Audi A8: dva nové pakety na rozloučenou

Audi se rozhodlo svoji dosluhující vlajkovou loď podpořit dvěma novými pakety. Akcentovat budou sportovní i komfortní přednosti vozu.

Ačkoli patří současné Audi A8 stále k nejlepším vozům v segmentu luxusních sedanů, jeho dny se krátí. Konkurence nespí, BMW nedávno představilo novou generaci své sedmičkové řady a již během několika měsíců představí Jaguar nástupce stávajícího modelu XJ. Nové Audi A8 pak bude uvedeno někdy během příštího roku jako vůz pro modelový rok 2011 a do té doby to bude muset současná A8 nějak ustát. Automobilka Audi vsunula svým prodejcům na showroomy dva nové trumfy v podobě výbavových paketů Comfort a Sport. Ty by měly dále akcentovat technologickou úroveň, komfort i sportovní schopnosti stávajícího Audi A8.

Sedan Audi A8 se v provedení Comfort na první pohled vyznačuje tmavěmodrým lakem Night Blue s perleťovým efektem a devatenáctipalcovými litými ráfky s dvanáctipaprskovým designem. Interiér zdobí čalounění sedadel béžovou kůží Valcona, zatímco středová konzole, palubní deska a vnitřní část dveří jsou potaženy hladkou kůží Nappa. Paket Comfort standardní výbavu obohacuje o adaptivní světlomety s jednotkami LED pro denní svícení a vyhřívání všech sedadel, cestující vpředu mají navíc k dispozici sedadla s novými soustavami pro ventilaci a masážní funkce, užívat si mohou též zvýrazněného bočního vedení a zvýrazněných stehů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Druhá sada se jmenuje Sport a představuje nový odstín černé metalízy Panther Black s diamantovým efektem, vyvinutý zvlášť pro Audi A8, a nová litá kola s průměrem celých 20 palců. I zde jsou sedadla čalouněna béžovou kůží Valcona, kterou doplňuje kůže Nappa na dveřích a přístrojové desce, vyhřívaná jsou však jen sedadla přední. Standardem jsou opět adaptivní světlomety s LED pro denní svícení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ceny paketů Comfort a Sport již známe. Příplatek za Comfort se pohybuje od 4 200 do 14 500 eur v závislosti na výbavovém stupni objednaného auta a zvolené pohonné jednotce. Pro Sport se toto rozpětí pohybuje od 2 100 do 9 600 eur.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků