Audi A6 quattro vyjíždí skokanský můstek

Poznámka redakce: Výjezd Audi A6 quattro na skokanský můstek se už probíral v dřívější diskusi. Audi nyní vydala tiskovou zprávu, která celou akci vysvětluje.

Automobilka Audi a s ní i celý automobilový svět si letos připomínají 25. výročí zavedení systému pohonu všech kol quattro. Pro připomenutí tohoto významného mezníku německá prestižní automobilka zopakovala akci, kterou před necelými dvaceti lety šokovala veřejnost: Výjezd sériovým modelem s pohonem quattro na lyžařský skokanský můstek.

V roce 1986 demonstrovalo červené Audi 100 CS quattro schopnosti svého stálého pohonu všech kol výjezdem na skokanský můstek Pitkävuori ve finském středisku Kaipola. Stovka metrů až osmdesátiprocentního stoupání po ledové stužce, kterou se obráceným směrem spouštějí odvážní skokani tehdy přesvědčila i ty největší pesimisty o tom, že quattro má budoucnost.

Pohon quattro se od těch dob stal uznávaným puncem dokonalé trakce, špičkových jízdních vlastností a maximální bezpečnosti. Přesto, že o svých kvalitách už nemusí systém quattro nikoho přesvědčovat, vrátili se technici automobilky Audi po devatenácti letech „na místo činu“ aby znovu poslali do extrémního stoupání sériový model Audi. Tentokrát šlo o šedé Audi A6 quattro poháněné osmiválcem 4.2 V8 o výkonu 335 k. Stejně jako před lety byl 1,9 tuny těžký vůz jištěný proti nechtěnému sklouznutí dozadu speciálním bezpečnostním zařízením, umístěným pod podlahou – ocelové lano, položené v jízdní dráze, procházelo volně unikátním brzdovým mechanismem, který se aktivoval pouze při pohybu vozu dozadu.

Řadu dní před tím, než mohutný jeřáb mohl vysadit elegantní Audi A6 quattro na odrazovou hranu můstku, museli technici pečlivě zkontrolovat a na mnoha místech opravit konstrukci můstku, ze kterého se naposledy skákalo v roce 1994. Teprve potom mohl Uwe Bleck, vedoucí oddělení Audi pro vývoj kol a pneumatik, dynamiku jízdy a jízdní simulace, zařadit první stupeň v šestistupňové převodovce tiptronic, šestimilimetrové hřeby v pneumatikách se zakously do ledu nájezdové dráhy a Audi A6 quattro začalo rychle odkrajovat první ze stovky metrů se stoupáním až 37,5 stupně.

Osmiválcový motor jednotvárně hučí na jedničku při otáčkách 4200 min-1, mžiknutím oka Uwe Bleck zkontroluje ručku rychloměrů, kolébající se kolem označení 60 km/h, a za nějakých devět sekund už vůz bez sebemenšího zakolísání po cestě zastavuje nahoře u nájezdové rampy ve výšce 47 metrů nad zemí! Téměř dvoutunový luxusní automobil s pohonem všech kol quattro překonal stoupání, které by pořádně potrápilo i zkušené horolezce.

Teprve nahoře si Uwe Bleck uvědomí rachot helikoptéry s filmaři, která neustále krouží kolem můstku – automobilka Audi totiž celý pokus natáčí a využije jej v reklamním sportu „Ski Jump 2005“ o kvalitách svých modelů. Naviják mezitím už pomaličku spustil Audi A6 quattro zpátky dolů na odrazový stůl a ne že by se Uwe nemohl nabažit adrenalinu nebo snad chtěl dokázat, že to poprvé nebyla náhoda, ale především kvůli filmařům vyjíždí znovu nahoru… a pak ještě jednou… a ještě… ten den celkem ještě desetkrát.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků