Audi A8: „Dobré ráno, pane Špidlo.“ (megatest)

Nové Audi A8 je zase o kousek větší a mohutnější než jeho předchůdce. Má celohliníkový rám, rozvor téměř tři metry, luxusní výbavu a hlavně notnou dávku elegance. Testovali jsme dražší verzi s čtyřlitrovým osmiválcem. Celé auto je doslova prošpikováno elektronikou.
Audi A8: „Dobré ráno, pane Špidlo.“ (megatest)
Seznam kapitol
  1. Vzhled, úctyhodné rozměry, kola
  2. Zavazadlový prostor, luxusní interiér, palubní deska
  3. Místo vpředu a vzadu, sedačky, odkládací prostory
  4. Advanced key, snímač otisků prstů, MMI, palubní počítač
  5. Klimatizace, solární větrání, televize, telefonování
  6. Přehled motorů, testovaný osmiválec, převodovka, jízdní vlastnosti, brzdy
  7. Pneumatické pérování, parametry, sériová a příplatková výbava

Nový model Audi A8 navazuje na svého úspěšného předchůdce, který se začal vyrábět v roce 1994 a kterého se prodalo za dobu své existence 105 tisíc kusů. Jak už bývá zvykem, novinka narostla ve všech směrech, větší je i vnitřní prostor. Současný trend zkrátka posunuje hranice tříd dále, takže auta jsou větší a mají více místa uvnitř.

Audi A8 má stejně jako předchůdce celohliníkový rám, díky čemuž je lehčí než při použití klasických materiálů. Podle automobilky má přepracovaný hliníkový rám nejen nižší hmotnost, ale také vyšší tuhost. Audi A8 je luxusní vůz, kterým chce Audi konkurovat nové sedmičce od BMW či třídě S značky Mercedes-Benz. Svým stylingem upoutá každého – když jsem jel z Prahy a zastavil jsem na benzínové pumpě, vyskákali z eskového mercedesu čtyři pánové v kravatách a začali okolo audi kroužit jako supi. A dost se divili, jak je možné, že takovou „káru“ řídí takový „floutek“ v džínách.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Záď je doslova revoluční, světlometu zasahující do víka zavazadlového
prostoru jsou efektní a nemůže se jimi pochlubit ani A4, ani A6.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi A8 je z profilu elegance sama.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na náměstí v Moravské Třebové v neděli odpoledne nebylo nikoho, kdo by auto obdivoval...

Na rozdíl od současného trendu je Audi A8 stále designersky čisté a konzervativní, nikde nenajdete žádné vzhledové výstřelky či kudrlinky. Na první pohled dává nová osmička jasně najevo, k jaké značce patří, a to zejména výraznou maskou chladiče a čtyřmi kruhy na ní. Osmička má jemně klínovitý profil, dlouhou a poměrně nízkou příď, výrazně zešikmené čelní sklo, pozvolna klesající zadní sklo, efektně vyřešený c-sloupek karoserie, výraznou a takřka revolučně řešenou záď.

Vzhledem a svými pěti metry zkrátka musí zaujmout každého, kdo se okolo ní byť jen mihne. K tomu přidává mohutné přední světlomety, které říkají: „běž stranou, teď jedu já,“ docela krátké převisy karoserie a velká litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami, která jsou zvýrazněna vytaženými lemy podběhů kol. Zkrátka luxusní limuzína s lehkým sportovním výrazem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Doslova brutální předek s velkými světlomety a charakteristickou maskou říká: „Pozor, teď jedu já!“
--- Xenonové světlomety se v zatáčce natáčejí podle směru jízdy.

Kolemjdoucí zaujala kromě velikosti vozu právě obrovská, devatenáctipalcová kola (8,5J x 19) s dvanácti paprsky. Jsou obuta do nízkoprofilových pneumatik Bridgestone s rozměry 255/40 R19, díky němž má audi skvělé jízdní vlastnosti. Za tato kola si ale musíte náležitě připlatit, oproti standardním hliníkovým kolům s deseti otvory 8J x 17 s pneumatikami 235/55 R17 je tato „drobnost“ dražší o necelých devadesát tisíc. Výsledný efekt ale za to stojí, už jen proto, že vzhledem k základní ceně 2,6 milionu to není zase tak mnoho. Mimochodem, osmičce nechybí systém pro hlídání tlaku v pneumatikách.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kola jsou obrovská, nejlépe je charakterizoval jeden
kolemjdoucí: „To jsou kola jako od traktoru.“

Klepněte pro větší obrázek  Malý Ford Ka vypadá vedle A8
jako malé vozítko pro děti. Však je také o téměř metr a půl kratší.

Poznámka: V příplatkové výbavě nechybí ani 20palcová kola s rozměry 255 x 35 R20, která stojí sto dvacet tisíc!

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled, úctyhodné rozměry, kola
  2. Zavazadlový prostor, luxusní interiér, palubní deska
  3. Místo vpředu a vzadu, sedačky, odkládací prostory
  4. Advanced key, snímač otisků prstů, MMI, palubní počítač
  5. Klimatizace, solární větrání, televize, telefonování
  6. Přehled motorů, testovaný osmiválec, převodovka, jízdní vlastnosti, brzdy
  7. Pneumatické pérování, parametry, sériová a příplatková výbava
TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků