Audi A7 h-tron quattro je čtyřkolka poháněná palivovými články

Seznam kapitol
  1. Audi A7 Sportback h-tron quattro
  2. Audi A7 Sportback h-tron quattro: Fotogalerie

Kromě designové studie Audi Prologue představuje ingolstadtská značka skupiny VW na autosalonu v Los Angeles také prototyp poháněný palivovými články. Audi A7 Sportback h-tron quattro vychází z modernizované verze A7, kterou jsme shodou okolností testovali minulý týden – ovšem s motorem 3.0 TDI biturbo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový vodíkový koncept má podle Audi dojezd přes 500 km

Místo něj schovává A7 h-tron pod karoserií dvojici elektromotorů, která pohání všechna čtyři kola. Audi udává kombinovaný výkon 170 kW a točivý moment 540 Nm, což autu umožňuje zrychlit na 100 km/h za 7,9 s a vyvinou rychlost 180 km/h. Elektřina přitom nepochází z rozvodné sítě (i když tato možnost zde také je), ale ze soustavy více než tří stovek palivových článků. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hnací soustava konceptu A7 h-tron

S palivovými články experimentuje již léta řada automobilek, mimo jiné Honda nebo Hyundai. Svůj vodíkový sedan má i Toyota, která ho začne prodávat už příští rok. Audi deklaruje připravenost zahájit sériovou výrobu A7 h-tron, „jakmile bude připraven trh společně s infrastrukturou“. 

Více se dočtete v přiložené tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A7 Sportback h-tron quattro
  2. Audi A7 Sportback h-tron quattro: Fotogalerie
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků