Audi A8 dostane nový nafťák: 3.0 TDI s common-railem

Audi bude nabízet modely A6 a A8 s novým naftovým motorem, 3.0 TDI, tentokrát oproti firemním zvyklostem se vstřikováním common-rail druhé generace. Tento šestiválec dává ze svých tří litrů maximální výkon 171 kW (233 k), maximální točivý moment činí 450 Nm. S tímto motorem zvládne A8 stovku za 7,8 s a dosáhne maximální rychlosti 243 km/h. Kombinovaná spotřeba je slušných 8,4 l na sto km, motor samozřejmě plní emisní normu Euro4. V Německu se A8 s tímto motorem začne prodávat za 60 500 eur, což je 17 300 eur pod cenou za motorizaci 4.0 TDI.

V A6 má tento motor jen 165 kW, díky nižší hmotnosti je ale zrychlení na stovku lepší: 7,3 s. Spotřeba je pak srovnatelná, 8,3 l/100 km. Tip: přečtěte si více o Audi A6.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků