Audi A6 Ultra TDI zvládlo na jednu nádrž 1865 kilometrů

Audi A6 Ultra TDI zvládlo na jednu nádrž 1865 kilometrů

Audi A6 v provedení Ultra se postaralo o zápis do Guinnessovi knihy rekordů, když na jednu nádrž ujelo téměř dva tisíce kilometrů. Během své jízdy projel vůz čtrnáct různých států po celé Evropě. Na svůj rekord potřebovala posádka 28 hodin nepřetržité jízdy.

Test: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro – spousta muziky…  

Test: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro – spousta muziky…  

Za volantem se střídal motoristický novinář Andrew Frankel a závodnice Rebecca Jackson. Trasa byla předem pečlivě naplánovaná tak, aby se posádka vyhnula v co největší míře horským úsekům a místům, kde by je mohla potkat kolona. Během jízdy zavítalo Audi A6 do Belgie, Francie, Rakouska, Německa, Slovinska, Chorvatska, Bosny nebo Srbska.

Naftové verze Audi A6 mají nádrž disponující objemem 73 litrů. Audi A6 Ultra TDI údajně skončilo s průměrnou spotřebou 3,73 l/100 km a ujelo 1865 km, což tedy znamená, že mohlo ujet ještě o pár desítek kilometrů více. Průměrná rychlost skončila na hodnotě 78 km/h.

Audi A6 (2015) vstoupilo na český trh. Nová Q7 přijde za půl roku

Audi A6 (2015) vstoupilo na český trh. Nová Q7 přijde za půl roku

O rekordní zápis se postarala verze osazená naftovým dvoulitrem o výkonu 140 kW (190 k) a sedmistupňovou převodovkou S tronic. Provedení Ultra kromě jiného používá kvůli snížení hmotnosti také pružiny vyrobené z kompozitu, které ušetří na hmotnosti 4,4 kg.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků