Audi A8: facelift a nový dvanáctiválec pod kapotou

A8, vlajková loď německé automobily Audi, dostala pod kapotu nový dvanáctiválec W12 o objemu šest litrů. Objeví se zatím pouze u prodloužené L verze, samozřejmě s pohonem všech kol quattro. Tato verze dostane rovněž novou tvář, které dominuje jednodílná maska chladiče ve stylu studie Nuvolari. Nová maska se postupně objeví i u dalších nových modelů Audi.

Tip: stáhněte si tapety na plochu s faceliftovaným Audi A8

Výkon motoru W12 činí slušných 331 kW/450 k, což je o o 22 kW/30 k více než v předchozím modelu. Točivý moment pak vyrostl o 20 Nm na 580 Nm v širokém spektru otáček, mezi 2300 a 5300 ot. je k dispozici vždy alespoň 95 procent maxima. S tímto motorem zrychlí A8L na stovku za 5,2 s, rozjezd na dvě stovky mu trvá 17,4 s. Maximální rychlost je jako obvykle omezena na 250 km/h; na ni se automobil rozjede za 30 sekund.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi A8 dostalo novou tvář

Stejně jako ostatní modely A8 se i A8L dodává standardně s šestistupňovým tiptronicem s možností manuálního řazení. Nechybí vzduchové odpružení a další vymoženosti této limuzíny. Novinkou jsou adaptivní světlomety se speciálními světly pro jízdu ve dne tvořené LED diodami. Díky nim je A8 dobře viditelná za všech světelných podmínek a kromě toho je jejich energetická náročnost v porovnání s tradičními žárovkami daleko nižší.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Cena pro Česko zatím nebyla stanovena, na trhu se model objeví začátkem příštího roku. V Německu cena začíná na 117 tisících eur, což činí zhruba 3,7 milionu korun.

Tip: Přečtěte si nejrozsáhlejší test Audi A8 na českém internetu.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků