Kapitoly článku:
- Vzhled, úctyhodné rozměry, kola
- Zavazadlový prostor, luxusní interiér, palubní deska
- Místo vpředu a vzadu, sedačky, odkládací prostory
- Advanced key, snímač otisků prstů, MMI, palubní počítač
- Klimatizace, solární větrání, televize, telefonování
- Přehled motorů, testovaný osmiválec, převodovka, jízdní vlastnosti, brzdy
- Pneumatické pérování, parametry, sériová a příplatková výbava
A byla zima
Velmi povedená je klimatizace. Ovládat můžete teplotu levé i pravé půlky zvlášť, pokud vyžadujete, za příplatek je k dispozici i klimatizace čtyřzónová. Sdružený ovladač klimatizace nastavuje i vyhřívané sedaček, v setupu lze zvolit, kam všude mají větráky foukat. V testovaném voze byl i přídavný solární systém, který zapíná větráky ve stojícím voze, aby se uvnitř hýbal vzduch a nebylo tam tak horko. Solární panely jsou umístěny v elektricky ovládaném střešním okně. Podmínkou je, aby slunce svítilo s dostatečnou silou. Solární větráky je samozřejmě možné vypnout. Pokud na to máte, je možné si připlatit i za nezávislé topení, které zapne klimatizaci nebo topení dříve, než půjdete do auta. Podmínkou je dostatečné množství paliva v nádrži.
Ovládání dvouzónové klimatizace na palubní desce.
--- Výdechy klimatizace vzadu na středovém tunelu.
Střešní okno je ovládané elektricky a jsou v něm umístěny
solární články, které ovládají ventilátory uvnitř automobilu
zajišťující cirkulaci vzduch v případě jeho přehřívání.
Je libo televizi?
Z příplatkové výbavy je v audi asi nejzajímavější navigační systém, který umí číst i DVD, takže na jeden disk se vejde podstatně větší část území s většími detaily než na cédéčko. Systém umí pracovat s mapami Navtech, přičemž mapa pro Česko je už součástí středoevropského regionu. Zatím jen omezená na několik měst a nejfrekventovanější silnice, ale i to se počítá. Zajímavý je rovněž i přijímač televizního signálu, který automaticky ladí stanice. Podle toho, kam přijedete, ukáže stanice s nejsilnějším signálem. Obraz je samozřejmě širokoúhlý, protože se přizpůsobuje tvaru displeje. Televizi si ale můžete pustit jen tehdy, když auto stojí, protože při jízdě je televize vypnutá a slyšíte jen zvuk. To abyste neskončili v prvním sloupu na dálnici.
Podívejte se na televizi, třeba v koloně nebo ráno před odjezdem do práce.
Zavolejte si
Nechybí také integrovaný telefon s bezdrátovým sluchátkem, který dodává Motorola a který využívá Bluetooth. Telefon lze ovládat buď přes sluchátko, nebo přímo rozhraním MMI. V prvním případě vidíte to, co se děje, na displeji mobilu, v druhém na displeji MMI. Mikrofon je umístěn v místě sdružených světel mezi řidičem a spolujezdcem, volaný bez problému slyší i cestující vzadu.
Zadání pinu na displeji pomocí ovládače MMI.
Vytočení čísla ze seznamu a z číselníku.
Protože se předpokládá, že se mobil bude používat především v autě, není možné psát texotvé zprávy, ale jen číst. Volat číslo můžete jak přímo, tak ze seznamu. Hovor může probíhat buď v bezdrátovém sluchátku (má rovněž klávesnici, takže mobil lze ovládat přímo z něj, nemusíte vůbec použít MMI) nebo přes hlasité handsfree, které je napojené na systém reproduktorů. Zvuk je výborný, volaný vás bude slyšet bez problému, i když sedíte třeba vzadu.
Právě se připojuje hovor. --- Pozor, někdo volá.
Seznam zpráv --- Čte se zpráva.
Přes Bluetooth lze připojit i notebook, který se tak může připojit k internetu. Připojení k internetu se mi však nepodařilo rozchodit, v manuálu o něm není ani slovo a auto jsem měl půjčené od agentury, nikoliv od importéra, takže mi nikdo nemohl podat vysvětlení. Předpokládám ale, že jde o připojení přes GSM operátora, jehož SIM je vložena ve vestavěném telefonu. Při pokusu o připojení mi systém ale řekne jen, že připojení není možné, a to ani když byla vložena karta SIM. Věřím ale, že majitel nového vozu na způsob ovládání přijde.
Zajímavé je také dálkové ovládání garážových vrat, elektricky ovládání střešní okno, či další drobnosti, které jsou za příplatek a v testovaném voze nebyly: čtyřzónová klimatizace, adaptivní tempovat, který přizpůsobuje rychlost vpředu jedoucímu vozidlu, elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru, nezávislé topení, které umožňuje nastavit teplotu dříve, než bude řídit apod. Kompletní seznam příplatkové výbavy najdete na webu Audi (soubor PDF).
Ovládání střešního okna, světel a garážových vrat.
Samostatnou kapitolou je zvukový systém Bose – ten je samozřejmě za příplatek. Je zde osm reproduktorů plus subwoofer vzadu za opěrkami hlavy v místě, které kryje zavazadlový prostor. Je tedy patrné, že basový základ zvuku bude opravdu kvalitní. Pokud hudbu pořádně osolíte, budete nadšeni – tedy pokud máte rádi hlasitou hudbu. A věřte tomu, že taková malá diskotéka, zvláště když máte otevřena všechny okna včetně stropního, nenechá kolemjdoucí chladnými. A vás rovněž ne.