Teprve včera jsme psali o novém motoru 420 CDI, který dostane Mercedes-Benz třídy E. Nový osmiválec má výkon 231 kW a je tak o pouhý kilowatt výkonnější než dosud nejsilnější naftový motor koncernu Volkswagen, 5.0 V10 TDI, který má maximální výkon 230 kW.
Vše se ale velmi rychle změnilo, protože Audi vydala tiskovou zprávu, v níž oznamuje uvedení motoru 4.2 V8 TDI pro model A8. Novinka nahradí současný model s motorem 4.0 V8 TDI s výkonem 202 kW a točivým momentem 650 Nm. Nový agregát s nepatrně vyšším obsahem má výkon excelentních 240 kW (326 k při 3 750 ot.), točivý moment zůstal nezměněn, ale křivka jeho maxima se protáhla z 2 500 ot. do 3 500 ot. Samozřejmostí je vstřikování common rail třetí generace s piezoelektrickými vstřikovači.
Na stovku zrychlí A8 s tímto motorem za 5,9 s a rozjezde se na 250 km/h, kde vůz zastaví v rozletu omezovač. Motor je standardně spojen s šestistupňovým tiptronicem. Agregát splňuje emisní normu Euro 4 a je standardně vybaven filtrem pevných částic. Spotřeba činí 9,4 l na sto km, což je o 0,2 l méně než u starší verze.
Základní cena modelu A8 4.2 V8 TDI je v Německu stanovena na 81 000 eur, prodávat se začne ve třetím čtvrtletí.