Audi A8: „Dobré ráno, pane Špidlo.“ (megatest)

Audi A8: „Dobré ráno, pane Špidlo.“ (megatest)

Kapitoly článku:


Pohodlíčko

Přední sedačky, či spíše křesla, jsou plně elektricky nastavitelná, a to včetně bederní opěrky. U ní lze navíc měnit její zakřivení, záleží na tom, zda chcete více podepřít vrchní či spodní část zad. Sedačky mají optimální boční vedení, sedáky i opěradla mají dostatečnou délku. Za příplatek je možné dokoupit i elektricky nastavitelnou opěrku hlavy, ale to už je až příliš zbytečný luxus. V sedačkách se sedí velmi dobře, díky optimální tvrdosti se necítíte unaveni ani na dlouhých cestách – a právě na takové je Audi A8 skvěle stavěno.

  Dveře se otevírají opravdu doširoka,
takže je umožněno pohodlné nastupování. Dveře se aretují ve třech polohách.

    
Ó to je místa. Řidič se může rozvalovat opravdu jako král.

     
Pohled z místa řidiče na místo spolujezdce. --- Elektricky nastavované sedadlo řidiče
--- Detail na pohodlnou opěrku hlavy

  Na levých dveřích řidiče je elektrické ovládání zrcátek a oken.

Středový tunel mezi předními sedadly je stejně jako u všech luxusních aut vysoko, takže není divu, že se na něj přemisťuje velká část ovladačů. U audi je to ovládání systému MMI, o kterém bude řeč dále, u sedmičky bavoráka pak iDrive. Za těmito ovladači se nachází dvojitá loketní opěrka, každý z cestujících má „svoji“. Pod řidičovou je malý ukládací prostor, pod spolujezdcovou pak sluchátko mobilního telefonu. Díky šířce auta se tedy mohou pohodlně opřít oba cestující, zatímco u menších aut se pohodlně opřel vždy jen jeden. O vysoký tunel si řidič bez problému opře při jízdě pravou nohu, aniž by ho někde něco tlačilo – to je bohužel nedostatek většiny menších aut, kde je koleno nebo holeň otlačená od hran spodní části palubní desky.

Odkládacích prostor je v autě poměrně velké množství. Nápoje je možné uložit do skrytého prostoru mezi loketní opěrkou a ovládáním MMI, mezi klimatizací a řadící pákou je popelník se zapalovačem, ve všech dveřích jsou otvírací kapsy, v zadních pak malé popelníčky. Malá schránka je i vlevo od volantu, samozřejmostí je velký odkládací prostor u spolujezdce, který vyplňuje částečně changer na cédéčka. Malý schránka je i vzadu za loketní opěrkou a rovněř drobný prostor je v zadní loketní opěrce a za sedačkami řidiče a spolujezdce. Nejlépe to dokumentují obrázky.

    
V každé opěrce je malý odkladací prostor, pod pravou je pak bezdrátový telefon.
--- Pod ovladačem palubního systému MMI je skryt stojánek na dva nápoje.

 
Místo je i v zadní loketní opěrce, část ho však zabírá lékarnička. Nechybí nezbytný
držák na nápoje. --- Vzadu na předních sedadlech jsou kapsy na časopisy.

 
Malé kapsy jsou i ve všech dveřích, vzadu je i popelník.
--- Malá kapsa, třeba na mobil, je vlevo pod volantem.

Díky obrovskému rozvoru necelé tři metry je hodně místa i vzadu. I pokud je přední sedačka zcela vzadu, je možné se za ni „nasoukat“. Pokud sedíte běžným způsobem, dá si cestující vzadu klidně nohu přes nohu. Sedačky jsou pohodlné, sedáky dostatečně dlouhé na to, aby poskytovaly dostatečnou oporu stehnům. Opěradlo má optimální sklon a je dostatečně dlouhé. Opěrky hlavy poskytují dobrou oporu, prostřední je standardně zasunuta, v případě potřeby ji lze bez problému vysunout. Sedačky poskytují dostatek místa pro dva cestující, třetí se samozřejmě vejde rovněž, ale musí počítat s tím, že se opírá o sklopnou loketní opěrku.

     
Místa je vzadu dostatek, a to i pro pana ministra. Sedačky jsou nadmíru pohodlné.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud