Audi A6 s motorem 2.0 TFSI 125 kW

Na českém trhu se brzy začne prodávat Audi A6 s novým motorem, a sice benzínovým čtyřválcem 2.0 TFSI, který používá přímé vstřikování a je přeplňován turbodmychadlem. Zatímco běžně je dostupný s výkonem 147 kW (200 k), v Audi A6 se objeví naladěn na 125 kW (170 k). Točivý moment bude stejný, 280 Nm, ovšem v menším rozsahu otáček – od 1 800 do 4 200 ot. Maximum výkonu je pak dostupné mezi 4 300 a 6 000 ot. To znamená jediné: od 4 300 otáček už nebude zátah tak výrazný jako v místě, kde křivka výkonu stoupá.

Motor je o 5 kW slabší než dosud nejslabší benzínový agregát 2.4 V6 130 kW, který na německém trhu stojí 33 900 eur; TFSI pořídíte za 32 700 eur, tedy o 1 200 eur levněji (cca 36 tisíc korun). Motor je dostupný s šestistupňovým manuálem a automatickou převodovkou multitronic. S manuálem se na stovku rozjede za 8,4 s, dosáhne maximálky 227 km/h a spotřebuje 7,9-8,2 l paliva v kombinovaném režimu.

Poznámka: O motoru 2.0 TFSI jsme již psali v souvislosti s prolouženou verzí A6L pro čínský trh.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Audi A6 Avant

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků