Audi A6 v Česku: nafťák 2.7 V6 TDI v prodeji a další novinky

Modelová řada Audi A6 se rozšiřuje o nové kombinace motorů a převodovek: Audi A6 poháněné motorem o objemu 2.4 l o výkonu 130 kW/177 k je nyní k dispozici i ve verzi se stálým pohonem všech kol quattro a se šestistupňovou manuální převodovkou. Také Audi A6 3.0 TDI quattro je nyní možné získat s manuální šestistupňovou převodovkou. A novinkou je i Audi A6 poháněné turbodieselem 2.7 TDI o výkonu 132 kW/180 k se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Cena posledně jmenovaného modelu činí 1 245 000 Kč včetně DPH. V praxi to znamená, že zájemci o limuzíny Audi A6 mohou nyní vybírat z celkem jedenácti kombinací převodovek a motorů o výkonech 140 k až 335 k.

Stálý pohon všech kol quattro zaručuje maximální trakci a stabilitu jízdy při průjezdu zatáčkami, což je předpoklad mimořádné jízdní dynamiky a skvělé akcelerace. Výkonové parametry modelu A6 2.4 quattro to jasně dokládají: Šestiválec o výkonu 130 kW/177 k, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 230 Nm, dokáže limuzínu Audi A6 rozjet z 0 na 100 km/h během 9,1 s. Maximální rychlost tohoto modelu činí 230 km/h a průměrná spotřeba 10,9 l/100 km. Cena tohoto vozu činí 1 205 500 Kč.

Šestistupňovou manuální převodovku nabízí nyní také model Audi A6 3.0 TDI quattro. Ten z 0 na 100 km/h zrychlí během 7,1 s a dosahuje maximální rychlosti až 245 km/h. Tento atlet vyniká ale i skvělou hospodárností, v kombinovaném cyklu činí jeho spotřeba jen 7,9 l/100 km. Cena modelu Audi A6 3.0 TDI quattro s manuální šestistupňovou převodovkou činí 1 374 900 Kč.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků