Audi A6 quattro: zázrak jménem 3.0 V6 TDI (velký test)

Stará generace Audi A6 se těšila v ČR značné oblibě. Nová by na svého předchůdce jistě ráda navázala. Otázka zní: Prosadí se v tvrdé konkurenci? Odpověď jsme zjišťovali v testu verze s výborným naftovým motorem 3.0 TDI V6 o výkonu 165 kW.
Audi A6 quattro: zázrak jménem 3.0 V6 TDI (velký test)
Seznam kapitol
  1. Povedený design, co je nového, příbuzný A8
  2. Přístupnost zavazadelníku, zpracování interiéru, plasty
  3. Palubní deska, rozvržení interiéru, ovládací prvky
  4. Rozhraní MMI, volant, vnitřní prostor, odkládací plochy
  5. Výborný motor, jízdní vlastnosti, brzdy, řízení, převodovka
  6. Všechny pořízené snímky

Ačkoliv oficiální snímky nové Audi A6 ležely bezpečně schovány v tmavém trezoru kdesi v Ingolstadtu, měli všichni zvědavci jednu jistotu: Nová generace úspěšného vozu vyšší střední třídy získá jednodílnou mřížku chladiče, jež přitahuje pozornost a budí respekt zároveň. Tento „revoluční“ designový prvek, s nímž poprvé vyrukovala A8 W12, měl postupně zkrášlit všechny model; naposledy ji dostala faceliftovaná A4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mohutná přední maska už zdobí A8, A6 a nově i A4

Německé magazíny se mohly doslova „přetrhnout“, aby ulovily v terénu nějakou zajímavou špionážní fotografii. A i když byly ve svém počínání poměrně úspěšné, panovaly ohledně designu nové A6 značné dohady. Těm učinila automobilka konec v únoru letošního roku a jen o několik dní později strhli její představitelé z nové A6 plachtu na autosalonu v Ženevě. Mlsné pohledy manažerů konkurence dávaly tušit, že reakce na design budou více než pozitivní.

Tip: Oficiální obrázky najdete v dřívějším článku.

A také byly. Audi opět dokázalo, že méně znamená někdy více, že nový model může zadupat do země po stránce vzhledu model starý, aniž by vypadal jako vesmírné plavidlo z 24. století. Jinými slovy, designéři v souladu se současným trendem zvýraznili některé staré linky, jiné vypustili a některé nově navrhli. Ve výsledku vznikl zcela nový vůz, který neskrývá příslušnost se starším sourozencem, ale zároveň hrdě vystavuje nový šat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední světlomety působí dynamicky, přední maska budí respekt

Co to konkrétně znamená? Vnější tvary jsou ostřejší, změnila se zejména přední část s mohutnou jednodílnou mřížkou chladiče a masivní a vypoulenou přední kapotou mírně překrývající přední světlomety a vytvářející pro Audi typický zamračený dojem. Z boku, zepředu i zezadu vypadá A6 masivnější a robustnější než starší generace.

To je nová A8?

Nafouknutými plechy a úctyhodnými proporcemi se A6 zcela evidentně přiblížila luxusní A8 a mnoho lidí si začalo šestku s osmičkou dokonce plést. Pracovník myčky nevydržel svou zvědavost a v polovině mycího procesu se opatrně zeptal: „To je nová osmička“? „Ne, to je šestka,“ odvětil jsem a přitom tupě zíral na nápis 3.0 TDI. Stejnou otázkou mě počastoval i majitel MB-E na čerpací stanici, než se zastavil zrakem u spojení 3.0 TDI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní část vypadá méně agresivně

„Jé, to máte s tím novým šestiválcem? Jak to jede,“ začal vyzvídat, jakmile odtrhl zrak od štítku na víku kufru. Podobných rozhovorů jsem v průběhu týdne, kdy mi nová A6 dělala společnost, absolvoval několik. Téměř vždy jsem vysvětloval, že A8 je přece jen trochu větší, má rozdílnou zadní i přední část a vůbec vypadá trochu jinak. Také jsem popisoval výhody a nevýhody nového motoru a dokonce i rozhraní MMI. Zasvěcení obdivovali každičký centimetr karoserie a vyzařovala z nich zvláštní úcta velkému vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vstupní otvor do zavazadlového prostoru není z největších, při
nakládání větších zavazadel můžete mít problémy

Faktem je, že agresivní přední část přitahuje pozornost a nejeden chodec či řidič si mohl vykroutit hlavu, jak se za A6 otáčel. Schopnost přitahovat pozornost je skutečně silná, tedy alespoň do chvíle, kdy se kolem vás neprožene Bentley Continental GT. Jeho řidič se na mě usmíval, jako kdybych řídil embéčko. Na dálnici agresivní mřížka vyklízí ve spojení s xenonovými světlomety levý pruh. Bohužel A6 je natolik zajímavý automobil, že si ho chtěl zblízka prozkoumat i divoký kanec. Jeho nečekaný výpad zanechal stopy na dveřích.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Povedený design, co je nového, příbuzný A8
  2. Přístupnost zavazadelníku, zpracování interiéru, plasty
  3. Palubní deska, rozvržení interiéru, ovládací prvky
  4. Rozhraní MMI, volant, vnitřní prostor, odkládací plochy
  5. Výborný motor, jízdní vlastnosti, brzdy, řízení, převodovka
  6. Všechny pořízené snímky
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků