Audi A8: facelift a nový dvanáctiválec pod kapotou

A8, vlajková loď německé automobily Audi, dostala pod kapotu nový dvanáctiválec W12 o objemu šest litrů. Objeví se zatím pouze u prodloužené L verze, samozřejmě s pohonem všech kol quattro. Tato verze dostane rovněž novou tvář, které dominuje jednodílná maska chladiče ve stylu studie Nuvolari. Nová maska se postupně objeví i u dalších nových modelů Audi.

Tip: stáhněte si tapety na plochu s faceliftovaným Audi A8

Výkon motoru W12 činí slušných 331 kW/450 k, což je o o 22 kW/30 k více než v předchozím modelu. Točivý moment pak vyrostl o 20 Nm na 580 Nm v širokém spektru otáček, mezi 2300 a 5300 ot. je k dispozici vždy alespoň 95 procent maxima. S tímto motorem zrychlí A8L na stovku za 5,2 s, rozjezd na dvě stovky mu trvá 17,4 s. Maximální rychlost je jako obvykle omezena na 250 km/h; na ni se automobil rozjede za 30 sekund.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi A8 dostalo novou tvář

Stejně jako ostatní modely A8 se i A8L dodává standardně s šestistupňovým tiptronicem s možností manuálního řazení. Nechybí vzduchové odpružení a další vymoženosti této limuzíny. Novinkou jsou adaptivní světlomety se speciálními světly pro jízdu ve dne tvořené LED diodami. Díky nim je A8 dobře viditelná za všech světelných podmínek a kromě toho je jejich energetická náročnost v porovnání s tradičními žárovkami daleko nižší.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Cena pro Česko zatím nebyla stanovena, na trhu se model objeví začátkem příštího roku. V Německu cena začíná na 117 tisících eur, což činí zhruba 3,7 milionu korun.

Tip: Přečtěte si nejrozsáhlejší test Audi A8 na českém internetu.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků