Audi A7 Sportback h-tron quattro

Audi A7 Sportback h-tron quattro ujede více než 500 kilometrů na jednu náplň palivové nádrže a jeho výfukové plyny neobsahují nic víc než několik kapek vody. Audi představuje nový prototyp u příležitosti autosalonu v Los Angeles včetně možnosti pro motoristické novináře ujet s tímto vozem prvních několik testovacích kilometrů po veřejných komunikacích.
Audi A7 Sportback h-tron quattro

„A7 Sportback h-tron quattro je ryzí Audi – sportovní a zároveň úsporné. V rámci konceptu e-quattro pohánějí dva elektromotory všechna kola,“ vysvětluje Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva zodpovědný za technický vývoj značky Audi. „Koncept h-tron ukazuje, že jsme zvládli také techniku palivových článků. Jsme schopni zahájit sériovou výrobu, jakmile bude připraven trh společně s infrastrukturou.“

Audi A7 Sportback h-tron quattro používá výkonný, sportovní elektrický pohon, který je napájen palivovými články v kombinaci s hybridním akumulátorem a přídavným elektromotorem vzadu. Audi A7 Sportback h-tron quattro s nulovými emisemi je díky svému uspořádání pohonu čistokrevným „quattrem“, které disponuje výkonem 170 kW a točivým momentem 540 N.m, což je nový milník ve vývoji vozidel s palivovými články. Mezi přední a zadní nápravou není žádné mechanické spojení. V rámci konceptu e-quattro je točivý moment rozdělován elektronickou řídicí jednotkou.

A7 Sportback h-tron quattro o hmotnosti 1950 kg spotřebuje při provozu s palivovými články pouhý jeden kilogram vodíku na 100 kilometrů, což je energetický ekvivalent 3,7 litru benzinu. Objem palivové nádrže umožňuje dojezd více než 500 kilometrů.

Stejně jako u vozu se spalovacím motorem netrvá čerpání paliva déle než tři minuty. Dojezd může být prodloužen až o 50 kilometrů akumulátorem s kapacitou 8,8 kWh, který je nabíjen za jízdy rekuperací kinetické energie nebo alternativně z elektrické zásuvky. Díky hybridní koncepci s možností vnějšího nabíjení disponuje A7 Sportback h-tron quattro důležitou rezervou dojezdu pro bezproblémovou mobilitu.

Vůz s palivovými články je schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 180 km/h. Sada palivových článků je složena z více než 300 jednotlivých článků, pracuje s napětím 230 až 360 V a může se pochlubit účinností až 60 procent, tedy téměř dvojnásobkem účinnosti konvenčního spalovacího motoru. Bezproblémové spuštění vozu je zaručeno do teploty až -28 °C.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků