Audi A8 dostane nový nafťák: 3.0 TDI s common-railem

56 komentářů

Geby
2. března • 21:32

Ještě ,že existuje ten Fiat ,že VW vyvinul TD a potom spolu s Boschem i systém common rail.

Jo holt Fiat ten motory umí!

Alien
29. února • 21:00

No A8 jedine s 4.0 TDI, naprosto dokonale auto, ale bohuzel pro mensi lidi, pro me je tam trosku malo mista vpredu  kvuli mohutnemu stredovemu panelu. Ale jak rikam, motor je excelentni, v nicem lepsim jsem jeste nejel (tedy tato trida). S-klasse se moc nechyta, ale jen do te doby, nez zacnou delat biturbo..

Ace2
29. února • 23:09

No ta 400CDI je bi-turbo už dávno... chtěl si napsat nové 400CDI bi-turbo...

XP
1. března • 19:03

Většina motorů do V či W je bi-turbo. Je to konstrukčí řešení, aby umistily turbo co nejblíže hlavě, kde mají plnyny největší rychlost. Dost možný je že i tve 3.2 CDI je bi-turbo.

Jinak ten BMW 530d co píšou že má dvě turba znamená že jsou dvě turba za sebou. Ne jako u klasických V motorů, kde velice často bývá turbo, pro každou řadu vůlců zvlášť.

Ace2
1. března • 20:04

no trochu znalostí... 320CDI fakt bi-turbo není... stačí se podívat na uložení motoru

XP
1. března • 23:19

Na uložení motoru snad ani nezáleží, ale na tom jestli je řadovej nebo do V. Já jsem myslel že 3.2 CDI je do V a on je řadovej, tak to je jiná..

Alien
1. března • 17:43

Ano, myslel jsem novy.

anonym
29. února • 11:53

4.0 TDI je technicky jeden z nejlepsich motoru a 3.0 nebude ve sve tride horsi. Kdyz si porovnate V10 TDI od vw a tento ctyrlitr, tak ma papirove jen o malo horsi parametry. Cekal bych od V10 vice. Ze by c-r? Myslim, ze je to dukaz, ze mezi audi a vw precejenom najaky rozdil je.

XP
1. března • 19:26

Možná to je tím že 4.0 V8 z A8 je o dvaroky novější

ace3
28. února • 22:22

Jak jinak?:) Myslim ze to byl nakej starsi caddy.. Celkem pohodovy auticko..Ale ja na to nejsem..

ace3
28. února • 21:09

Aspon je tady dukaz, ze i kdyby se koncern opravdu nekdy rozhodl, ze s PD skoncuje a bude se ubirat cestou CR, nebude v tom plavat a opet se zaradi na vrchol.. Jel sem v A8 4,0 a muzu rict,ze lepsim dieslem jsem opravdu nikdy nejel.. (i vcetne V10TDI) A to jsem vlastníkem BMW 530d..

Ace2
28. února • 21:49

uka ted ve 22:00 techničák :), myslím, že tě znám z jiných for :)) pokud je to náhodná záměny nicků, tak sorry.

ace3
28. února • 22:12

Tak to jsem moc dobre nepochopil.. Samozrejme, ze me znat musis napr.z auto.cz.. Moc dobre si pamatuju na tu tvoji rachotinu, co jela 200 pri 3500 otackach nebo tak nejak..:)

XP
28. února • 22:15

Jakou rachotinu myslíš? Ameriku?

Ace2
28. února • 22:20

Cadillac nemá otáčkoměr chlapci  ke všemu má elektronický omezovač na 185 km/h

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
XP
28. února • 22:30

tak to je pohodička...

ace3
28. února • 22:24

Ale tak nak to bylo, byls to vubec ty?

Ace2
28. února • 22:28

Cadillac dával otáčkoměr až do roku 1992, já mám Caddyho ještě ze starý školy.....  nicméně zase je pozlacen 24k zlatem :) to jen tak některý auto nemá.

Ace2
28. února • 22:29

pardon, pochopitelně jsem chtěl napsat od roku 1992, z toho plyne že já to nebyl. Ale to video bych chtěl vidět.

XP
28. února • 22:38

mimochodem A8 je lepší než S-ko. Svez se tim! Dokonce i Phaeton má kvalitněji spracovaný interier. S-klasse hraje oproti jemu v tomhle druhé housle. MB-S nenajdeš před diskotékou, protože si zakládá na spíše usedlejší majitele. Oproti jemu má A8 sportovní desing a ten se hold každému důchodci, nebo usedlejšímu podnikateli nemusí líbit.. Je naprosto vidět že straníš své značce.

S-class
28. listopadu • 23:14

A8 neni ani nahodou lepsi nez eS klada a rikali to i na BBC

aquila
28. února • 23:59

az na to ze v tej  A8 je vzadu tak malo miesta .. a je to asi vec osobneho vkusu, S-ko bolo v interieri vyriesene viac do detailov, ziadne hrany nic, plynule prechody . co sa o S8 nedalo moc povedat ..

btw aky je rozdiel medzi A8 a phaetonom ?

a btw ma uz audi taky detail ze ked dlhsie podrzis gombik na stahovanie okien tak ti sam okno vytiahne hore resp stiahne dole? ci je nutno stale ako magi v kocke drzat gombik az pokial sa cele okno nezavre / neotvori ? (toto som pozoroval na S8 s ktorou som mal tu cest)

 

X12345678
1. března • 15:34

A8 a Phaeton mají stejný mezinápravový diferenciál, jinak skoro nic.

Funcarver
1. března • 16:29

Přesně tak A4,6,8, Phaeton a Passaty (4motion) mají Torsen. U Touarega a Allroada si nejsem jistý, ale zřejmě taky.

XP
1. března • 17:14

Toareg má též diferenciál Torsen, ale je vybavený různými elektronickými hračkami, že dokáže např. přenést 100% momentu ne jediné kolo.

Funcarver
29. února • 3:53

Stahování oken u Audi je (pokud si pamatuju, už jsem s oknama nic nedělal nejmíň půl roku), že pokud do toho jen drcneš, vytáhne/stáhne se celý okno. POkud to držíš dýl, v momentě, kdy pustíš čudl, zastaví se i pohyb okna. čili obráceně, než jsi psal ale není nutné držet tlačítko celou dobu, poud chceš stáhnout, vytáhnout okno úplně.

Snehulda
29. února • 13:14

Tohle ma snad dneska skoro kazdy auto - tusim ze to ma i Fabie ...

Ace2
29. února • 13:40

no ta otázka totiž byla spí spíš o tom, zda to jde u každého okna ze všech ovládacíh panelů, tedy zda si i cestující vzádu může stáhnou okno způsobem one-touch nebo to musí držet, ře to jde u řidiče, to tak to snad ani jinak fungovat nemůže.

Funcarver
29. února • 19:45

U Audi to (snad) jde všude. Určitě to jde i u spolujezdce, takže předpokládám, že i vzadu.Já vzadu okna nestahoval snad nikdy... když nad tím přemýšlím, já vlastně vzadu nikdy ani neseděl

Snehulda
29. února • 14:08

Aha - tak to jo, ta Fabie to ma asi fakt jen u ridice ... Ale novy Mondeo to tusim ma vsude (alespon ve vybave Ghia s kterou jsem mel tu cest)

XP
29. února • 0:09

Však máš pravdu že ten MB má něco do sebe. V nejvyšší palbě má snad i palubku v kůži . Takovej model vypadá opravdu exkluzivně, ale cena do 5mil taky. Ovšem co se týče kvality spracování jsou na tom dvojice Phaeton, A8 lépe. Ale je nutné vědět že S-classe je tu už od 98. Veřím tomu že nová generace S-classe bude o5 jedničkou v této třídě..

Audi nemá takový nafutrovaný břicho 

Mno nevím jak to má A8. Tohle jsem opravdu nestudoval. Ovšem u třeba u Superba to nemusíš držet a čekat.

Ace2
28. února • 22:59

ano s tím souhlasím, máš pravdu.

XP
28. února • 23:52

Ace2 to vzdal....

Ace2
29. února • 0:08

no, tak Ty totiž akorát cíleně provokuješ. Každý normální člověk teď normálně šoustá, jenom ty musíš prudit. Pro dnešek musím padat, mám nějaké povinnosti  třeba zítra.

Niemand
29. února • 9:11

To je slovnik.  Jaky ma tento Vas konkretni prispevek vztah k clanku, to tedy nevim.

XP
29. února • 0:11

To jsi mě prokoukl! To mam smůlu. Asi nejsem normální. čuzs

Ace2
28. února • 22:33

Co si pamatuju, tak jedinýho Cadillaca kde jsem točil palubku za jízdy, tak byl Seville STS, ale to je nové auto a ke všemu má 305koní.

ace3
28. února • 23:10

Jo a abych te potesil, tak u nas pred barakem stoji S500 4matic v bezovy kuzi a opravdu musim uznat, ze ten interier je o poznani komfortnejsi a luxusnejsi nez A8..ALE cetl jsem cos prohlasil o C coupe vs. A3.. Podle me si totiz v ty A3(novy) nemohl jet, protoze to bys poznal, co je to interier.. Ja osobne povazuju interier Ccka za jeden z nejodpornejsich vubec.. Je zastaraly, nepekny a nemoderni (presne takhle dopadaj po urcite dobe interiery, ktere se pri vstupu na svet snazili byt co nejvice moderni a originalni)..Ta horni zakulacena cast ve me vytvari pocit nevolnisti a kdyz se podivam na tu kaplicku s divnou bouli a udesnym velkym rychlomerem, musim od toho auta dal, abych ho nahodou neznecistil. Mimochodem po strance exterieru toto auto hodnotim jako velmi velmi podarene, originalni a zaroven elegantni i sportovni..Opravdu bych ti doporucil jit si aspon sednout do novy A3 a podivat se NE na opravdu neoriginalni kruhove vydechy, ale na materialy, z kterych je ten interier zhotoven.. Mozna pak pochopis, ze mercedes neudava smer ci meritko ve vsech tridach.. V teto je to paradoxne to "luxusne se tvarici" AUDI.. A jestli se svezes, zjistis ze to neni jen interier, ale i podvozek..

PS: Nevim, jestli ti tve vychvalovani a zaujeti (coz mi vubec nevadi, je to pouze tvuj subjektivni nazor, i kdyz je pravda, ze bys nekdy mohl dokazat nejaka fakta) ohledne S-klasse vydrzi.. Videl jsem totiz na autobildu spionazni fotky noveho eSka.. Opravdu jsem velmi zvedavy, jak se budes tvarit az nam ho oficialne predvedou ve sve uplne krase.. Ale necekam nic zavratneho, naopak, vubec bych se nedivil, kdybys nad ni uchcaval..

Ace2
28. února • 23:27

Nebyl to článek o A8 ? v AUDI A3 jsem skutečně ještě nejel, chtěl jsem, ale naše lékárna má o weekendu zavřeno... :( takže pro zacpávky uší si doběhnu v pondělí a přes týden toho golfa s olympijskými kruhy na chladiči zkusím testnout.

 

ace3
28. února • 23:29

Co vubec rikas na novou octavku?

Ace2
28. února • 23:49

neurazí, ale neposkytne ani žádné emoce. Není ani ošklivá aby to mohl člověk zdrbat, není ani hezká aby jí člověk vyzdvihoval. Člověk se podívá na fotky, řekne hmm a jde se podívat na idnes co je nového ve světě. Jediný mínus shledávám v interiéru, očekával jsem, že dobrý a řekl bych velmi povedený interiér z Tudora bude implementovaný do Octavky II. Tenhle mi přijde hodně přibržděný. Otázka kdo ho nechal přibrzdit...  Jinak celkově je to racionálně navržená limuzína, které nelze nic zásadního vytknout.

XP
28. února • 22:07

Ace2 potřebuje důkaz

Jméno a Příjmení
28. února • 20:08

Že by konec slavného systému PD

XP
28. února • 21:07

Pravděpodobně buhužel ne-e. Common rail měl i předhůdce tohoto motoru 3.3TDI

Leonardo Cupranek
29. února • 19:07

Proc bohuzel? Proc nejste rad, ze si muzete vybrat z vice moznosti?

XP
1. března • 17:17

Mno buhužel proto, že mě hrozmě moc sklamal 2.0 TDi. Čekal jsem od něho kultivovanost motoru s common railem. Naopak PD má jasné výhody že?

Leonardo Cupranek
1. března • 17:43

PD proste nabizi lepsi parametry za cenu nizsi kultivovanosti. Tak si kazdy muze vybrat, jestli chce zavodni traktor, nebo kultivovany kocar     Ale take zalezi na tom, jak je motor ulozen a odhlucnen. Napr. ve FabiiRS, prestoze to je pidiauto, je motor relativne tichy. To PD je stejne hlucne hlavne za studena a vzhledem k tomu, ze vetsi auta se casto vybavuji nezavislym topenim (tusim, ze treba Alhambra ho ma ve standardu), tento problem proste nenastane. A kdyz si clovek na rev PD pri 4500ot zvykne, muze to byt i docela zajimave az sportovni    Kazdopadne at jde o PD ci CR, diesel se chova proste jinak, nez benzin. Benzinisti kritizuji TD za hluk, jenze TD ma vykon v 1900ot stejny, jako stejne velky (nepreplnovany) benzin v 5000ot, takze pri stejnem vykonu je TD vlastne tissi. A i pri bezne jizde TD toci 2000 tam, co benzin 3500, takze ta hlucnost je dost sporna. Ale zalezi asi fakt hodne na tom odhlucneni - v nekterem aute se povede (fobie), v jinem zase ne (passat).

S motorem 2.0 TDI 16v jsem bohuzel nemel tu cest, takze nemohu posuzovat. Me se zvuk PD nekdy zda dost hrozny, jindy zase ne. Ale hlavne fakt za studena, kdyz vybehnu ven narychlo bez dalkove aktivace topeni predem.

 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kadlos
3. března • 8:12

2.0 TDI má v 1900 necelejch 60kW - takovej benzínovej dvoulitr, kterej by měl 60kW v 5000 už se asi dlouho nedělá

Leonardo Cupranek
3. března • 10:33

Soucasnej 2.0 TDI 103kW je totiz zaklad, 136kW verze je ta prava   Pokud ja mam ve 2000ot lehce nad 70kW, pocitam, ze 2.0 TDI 16v 136kW bude mit ve 2000ot rovnejch 70kW. A jeste bych alespon castecne pocital s tim, ze dobrejch 40% lidi si TD necha cipnout. Ne kvuli maximalnimu zvyseni vykonu (ten vzroste spis jen o 20%, tezko se to bude blizit obvyklym 30ti%, ale kdo vi), ale prave hlavne kvuli zlepseni prubehu kroutaku, plossi krivce, zaberu od jeste nizsich otacek. U atmosferickeho motoru neco takoveho proste nepripada v uvahu.

Leonardo Cupranek
3. března • 10:28

No dobre, ale kdyz trochu ustoupime, tedy 2000ot vs 4500ot, tak uz je to realnejsi?

I kdyby byly vykony stejne pri 2200ot u TD a 4000ot u benzinu, asi uz stejne moc nepujde tvrdit, ze TD je hlucnejsi, ne?

Tedy zalezi samozrejme na urovni odhlucneni. Nehlede k tomu, ze muj uhlak ma zrovna pri 2000ot jako na potvoru 73kW !

XP
1. března • 19:14

Souhlasím s tebou. Sám jezdím  v práci s TDI PD a je to v poho. Rozhodně to alespon dobře chytá . Třeba u Superbu 2.5 TDI není motor uvnitř slyšel. Jen lehký švist.

Nezávielé topení má tušim i Fobie TDI a SDI.

Leonardo Cupranek
1. března • 20:04

Jo, PD chyta i v zime jako v lete. Jen je tam nejaka chybka, ze to naopak obcas lehce odmita chytit pri zahratem motoru. Chytne to treba az na druhy pokus. To je pry nejaka softwarova chyba, nekteri chiptuneri toto v ramci tuningu odstranuji.

Fabie nema nezavisle topeni, ale PTC - pridavny elektricky topny clen. To ma Toledo taky. Jsou to proste nejake dalsi prihrivaci svicky na trubce s vodou (a nebo proste topna spirala ve vetrani), takze to zacne v zime topit driv, nez bez PTC. V minulem TDI jsem PTC nemel a pri popojizdeni v zacpe (v zime) mi to zacalo topit treba az za ctvrt hodiny . Docela muka...

Ale nezavisle topeni je proste bufik, neboli vlastne vafky. Proste mala skatulka, ve ktere je normalne plynovy horak, pali se tam nafta a ta ohriva vodu. Treba Seat Alhambra to ma v zakladni vybave, ale bez hodin a dalkace. Proste kdyz nastartujes a je venku kosa, tak to nahodi kamna, zahuci to jako karma a zacne to ohrivat vodu. To je ale takove osekane reseni. Plne reseni je takove, ze jednak v aute je ovladaci panel, takze si clovek muze az na tyden dopredu nastavit, kdy to ma topit (treba rano pred odjezdem do prace). Taky je k tomu dalkac, aby si to clovek mohl rano zapnout pri snidani a pak uz jen vlizt do vyhrateho a odledovaneho auta. Je to takova nahrazka pro nebozaky, kteri nemaji vytapenou garaz

MaxvRS
1. března • 20:21

Alhambra TDi PD 85kW Signo z roku 2002 nezávislé topení nemá.

Leonardo Cupranek
1. března • 22:18

Ono vubec to TDI 85kW byl nejaky ukrok stranou, ze ktereho dost rychle vycouvali, ne?

MaxvRS
1. března • 22:41

No je fakt že se moc dlouho do aut nedávalo, nevím kde udělali soudruzi z VW chybu.

Leonardo Cupranek
1. března • 22:17

Ale Signo TDI 96kW rv2003 evidentne ano. Je to znacka Ebespacher - automaticka, bez ovladaciho panelu a bez dalkace, ale je to nezavisle topeni (proste kamna) - to ovladani ale lze za relativne maly poplatek dodelat, je to stavebnice.

Doporučujeme

Články odjinud