Audi A6: vypolštářovaný kočár 1. třídy

První dojmy s novou A6? Skvělá pro ty, kdo upřednostňují pohodlnou jízdu, na rozvernost s ní však zapomeňte…

Sto padesát kilometrů do Špindlerova Mlýna, sto padesát kilometrů zpět do Prahy – více jsem zatím s novým Audi A6 neujel. Přesto to stačilo k jednomu nekompromisnímu soudu. To auto je skvělé pro dlouhé štreky. Pokud jste však vyznavači sportovní jízdy, nepřemýšlejte o něm.

Plusy

> Audi se podle vyjádření svých představitelů s tímto vozem zaměřilo na „byznysmena středního věku“. Co mu nabízí? Vůz, který je oproti svému předchůdci tišší, lehčí, prostornější, ekonomičtější a vybroušenější.

> Pohodlí a luxus. To jsou dva hlavní znaky nové A6. Dovedu si představit, že bych s ní zdolal štreku z Prahy do Amsterdamu na jeden zátah a mohl bych jít bez viditelné známky únavy jednat.

> Co se týká stylu, je konzervativní, dobře „padnoucí“. Pro lidi, kteří upřednostňují anonymní eleganci, je ideální. 

> Zcela nový příběh napsaly podvozek a karoserie. A6 není vyrobena pouze z oceli, ale má lehkou hliníkovou hybridní konstrukci. (Hliník se na karoserii podílí 20 procenty.) Také se zvětšila šířka vozu a jeho rozvor, uvnitř je nyní více místa.

> To, že je Audi A6 dnes nejlehčí vůz ve svém segmentu, se výrazně projevuje na jeho jízdních vlastnostech a nižší spotřebě. K té přispívá třeba i systém Start-Stop.

> Vůz měl pod kapotou motor 3.0 TDI s výkonem 180 kW. Byl skvěle odhlučněný, což jen umocňovalo dojem z klidné jízdy.

> Zrychloval z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy a dosahoval jsem s ním mimo město (při hodně agresivní jízdě) spotřebu lehce pod osm litrů, což nebylo špatné. (Slabší dieselový třílitr s výkonem 150 kW má podle údajů výrobce kombinovanou spotřebu 5,2 l.)

> Ke komfortnímu stylu jízdy přispívala i sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Byla bezchybná a rychlá, rázná při rozjezdech. Bodoval i systém quattro, stálý pohon všech kol.

> Výrazným plusem je i systém Audi drive select, který ovlivňuje především motor, převodovku a řízení. Nabízí pět režimů – Efficiency, Comfort, Dynamic, Auto a režim Individual. Asi nebude překvapením, po tom, co jsem už napsal, že jsem nejvíce používal Comfort. Ten se hodí hlavně k pohodlnému cestování na dlouhé trati, v tomto režimu například docházelo k přeřazování již u nižších otáček.  

> Absolutní  vrchol pak pro mne představoval design interiéru. Tvůrci Audi nezklamali, opět dokázali vykouzlit luxusní prostředí pro „horních deset tisíc“. 

Minusy

> Kdo si zvykl na ostřejší BMW řady 5, tak pravděpodobně v tomto voze nikdy za volantem neskončí. Limuzína se totiž na silnici chová klidně, důstojně, nebojím se říci až velebně. Tak trochu nuda.

> Sice je schopna na jeden jediný zátah projet celou Evropu, a vy si toho ani moc nevšimnete, ale když se ji pokusíte rozpumpovat, jako jsem to zkusil já v zatáčkách v Krkonoších, tak toho brzy necháte. Neříkám, že na to vůz není stavěný, poradí si v pohodě i s okresními silnicemi, ale mnohem více mu svědčí klidná, plynulá, až uspávající jízda. Přitom ta „uspávající“ jízda se samozřejmě odehrává v rychlostech, které by třeba pro majitele Fabie byly mezní.

> Řízení se sice vylepšilo oproti tomu v minulém modelu, ale pořád jako kdyby měli konstruktéři na mysli to, že auto staví hlavně pro dálnice.  

> Z hlediska designu nepředstavuje nová A6 žádný významný zlom, pořád je to stejná designová řeč, která se objevila u Audi před dvěma generacemi. Získala sice novou přední část, ale kupci, kteří do prodejny Audi zavítají poprvé, z tvarů vozu asi u vytržení nebudou. No a ti stávající, loajální, těm to bude jedno.

(Více v připravovaném testu.)

Technické údaje

Audi A6 3.0 TDI quattro

Motor: šestiválcový vidlicový vznětový se systémem vstřikování common-rail a přeplňováním turbodmychadlem
Zdvihový objem: 2967 cm3
Výkon: 180 kW
Převodovka: S tronic
Pohot. hmotnost: 1795 kg
Rozměry: 4915 x 1874 x 1455 mm
Max. rychlost: 250 km/h (omezeno)
Zrychlení 0–100 km/h: 6,1 s
Komb. spotřeba: 6,0 l
Cena: 1 324 400 Kč
První cena vozu: 991 100 Kč (2.0 TDI, 130 kW)

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků