Audi A6 Security

Nové Audi A6 4.2 quattro Security nabízí komfort luxusní limuzíny a maximální míru ochrany a bezpečí své posádce. Jedním z účinných bezpečnostních prvků je už samotný diskrétní vzhled tohoto modelu, který nijak nedává najevo své zvláštní postavení. Přitom pod karoserií se ukrývá pancéřování, díky kterému je Audi A6 Security certifikován v kategorii VR4 odolnosti proti střelným zbraním – v praxi to znamená, že Audi A6 Security chrání své pasažéry před účinky střelby z pistolí a revolverů až do ráže 0,44 mm Magnum.

Velkou výhodou modelu Audi A6 Security je jeho stálý pohon všech kol quattro, který spolu s elektronickým stabilizačním systémem ESP garantuje mimořádnou trakci a stabilitu jízdy za všech podmínek. Audi A6 Security se vyrábí přímo v závodě Audi v německém Neckarsulmu, takže všechny dodatečné prvky jsou vozu dokonale přizpůsobené.

K pohonu modelu Audi A6 Security slouží výkonný zážehový osmiválec 4.2 V8, v jehož útrobách se ukrývá 246 kW/335 k. Výkon motoru se přenáší přes automatickou převodovku tiptronic, maximální rychlost vozu je elektronicky omezena na 250 km/h. Vlastnosti pneumatického odpružení kol byly naladěny s ohledem na vyšší hmotnost opancéřovaného vozu.

Do výbavy modelu Audi A6 Security patří mj. výstražná siréna a záblesková světla, ochrana proti pronikání slzného plynu do interiéru a vyztužená podlaha. Do vozu se na přání dodává také dorozumívací zařízení, které umožňuje komunikaci posádky s okolím i při zavřených dveřích a oknech.

Za příplatek se montují kola systému PAX, která umožňují i při úplné ztrátě tlaku vzduchu jízdu rychlostí až 80 km/h na vzdálenost až 100 km. Do všech kol je zabudován kontrolní sytém tlaku vzduchu v pneumatikách.

Pancéřované Audi A6 Security je samozřejmě vybaveno i celou škálou komfortních prvků, jako je např. komfortní automatická klimatizace nebo špičkový audiosystém.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků