Audi A8 3.3 TDI quattro

Pro modelovou řadu A8 je nyní nově nabízen výkonný osmiválec TDI. Motor o objemu 3.3 litru je vybaven dobře známým Common Rail.
Audi A8 3.3 TDI quattro
Pro modelovou řadu A8 je nyní nově nabízen výkonný osmiválec TDI. Motor o objemu 3.3 litru je vybaven dobře známým Common Rail. S točivým momentem 480 Nm a výkonem 225 koní patří mezi nejsilnější diesely vůbec. 

Jedná se samozřejmě o motor přeplňovaný. V tomto případě je přeplňovaný dokonce dvojicí turbodmychadel, což zaručuje optimální plnění všech válců. 

A8 s novým motorem se standardně dodává s pohonem všech kol quattro a automatickou pětistupňovou převodovkou Tiptronic. Toto vybavení umožňuje beze ztrát přenést výkon motoru na vozovku. To se odrazí v maximální rychlosti 242 km/h a v hodnotě zrychlení z 0 na 100 km/h, která činí 8,2 s. Za výborné jízdní výkon se obvykle žádá slušná porce paliva. U Audi A8 3.3 TDI to tak není. Audi si vyžádá v průměru pouze 9,7 nafty na každých ujetých 100 kilometrů. 

Audi do dnešního dne vyrobilo téměř milión vozů vybavených dieselovým motorem. Nová A8 3.3 TDI quattro je tedy nejnovějším přírůstkem do rodiny stále oblíbenějších automobilů s dieselovými motory. V třídě luxusních limuzín ji však tvrdá konkurence v podobě BMW 740d a Mercedesu-Benz S400 CDI. Budoucí zákazník nebude tedy mít snadnou volbu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků