Audi A6 Security

Nové Audi A6 4.2 quattro Security nabízí komfort luxusní limuzíny a maximální míru ochrany a bezpečí své posádce. Jedním z účinných bezpečnostních prvků je už samotný diskrétní vzhled tohoto modelu, který nijak nedává najevo své zvláštní postavení. Přitom pod karoserií se ukrývá pancéřování, díky kterému je Audi A6 Security certifikován v kategorii VR4 odolnosti proti střelným zbraním – v praxi to znamená, že Audi A6 Security chrání své pasažéry před účinky střelby z pistolí a revolverů až do ráže 0,44 mm Magnum.

Velkou výhodou modelu Audi A6 Security je jeho stálý pohon všech kol quattro, který spolu s elektronickým stabilizačním systémem ESP garantuje mimořádnou trakci a stabilitu jízdy za všech podmínek. Audi A6 Security se vyrábí přímo v závodě Audi v německém Neckarsulmu, takže všechny dodatečné prvky jsou vozu dokonale přizpůsobené.

K pohonu modelu Audi A6 Security slouží výkonný zážehový osmiválec 4.2 V8, v jehož útrobách se ukrývá 246 kW/335 k. Výkon motoru se přenáší přes automatickou převodovku tiptronic, maximální rychlost vozu je elektronicky omezena na 250 km/h. Vlastnosti pneumatického odpružení kol byly naladěny s ohledem na vyšší hmotnost opancéřovaného vozu.

Do výbavy modelu Audi A6 Security patří mj. výstražná siréna a záblesková světla, ochrana proti pronikání slzného plynu do interiéru a vyztužená podlaha. Do vozu se na přání dodává také dorozumívací zařízení, které umožňuje komunikaci posádky s okolím i při zavřených dveřích a oknech.

Za příplatek se montují kola systému PAX, která umožňují i při úplné ztrátě tlaku vzduchu jízdu rychlostí až 80 km/h na vzdálenost až 100 km. Do všech kol je zabudován kontrolní sytém tlaku vzduchu v pneumatikách.

Pancéřované Audi A6 Security je samozřejmě vybaveno i celou škálou komfortních prvků, jako je např. komfortní automatická klimatizace nebo špičkový audiosystém.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků