Audi A6 s motorem 2.0 TFSI 125 kW

Na českém trhu se brzy začne prodávat Audi A6 s novým motorem, a sice benzínovým čtyřválcem 2.0 TFSI, který používá přímé vstřikování a je přeplňován turbodmychadlem. Zatímco běžně je dostupný s výkonem 147 kW (200 k), v Audi A6 se objeví naladěn na 125 kW (170 k). Točivý moment bude stejný, 280 Nm, ovšem v menším rozsahu otáček – od 1 800 do 4 200 ot. Maximum výkonu je pak dostupné mezi 4 300 a 6 000 ot. To znamená jediné: od 4 300 otáček už nebude zátah tak výrazný jako v místě, kde křivka výkonu stoupá.

Motor je o 5 kW slabší než dosud nejslabší benzínový agregát 2.4 V6 130 kW, který na německém trhu stojí 33 900 eur; TFSI pořídíte za 32 700 eur, tedy o 1 200 eur levněji (cca 36 tisíc korun). Motor je dostupný s šestistupňovým manuálem a automatickou převodovkou multitronic. S manuálem se na stovku rozjede za 8,4 s, dosáhne maximálky 227 km/h a spotřebuje 7,9-8,2 l paliva v kombinovaném režimu.

Poznámka: O motoru 2.0 TFSI jsme již psali v souvislosti s prolouženou verzí A6L pro čínský trh.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Audi A6 Avant

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků