Audi A7 h-tron quattro je čtyřkolka poháněná palivovými články

Seznam kapitol
  1. Audi A7 Sportback h-tron quattro
  2. Audi A7 Sportback h-tron quattro: Fotogalerie

Kromě designové studie Audi Prologue představuje ingolstadtská značka skupiny VW na autosalonu v Los Angeles také prototyp poháněný palivovými články. Audi A7 Sportback h-tron quattro vychází z modernizované verze A7, kterou jsme shodou okolností testovali minulý týden – ovšem s motorem 3.0 TDI biturbo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový vodíkový koncept má podle Audi dojezd přes 500 km

Místo něj schovává A7 h-tron pod karoserií dvojici elektromotorů, která pohání všechna čtyři kola. Audi udává kombinovaný výkon 170 kW a točivý moment 540 Nm, což autu umožňuje zrychlit na 100 km/h za 7,9 s a vyvinou rychlost 180 km/h. Elektřina přitom nepochází z rozvodné sítě (i když tato možnost zde také je), ale ze soustavy více než tří stovek palivových článků. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hnací soustava konceptu A7 h-tron

S palivovými články experimentuje již léta řada automobilek, mimo jiné Honda nebo Hyundai. Svůj vodíkový sedan má i Toyota, která ho začne prodávat už příští rok. Audi deklaruje připravenost zahájit sériovou výrobu A7 h-tron, „jakmile bude připraven trh společně s infrastrukturou“. 

Více se dočtete v přiložené tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A7 Sportback h-tron quattro
  2. Audi A7 Sportback h-tron quattro: Fotogalerie
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků