Audi A8: facelift a nový dvanáctiválec pod kapotou

A8, vlajková loď německé automobily Audi, dostala pod kapotu nový dvanáctiválec W12 o objemu šest litrů. Objeví se zatím pouze u prodloužené L verze, samozřejmě s pohonem všech kol quattro. Tato verze dostane rovněž novou tvář, které dominuje jednodílná maska chladiče ve stylu studie Nuvolari. Nová maska se postupně objeví i u dalších nových modelů Audi.

Tip: stáhněte si tapety na plochu s faceliftovaným Audi A8

Výkon motoru W12 činí slušných 331 kW/450 k, což je o o 22 kW/30 k více než v předchozím modelu. Točivý moment pak vyrostl o 20 Nm na 580 Nm v širokém spektru otáček, mezi 2300 a 5300 ot. je k dispozici vždy alespoň 95 procent maxima. S tímto motorem zrychlí A8L na stovku za 5,2 s, rozjezd na dvě stovky mu trvá 17,4 s. Maximální rychlost je jako obvykle omezena na 250 km/h; na ni se automobil rozjede za 30 sekund.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi A8 dostalo novou tvář

Stejně jako ostatní modely A8 se i A8L dodává standardně s šestistupňovým tiptronicem s možností manuálního řazení. Nechybí vzduchové odpružení a další vymoženosti této limuzíny. Novinkou jsou adaptivní světlomety se speciálními světly pro jízdu ve dne tvořené LED diodami. Díky nim je A8 dobře viditelná za všech světelných podmínek a kromě toho je jejich energetická náročnost v porovnání s tradičními žárovkami daleko nižší.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Cena pro Česko zatím nebyla stanovena, na trhu se model objeví začátkem příštího roku. V Německu cena začíná na 117 tisících eur, což činí zhruba 3,7 milionu korun.

Tip: Přečtěte si nejrozsáhlejší test Audi A8 na českém internetu.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků