Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI

Audi začala na českém trhu nabízet novou generaci svého sedanu vyšší střední třídy.

I kvůli admistrativně a technicky složitému přezbrojování na poslední emisní limity přichází nová generace Audi A6 na český trh nejprve jen ve dvou výkonových verzích. Objednat si v showroomu čtyř kruhů nyní můžete vždy sedan s třílitrovým vznětovým šestiválcem, automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.

Prodej Audi SQ7 u nás končí. Na emisní protest jej můžete vyladit na 520 koní!

Prodej Audi SQ7 u nás končí. Na emisní protest jej můžete vyladit na 520 koní!

Základní cenovka startuje na částce 1.545.900 korun. Váže se k modelu s označení 45 TDI quattro. Šestiválec má v tomto případě 170 kilowattů maximálního výkonu a mild-hybridní ústrojí s pomocným elektromotorem. Příplatit si lze za výkon 210 kilowattů, a sice v případě varianty 50 TDI quattro. Se stejnými parťáky v podobě pohonu všech kol a automatické převodovky vyjde nejméně na 1.630.900 korun.

Ve standardu u obou motorů dostanete parkovací senzory vpředu i vzadu, vyhřívaná přední sedadla, tempomat, upozornění na opuštění jízdního pruhu, multifunkční kožený volant nebo navigaci. Nechybí ani diodové světlomety, rádio s osmi reproduktory, dvouzónová automatická klimatizace, 17palcová kola nebo bezklíčové odemykání.

První jízda s Audi A6 55 TFSI quattro S tronic: Enterprise v beta verzi

První jízda s Audi A6 55 TFSI quattro S tronic: Enterprise v beta verzi

Pokud však přeci jen chcete zejména po designové stránce zušlechtit novou A6 v uceleném balíčku, lze to pomocí linií Design a Sport. Připlácí se 65.000 Kča limuzínu lze pomocí různých designů kol či čalounění přiblížit vkusu zákazníka. Postupně dorazí další motory, včetně benzinového šestiválce, který jsme vyzkoušeli v rámci prvních jízdních dojmů, a čtyřválců. Ještě letos se dočkají i zájemci o praktičtější kombi Avant.

Audi A6 - technická data známých motorů
Verze 55 TFSI quattro 45 TDI quattro 50 TDI quattro
Typ pohonu 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem [cm3] 2995 2967 2967
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 250/5000-6400 170/3250-4750 210/3500-4000
Točivý moment [N.m/min] 500/1370-4500 500/1750-3250 520/2250-3000
Převodovka 7DS 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,1 6,3 5,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,7-7,1 5,6 5,5-5,8
Základní cena [Kč] - 1.545.900 1.630.900
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků