Audi A8 a Q7 nyní i jako plug-in hybridy. Výkon jim neschází, ale co dojezd na elektřinu?

Když jde o rozšíření motorové palety Audi A8, nejeden fanoušek začne snít o dvanáctiválcovém motoru. Kdepak, ten si Audi nechá do portfolia nově chystané luxusnější divize.

Motory 55 TFSI a 50 TDI u Audi A8 nyní doplní i nejekologičtější varianta v podobě plug-in hybridu. Model ponese označení A8 60 TFSIe. Základem je šestiválcový motor 3,0 litru, který společně s elektromotorem produkuje výkon 330 kW (450 koní) a točivý moment 700 N.m. Osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol quattro jsou samozřejmostí.

Prediktivní podvozek Audi detailněji: Limuzína A8 jej dostává za příplatek

Prediktivní podvozek Audi detailněji: Limuzína A8 jej dostává za příplatek

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá šest sekund a maximální rychlost není tradičních 250 km/h, ale pouze 241. Společně s velkým sedanem přichází i nová plug-in hybridní verze velkého SUV Q7. Ta ponese označení Q7 60 TFSIe a s A8 sdílí stejné pohonné ústrojí. Rozdíl je pouze v baterii - 17,3 kWh pro Q7 a 14,1 kWh pro A8. Baterie jsou umístěné pod podlahou kufru. 

Tak či tak platí, že vozy dokážou ujet čistě na elektřinu čtyřicet kilometrů, což není moc, ale na moc hezkou hodnotu tabulkové spotřeby to bude stačit. Zatím nicméně nemáme informace o tom, jaká je výsledná spotřeba a o kolik gramů CO2 méně vozy oproti svým čistě spalovacím sourozencům vyprodukují. Plug-in hybridní A8 bude k dispozici i v prodloužené verzi L.

Audi Q7 a SQ7 TDI mají české ceny. Bez velkých nároků se vejdete pod 2 miliony

Audi Q7 a SQ7 TDI mají české ceny. Bez velkých nároků se vejdete pod 2 miliony

Vzhledově se vozy liší jen minimálně. Vedle dodatečného konektoru pro nabíjení je bezpečně poznáte podle upraveného digitálního přístrojového štítu a tlačítka EV na středové konzoli, kterým se aktivuje čistě elektrická jízda.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků