Audi A8: dva nové pakety na rozloučenou

Audi se rozhodlo svoji dosluhující vlajkovou loď podpořit dvěma novými pakety. Akcentovat budou sportovní i komfortní přednosti vozu.

Ačkoli patří současné Audi A8 stále k nejlepším vozům v segmentu luxusních sedanů, jeho dny se krátí. Konkurence nespí, BMW nedávno představilo novou generaci své sedmičkové řady a již během několika měsíců představí Jaguar nástupce stávajícího modelu XJ. Nové Audi A8 pak bude uvedeno někdy během příštího roku jako vůz pro modelový rok 2011 a do té doby to bude muset současná A8 nějak ustát. Automobilka Audi vsunula svým prodejcům na showroomy dva nové trumfy v podobě výbavových paketů Comfort a Sport. Ty by měly dále akcentovat technologickou úroveň, komfort i sportovní schopnosti stávajícího Audi A8.

Sedan Audi A8 se v provedení Comfort na první pohled vyznačuje tmavěmodrým lakem Night Blue s perleťovým efektem a devatenáctipalcovými litými ráfky s dvanáctipaprskovým designem. Interiér zdobí čalounění sedadel béžovou kůží Valcona, zatímco středová konzole, palubní deska a vnitřní část dveří jsou potaženy hladkou kůží Nappa. Paket Comfort standardní výbavu obohacuje o adaptivní světlomety s jednotkami LED pro denní svícení a vyhřívání všech sedadel, cestující vpředu mají navíc k dispozici sedadla s novými soustavami pro ventilaci a masážní funkce, užívat si mohou též zvýrazněného bočního vedení a zvýrazněných stehů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Druhá sada se jmenuje Sport a představuje nový odstín černé metalízy Panther Black s diamantovým efektem, vyvinutý zvlášť pro Audi A8, a nová litá kola s průměrem celých 20 palců. I zde jsou sedadla čalouněna béžovou kůží Valcona, kterou doplňuje kůže Nappa na dveřích a přístrojové desce, vyhřívaná jsou však jen sedadla přední. Standardem jsou opět adaptivní světlomety s LED pro denní svícení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ceny paketů Comfort a Sport již známe. Příplatek za Comfort se pohybuje od 4 200 do 14 500 eur v závislosti na výbavovém stupni objednaného auta a zvolené pohonné jednotce. Pro Sport se toto rozpětí pohybuje od 2 100 do 9 600 eur.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků