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2
Rok výroby: 2009
Stav: 191 681 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 101 323 km
Cena: 260 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků