Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI

Audi začala na českém trhu nabízet novou generaci svého sedanu vyšší střední třídy.

I kvůli admistrativně a technicky složitému přezbrojování na poslední emisní limity přichází nová generace Audi A6 na český trh nejprve jen ve dvou výkonových verzích. Objednat si v showroomu čtyř kruhů nyní můžete vždy sedan s třílitrovým vznětovým šestiválcem, automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.

Prodej Audi SQ7 u nás končí. Na emisní protest jej můžete vyladit na 520 koní!

Prodej Audi SQ7 u nás končí. Na emisní protest jej můžete vyladit na 520 koní!

Základní cenovka startuje na částce 1.545.900 korun. Váže se k modelu s označení 45 TDI quattro. Šestiválec má v tomto případě 170 kilowattů maximálního výkonu a mild-hybridní ústrojí s pomocným elektromotorem. Příplatit si lze za výkon 210 kilowattů, a sice v případě varianty 50 TDI quattro. Se stejnými parťáky v podobě pohonu všech kol a automatické převodovky vyjde nejméně na 1.630.900 korun.

Ve standardu u obou motorů dostanete parkovací senzory vpředu i vzadu, vyhřívaná přední sedadla, tempomat, upozornění na opuštění jízdního pruhu, multifunkční kožený volant nebo navigaci. Nechybí ani diodové světlomety, rádio s osmi reproduktory, dvouzónová automatická klimatizace, 17palcová kola nebo bezklíčové odemykání.

První jízda s Audi A6 55 TFSI quattro S tronic: Enterprise v beta verzi

První jízda s Audi A6 55 TFSI quattro S tronic: Enterprise v beta verzi

Pokud však přeci jen chcete zejména po designové stránce zušlechtit novou A6 v uceleném balíčku, lze to pomocí linií Design a Sport. Připlácí se 65.000 Kča limuzínu lze pomocí různých designů kol či čalounění přiblížit vkusu zákazníka. Postupně dorazí další motory, včetně benzinového šestiválce, který jsme vyzkoušeli v rámci prvních jízdních dojmů, a čtyřválců. Ještě letos se dočkají i zájemci o praktičtější kombi Avant.

Audi A6 - technická data známých motorů
Verze 55 TFSI quattro 45 TDI quattro 50 TDI quattro
Typ pohonu 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem [cm3] 2995 2967 2967
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 250/5000-6400 170/3250-4750 210/3500-4000
Točivý moment [N.m/min] 500/1370-4500 500/1750-3250 520/2250-3000
Převodovka 7DS 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,1 6,3 5,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,7-7,1 5,6 5,5-5,8
Základní cena [Kč] - 1.545.900 1.630.900
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků