Audi A7 h-tron quattro je čtyřkolka poháněná palivovými články

Seznam kapitol
  1. Audi A7 Sportback h-tron quattro
  2. Audi A7 Sportback h-tron quattro: Fotogalerie

Kromě designové studie Audi Prologue představuje ingolstadtská značka skupiny VW na autosalonu v Los Angeles také prototyp poháněný palivovými články. Audi A7 Sportback h-tron quattro vychází z modernizované verze A7, kterou jsme shodou okolností testovali minulý týden – ovšem s motorem 3.0 TDI biturbo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový vodíkový koncept má podle Audi dojezd přes 500 km

Místo něj schovává A7 h-tron pod karoserií dvojici elektromotorů, která pohání všechna čtyři kola. Audi udává kombinovaný výkon 170 kW a točivý moment 540 Nm, což autu umožňuje zrychlit na 100 km/h za 7,9 s a vyvinou rychlost 180 km/h. Elektřina přitom nepochází z rozvodné sítě (i když tato možnost zde také je), ale ze soustavy více než tří stovek palivových článků. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hnací soustava konceptu A7 h-tron

S palivovými články experimentuje již léta řada automobilek, mimo jiné Honda nebo Hyundai. Svůj vodíkový sedan má i Toyota, která ho začne prodávat už příští rok. Audi deklaruje připravenost zahájit sériovou výrobu A7 h-tron, „jakmile bude připraven trh společně s infrastrukturou“. 

Více se dočtete v přiložené tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A7 Sportback h-tron quattro
  2. Audi A7 Sportback h-tron quattro: Fotogalerie
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 4 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků