Audi A8 dostane nový nafťák: 3.0 TDI s common-railem

Audi bude nabízet modely A6 a A8 s novým naftovým motorem, 3.0 TDI, tentokrát oproti firemním zvyklostem se vstřikováním common-rail druhé generace. Tento šestiválec dává ze svých tří litrů maximální výkon 171 kW (233 k), maximální točivý moment činí 450 Nm. S tímto motorem zvládne A8 stovku za 7,8 s a dosáhne maximální rychlosti 243 km/h. Kombinovaná spotřeba je slušných 8,4 l na sto km, motor samozřejmě plní emisní normu Euro4. V Německu se A8 s tímto motorem začne prodávat za 60 500 eur, což je 17 300 eur pod cenou za motorizaci 4.0 TDI.

V A6 má tento motor jen 165 kW, díky nižší hmotnosti je ale zrychlení na stovku lepší: 7,3 s. Spotřeba je pak srovnatelná, 8,3 l/100 km. Tip: přečtěte si více o Audi A6.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků