Audi A7 Sportback má konečně české ceny! Základ stojí 1.745.900 Kč

Nová generace Audi A7 Sportback byla představena už na podzim loňského roku, české ceny však známe až nyní. Nabídku zatím tvoří dva agregáty – jeden zážehový, druhý vznětový.

Audi A7 Sportback je jeden z vozů, který nás co do českých cen dlouho napínal, dnes už je ale tajemstvím konec. Stejně jako model A8 je zatím dostupný s dvojicí třílitrových šestiválců, které rovněž podléhají novému číselnému označení. Vždy se jedná o mild-hybrid, jenže zatímco u čtyřválců, které dorazí později, má palubní síť 12 voltů, o šestiválců je 48 voltů.

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

Levnější variantu představuje turbodiesel 50 TDI, který jsme nedávno otestovali ve vlajkové lodi A8. Standardně se pojí s pohonem všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem a osmistupňovou automatickou převodovkou, má 210 kW a jeho cena začíná na 1.745.900 korunách. O 40.000 Kč dráž vychází zážehová verze 55 TFSI s 250 kilowatty a 500 newtonmetry. Ta se však musí spolehnout na pohon quattro ultra a sedmistupňovou převodovku s tronic.

V základu dostanete 18palcová litá kola, dvouzónovou klimatizaci, látkové čalounění, přední sedadla s nastavitelnou bederní opěrkou a vyhříváním, přístrojový štít se sedmipalcovým displejem, navigaci MMI s 8,8palcovým displejem, bezklíčové odemykání a startování, diodové světlomety, ovládací prvky s haptickou zpětnou vazbou, progresivní řízení, tempomat s omezovačem rychlosti, upozornění na opuštění jízdního pruhu či elektricky výsuvný zadní spoiler.

Nové Audi A6 oficiálně: A8 v menším balení je vždycky hybrid. Známe i cenu

Nové Audi A6 oficiálně: A8 v menším balení je vždycky hybrid. Známe i cenu

Není toho málo, pak už ale jenom připlácíte. Za největší 21palcová kola Audi Sport je to 88.400 Kč, HD Matrix světlomety vyjdou na 49.000 Kč, nebo 80.800 Kč, pokud žádáte laserovou techniku pro dálkový režim, automatické dojezdy dveří stojí 18.600 Kč, o dvě stovky dráž než sportovní přední sedadla, a pokud byste prahli po komfortním typu, připravte si 72.400 Kč. To je ale pouze malý výčet prvků z oficiálního ceníku, který má celkem 23 stran.

Aktuální nabídka na českém trhu samozřejmě není konečná. Stejně jako u modelu A6, který měl premiéru teprve na ženevském autosalonu, se dočkáme i dvoulitrového čtyřválce 40 TDI (150 kW a 400 N.m), případně šestiválce 45 TDI se 170 kW a 500 N.m. Chybět by nakonec neměly ani verze S7 Sportback a RS7 Sportback.

Audi A7 Sportback - technická data a ceny na českém trhu
Motor 50 TDI quattro 50 TFSI quattro ultra
Zdvihový objem [cm3] 2967 2995
Válce/ventily 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 210/3500-4000 250/5000-6400
Točivý moment [N.m/min] 620/2250-3000 500/1370-4500
Převodovka 8A 7A
Max. rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7 5,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,5 6,8
Základní cena [Kč] 1.745.900 1.785.900
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků