Audi A7 Sportback 3.0 TDI competition: 25 let Audi TDI

Audi slaví 25. narozeniny technologie TDI impozantními výkonovými parametry a jízdní dynamikou sportovního vozu. Právě jimi je obdařena speciální edice Audi A7 Sportback 3.0 TDI competition. Jubilejní model dosahuje nejvyššího výkonu 240 kW (326 k) a maximálního točivého momentu 650 N.m, což umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.
Audi A7 Sportback 3.0 TDI competition: 25 let Audi TDI

V Audi A7 Sportback 3.0 TDI competition pracuje jednotka 3.0 TDI Biturbo clean diesel se zdvihovým objemem 2967 cm3. Úpravami systému přeplňování a vačkových hřídelů vzrostl nejvyšší výkon v porovnání se sériovou verzí o 5 kW (7 k) na 240 kW (326 k). Při plném sešlápnutí pedálu plynu má řidič krátkodobě k dispozici dalších 15 kW (20 k) díky funkci zvýšení plnicího tlaku. Maximální točivý moment činí 650 N.m a je dostupný v rozpětí od 1400 do 2800 otáček za minutu. Motor splňuje emisní normu Euro 6.

Dynamický charakter modelu Audi A7 Sportback 3.0 TDI competition umocňuje sportovní paket S line, který zahrnuje mimo jiné snížení světlé výšky o 20 milimetrů. Černá dvacetipalcová kola s pěti paprsky ve tvaru písmene W mají pneumatiky s rozměrem 265/35. Sportovní vlastnosti speciální edice podtrhují červené brzdové třmeny a velké brzdové kotouče na přední a zadní nápravě.

Exteriérový paket S line a paket leskle černých ozdobných prvků propůjčují karoserii dynamickou eleganci. Blatníky navíc zdobí emblémy V6 T. Kryty vnějších zpětných zrcátek a lesklé koncovky výfukové soustavy jsou černé. Speciální edice je nabízena s barvami karoserie šedá Daytona, červená Misano, šedá Nardo a modrá Sepang.

Interiér modelu Audi A7 Sportback 3.0 TDI competition je ve stylu sportovního paketu S line černý. Sportovní sedadla jsou čalouněna jemnou kůží Valcona v odstínu černá nebo měsíční stříbrná a jsou opatřena logy S line. Na přání nabízí Audi sportovní sedadla S s kontrastním prošíváním v odstínu červená Misano, resp. šedá Achat. V tomto případě jsou potaženy kůží s kontrastním stehováním také loketní opěrky. Ozdobné obložení je tvořeno mimořádně kvalitní kombinací hliníku a černého dřeva Beaufort. Na prahových lištách jsou nápisy „quattro“. Pádly za multifunkčním sportovním volantem lze manuálně ovládat osmistupňovou převodovku tiptronic.

Speciální edice má všechny prvky výbavy, které dostala do vínku přepracovaná modelová řada A7*. Mezi ně patří sériově dodávané světlomety LED a dynamické ukazatele směru. Audi dodává na přání světlomety Matrix LED, ještě výkonnější navigační systém MMI Navigation plus a zdokonalené asistenční systémy, jako je asistent nočního vidění.

Zákazníci mohou objednávat speciální edici Audi A7 Sportback 3.0 TDI competition od začátku srpna, první vozy budou dodány na podzim. Základní cena činí 72 000 eur. 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků