Audi A7 Sportback h-tron quattro

Audi A7 Sportback h-tron quattro ujede více než 500 kilometrů na jednu náplň palivové nádrže a jeho výfukové plyny neobsahují nic víc než několik kapek vody. Audi představuje nový prototyp u příležitosti autosalonu v Los Angeles včetně možnosti pro motoristické novináře ujet s tímto vozem prvních několik testovacích kilometrů po veřejných komunikacích.
Audi A7 Sportback h-tron quattro

„A7 Sportback h-tron quattro je ryzí Audi – sportovní a zároveň úsporné. V rámci konceptu e-quattro pohánějí dva elektromotory všechna kola,“ vysvětluje Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva zodpovědný za technický vývoj značky Audi. „Koncept h-tron ukazuje, že jsme zvládli také techniku palivových článků. Jsme schopni zahájit sériovou výrobu, jakmile bude připraven trh společně s infrastrukturou.“

Audi A7 Sportback h-tron quattro používá výkonný, sportovní elektrický pohon, který je napájen palivovými články v kombinaci s hybridním akumulátorem a přídavným elektromotorem vzadu. Audi A7 Sportback h-tron quattro s nulovými emisemi je díky svému uspořádání pohonu čistokrevným „quattrem“, které disponuje výkonem 170 kW a točivým momentem 540 N.m, což je nový milník ve vývoji vozidel s palivovými články. Mezi přední a zadní nápravou není žádné mechanické spojení. V rámci konceptu e-quattro je točivý moment rozdělován elektronickou řídicí jednotkou.

A7 Sportback h-tron quattro o hmotnosti 1950 kg spotřebuje při provozu s palivovými články pouhý jeden kilogram vodíku na 100 kilometrů, což je energetický ekvivalent 3,7 litru benzinu. Objem palivové nádrže umožňuje dojezd více než 500 kilometrů.

Stejně jako u vozu se spalovacím motorem netrvá čerpání paliva déle než tři minuty. Dojezd může být prodloužen až o 50 kilometrů akumulátorem s kapacitou 8,8 kWh, který je nabíjen za jízdy rekuperací kinetické energie nebo alternativně z elektrické zásuvky. Díky hybridní koncepci s možností vnějšího nabíjení disponuje A7 Sportback h-tron quattro důležitou rezervou dojezdu pro bezproblémovou mobilitu.

Vůz s palivovými články je schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 180 km/h. Sada palivových článků je složena z více než 300 jednotlivých článků, pracuje s napětím 230 až 360 V a může se pochlubit účinností až 60 procent, tedy téměř dvojnásobkem účinnosti konvenčního spalovacího motoru. Bezproblémové spuštění vozu je zaručeno do teploty až -28 °C.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků