Ze „čtyřdveřového kupé“, které vzniklo na základě sedanu, je v prodloužené verzi opět sedan. Audi reaguje na poptávku v Číně.
Čínský trh je plný zajímavých modelů, které vznikají čistě s ohledem na poptávku místních zákazníků. To je případem i nového Audi A7L představeného na autosalonu v Šanghaji. Prodloužený sedan A6L a klasické „čtyřdveřové kupé“ A7 Sportback tak nyní v Číně doplňuje i prodloužená verze A7 s dodatkem L – ta ovšem zahazuje splývavou záď a přijíždí jako klasický sedan.
Více místa pro cestující vzadu zajištuje prodloužený rozvor o 98 mm na celkem 3026 mm. Celková délka A7L je pak 5076 mm, čímž je model stále kratší než vrcholná limuzína A8 se standardním rozvorem. V porovnání rozvorů je nicméně A7L překvapivě o cosi delší než A8. Po stránce designu novinka nepřináší nic nového.
Standardem je pro A7L adaptivní vzduchové odpružení i systém natáčení zadních kol pro lepší manévrovatelnost a stabilitu prodlouženého modelu. Pod kapotou zůstává mild-hybridní třílitrový V6 o síle 335 koní (246 koní) a točivém momentu 500 N.m. Pohon všech kol quattro a dvouspojková sedmistupňová převodovka jsou samozřejmostí.
Na prodloužené varianty si v Číně potrpí a Audi takových modelů nabízí hned několik včetně A3L a A4L nebo crossoverů a SUV Q2L e-tron a Q5L. Stejně reagují na místní poptávku i další značky. BMW nedávno představilo novou generaci řady 3 v prodloužené verzi Gran Limousine. S delším rozvorem pak nabízí i Škoda poslední generaci Octavie s označením Pro.