Audi A8 dostane nový nafťák: 3.0 TDI s common-railem

Audi bude nabízet modely A6 a A8 s novým naftovým motorem, 3.0 TDI, tentokrát oproti firemním zvyklostem se vstřikováním common-rail druhé generace. Tento šestiválec dává ze svých tří litrů maximální výkon 171 kW (233 k), maximální točivý moment činí 450 Nm. S tímto motorem zvládne A8 stovku za 7,8 s a dosáhne maximální rychlosti 243 km/h. Kombinovaná spotřeba je slušných 8,4 l na sto km, motor samozřejmě plní emisní normu Euro4. V Německu se A8 s tímto motorem začne prodávat za 60 500 eur, což je 17 300 eur pod cenou za motorizaci 4.0 TDI.

V A6 má tento motor jen 165 kW, díky nižší hmotnosti je ale zrychlení na stovku lepší: 7,3 s. Spotřeba je pak srovnatelná, 8,3 l/100 km. Tip: přečtěte si více o Audi A6.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků