Maska A8 byla přepracována, mřížka chladiče teď působí o něco širším dojmem a změn se dočkaly i nárazníky. Audi pokračuje u vylepšeného modelu na vrcholu technologie osvětlení...

Maska A8 byla přepracována, mřížka chladiče teď působí o něco širším dojmem a změn se dočkaly i nárazníky. Audi pokračuje u vylepšeného modelu na vrcholu technologie osvětlení...

...nové přední Digital Matrix LED světlomety tak nabízí funkci projekce obrazců na silnici, zatímco u zadních OLED svítilen dostanou zájemci na výběr z několika různých grafik osvětlení.

...nové přední Digital Matrix LED světlomety tak nabízí funkci projekce obrazců na silnici, zatímco u zadních OLED svítilen dostanou zájemci na výběr z několika různých grafik osvětlení.

Nadále bude A8 nabízeno ve standardní (5,19 m) a prodloužené délce A8 L (5,32 m), zatímco pro čínský trh již automobilka uvedla i novou vrcholnou a  ještě delší variantu A8 L Horch  (5,45 m).

Nadále bude A8 nabízeno ve standardní (5,19 m) a prodloužené délce A8 L (5,32 m), zatímco pro čínský trh již automobilka uvedla i novou vrcholnou a ještě delší variantu A8 L Horch (5,45 m).

K mání zůstává i ostřejší S8, přičemž poprvé začíná nabízet Audi pro A8 sportovně laděný exteriérový paket S line.

K mání zůstává i ostřejší S8, přičemž poprvé začíná nabízet Audi pro A8 sportovně laděný exteriérový paket S line.

Uvnitř se architektura palubní desky s trojicí hlavních displejů a dotykovými plochami příliš nemění, standardem je rozšířený infotainment MMI Navigation plus, kde navigaci vylepšují on-line a Car-2-X služby. Ovládání přirozeným hlasem je samozřejmostí.

Uvnitř se architektura palubní desky s trojicí hlavních displejů a dotykovými plochami příliš nemění, standardem je rozšířený infotainment MMI Navigation plus, kde navigaci vylepšují on-line a Car-2-X služby. Ovládání přirozeným hlasem je samozřejmostí.

Nově však Audi rozšiřuje možnosti konfigurace čalounění, obložení nebo variant zadních sedaček.

Nově však Audi rozšiřuje možnosti konfigurace čalounění, obložení nebo variant zadních sedaček.

Klasicky taky pokračuje A8 s armádou posledních asistenčních systémů, kterých může být dle zvolené výbavy v modernizované limuzíně zhruba 40, samozřejmě s ohledem na částečně autonomní řízení.

Klasicky taky pokračuje A8 s armádou posledních asistenčních systémů, kterých může být dle zvolené výbavy v modernizované limuzíně zhruba 40, samozřejmě s ohledem na částečně autonomní řízení.

Pod kapotou nabídne vylepšené Audi A8 trojici motorizací, všechny využívají mild-hybridní technologie s 48V sítí, osmistupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol quattro.

Pod kapotou nabídne vylepšené Audi A8 trojici motorizací, všechny využívají mild-hybridní technologie s 48V sítí, osmistupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol quattro.

Výchozí specifikace A8 55 TFSI používá zážehový V6 3.0 TFSI o výkonu 250 kW (340 koní) a točivém momentu 500 N.m.

Výchozí specifikace A8 55 TFSI používá zážehový V6 3.0 TFSI o výkonu 250 kW (340 koní) a točivém momentu 500 N.m.

Dále zůstává v nabídce A8 taky V8 4.0 TFSI, který ve specifikaci A8 60 TFSI zajistí 338 kW (460 koní) a 660 N.m točivého momentu, zatímco pro vrcholné S8 je naladěn na 420 kW (571 koní) a 800 N.m točivého momentu.

Dále zůstává v nabídce A8 taky V8 4.0 TFSI, který ve specifikaci A8 60 TFSI zajistí 338 kW (460 koní) a 660 N.m točivého momentu, zatímco pro vrcholné S8 je naladěn na 420 kW (571 koní) a 800 N.m točivého momentu.

V této nejsilnější specifikaci zvládá limuzína sprint z nuly na 100 km/h za 3,8 sekundy. 

V této nejsilnější specifikaci zvládá limuzína sprint z nuly na 100 km/h za 3,8 sekundy. 

Adaptivní vzduchové odpružení a zůstává pro A8 základem (v S8 standardně i s funkcí prediktivního nastavení dle podmínek na silnici), stejně jako systém progresivního řízení.

Adaptivní vzduchové odpružení a zůstává pro A8 základem (v S8 standardně i s funkcí prediktivního nastavení dle podmínek na silnici), stejně jako systém progresivního řízení.

Volitelnou položkou je pro základní A8 systém natáčení zadních kol, kdežto S8 má tuto vychytávku standardně.   

Volitelnou položkou je pro základní A8 systém natáčení zadních kol, kdežto S8 má tuto vychytávku standardně.   

...nové přední Digital Matrix LED světlomety tak nabízí funkci projekce obrazců na silnici, zatímco u zadních OLED svítilen dostanou zájemci na výběr z několika různých grafik osvětlení.
Nadále bude A8 nabízeno ve standardní (5,19 m) a prodloužené délce A8 L (5,32 m), zatímco pro čínský trh již automobilka uvedla i novou vrcholnou a  ještě delší variantu A8 L Horch  (5,45 m).
K mání zůstává i ostřejší S8, přičemž poprvé začíná nabízet Audi pro A8 sportovně laděný exteriérový paket S line.
Uvnitř se architektura palubní desky s trojicí hlavních displejů a dotykovými plochami příliš nemění, standardem je rozšířený infotainment MMI Navigation plus, kde navigaci vylepšují on-line a Car-2-X služby. Ovládání přirozeným hlasem je samozřejmostí.
13
Fotogalerie

Audi A8 a S8 po faceliftu mají český ceník. Ceny mírně vzrostly, osmiválec TDI se definitivně rozloučil

Vylepšená německá limuzína láká kupce na upravený design a modernější asistenty. Lehké zvýšení cen se mezi příplatky zcela ztratí.

Vloni na podzim Audi představilo modernizovanou verzi své vlajkové lodi. Poznáte ji například podle nové čelní masky, z níž zmizela horizontální žebra, předních Digital Matrix LED světlometů, nebo zadních světel s volitelnou grafikou. Uvnitř se zákazníci mohou těšit na navigační systém s vylepšenými online a Car-2-X službami, hromadu jízdních asistentů, nebo rozšířené možnosti personalizace interiéru.

Nejlevnějším provedením je A8 50 TDI quattro s třílitrovým šestiválcem o výkonu 210 kW (286 k) za 2.637.900 Kč – u předfaceliftové verze stálo při uvedení na trh 2.449.900 Kč. Verze L s prodlouženým rozvorem vyjde na 2.773.900 Kč. Toto TDI je v nabídce jediné, u přechozí verze bylo nasazeno také a se stejným výkonem, koncem roku 2020 ale Audi vyměnilo jednotku VW EA897evo2 za EA897evo3, plnící emisní normu Euro 6d-ISC-FCM. Čtyřlitrový osmiválcový motor VW EA898, prodávaný pod označením 60 TDI, skončil – tato verze byla mimochodem vyráběna pouhých deset měsíců.

U benzinových verzí je základem třílitrový šestiválec 55 TFSI quattro za 2.722.900 Kč (2.858.900 Kč u verze L), nabídne výkon  250 kW (340 k). Čtyřlitrový osmiválec 60 TFSI quattro s 338 kW (460 k) pořídíte od 3.082.900 Kč, jako prodloužené L pak nejméně za 3.218.900 Kč. Plug-in hybridní verze 60 TFSI e quattro, kombinující benzinový šestiválec se synchronním elektromotorem v převodovce, je k dostání od 3.124.900 Kč, resp. 3.260.900 Kč za verzi L. Zatímco před faceliftem vůz disponoval systémovým výkonem 330 kW (449 k), nyní nabídne 340 kW (462 k).

Vrcholem nabídky zůstává provedení S8 quattro, které z čtyřlitrového osmiválce VW EA825 dává 420 kW (571 k) stejně jako před faceliftem. Za něj dáte 3.696.900 Kč.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud