Audi A6: kompletní informace (tisková mapa)

32 komentářů

Tom
16. května • 23:21

To teda cumim na drat: Audi zacalo pouzivat rozvodovy retez a 4 ventily!!!! Ze by ti hosi byli nekde na spionazi u konkurence ? Neprimo receno, to, co se drive propagovalo za svetovou novinku se asi v praxi neujalo

NovoCZ
16. května • 14:09

Jak na tohle proboha pánové z Audi přišli ? To platilo u Škodovek 105-tek, tam bych tomu věřil. Puštěné světla neseberou ani náhodou víc než 0,5 kW (a to ještě přeháním). To by pak ta 4,2-ka musela brát tak 100l/100km. Pokud to má ale být argument pro zatvrzelce co nechtěj svítit, protože jim A6 bude pak moc žrát a oni to finančně neutáhnou, že takhle je svícení těma deníma světlama nic nestojí, tak pak to beru ...

Leonardo Cupranek
16. května • 17:49

Ja bych si nebyl tak jist. Kdyz auto jede vyrovnanou rychlosti po rovine rychlosti 130km/h, tak zere dejme tomu 5.5 litru (TDI). Ale v ten moment to auto preci nejede na svuj maximalni vykon, ale v podstate jen na zlomek vykonu - pri teto rychlosti mam plynovy pedal jen zcela minimalne seslapnuty. Kdyz naopak prudce akceleruji, podradim a plyn dam az na zem, tak se okamzita spotreba dostane treba na 35 litru. Cili kdyz jedu tech 130, tak jedu treba jen na 20kW a zere to 5.5 litru. Cili pokud zarovky zerou 0.5kW, je to vuci aktualnimu vykonu (na maximalni vykon se nejezdi) ne zcela zanedbatelna velicina a muze se to klidne projevit jako 0.2 litru na 100km - zejmena u benzinaku, kterej zere vic (dejme tomu 6.5 litru), jak TDI. Vykon ubrany alternatorem lze vypocitat -  secist prikon vsech zarovek (nejen prednich a zadnich svetel, ale i osvetneni pristrojovky a vsech cudliku) a jeste zohlednit ucinnost alternatoru.  Takze to opravdu neni tak mimo.

NovoCZ
16. května • 18:44

Na jednu stranu máš pravdu s tím používáním výkonu, na druhou vepředu je 2x55W hlavní + 2x5W obrysovky, vzadu 2x5 koncovky, dále něco kontrolky, osvětlení přístrojovky a SPZ, tak 15W. Celkem tedy 145W. Učinnost alternátoru je zhruba 50%. Celkem tedy 0,29kW. Dá se ale udělat jednoduchý pokus - když jedeš z kopce s vyřazeným kvaltem, koukej na palubní počítač a vypínej a zapínej světla . Je ta vážne tak do 0,1 l/100km, spíš ještě míň. Ale možná by to stálo za test, co na to redakce Autorevue?

Tom
16. května • 23:16

Teoreticky sviceni zveda spotrebu, prakticky take, protoze se spotrebovava vykon - mimochodem, nektere rally se jedou jen na akumulator, ptroze se "neco" usetri na alternatoru a remenici, a to neco se da pouzit jinde. Ale zpet do realu: 2x akcelerace "a plny kule" sezere vic, nez sviceni za celou hodinu. Takze nenic co resit

NovoCZ
17. května • 10:13

Ta akcelerace bude dražší . Alternátor navíc ani náhodou netáhne jen světla, řídící jednotka toho sežere min. stejně, navíc s klimou a pořádným rádiem se to nedá vůbec srovnávat. Ale jak jsem už psal, jestli je to argument ve prospěch svícení nových majitelů Audin, tak to beru.

Leonardo Cupranek
17. května • 0:12

Kazdopadne lze si koupit chytre zarizeni, ktere alternator odpojuje, pokud je baterka nabita a opet zapojuje, pokud jeji napeti poklesne pod urcitou mez. To zarizeni take odpoji automaticky alternator v momente prudke akcelerace. Takze to asi nejaky smysl ma.

Funcarver
16. května • 5:15

Tak mám nový motoristický sen nová A6 3,0TDI quattro :)Jen peníze chybí. A proč tam, sakra, povinně rvou automatku?? No stejně to neohrozí můj názor, že kupovat auto, nová A6 nemá konkurenci...(předpokládám, že podvozek buda aspoň stejný jako u předchozí generace).

martin
17. května • 9:20

Bral bych rozhodně A6, už jsem jezdil ve verzi 3.0TDi quattro a musim rici je to paráda. BMW 5 se na to nehrabe, zejmena vnitřním designem. Bude se dělat i verze s manualnim 6-kvaltem, ale až později. Nicméně i ten automat v tomto modelu není špatný (a to jsem odpůrce automatů). Podvozek je naprosto fantastický, zkoušel jsem s tím psí kusy a utrhnout ho dá opravdu námahu (na suché silnici). I spotřeba vypadá zajímavě, jel jsem systémem plná brzda nebo plný plyn asi 20-30km a ukazovalo to spotřebu 14l takže při rozumné jizdě bych to odhadl na spotřebu okolo 10-11l což je neuvěřitelný výkon když uvážíme že je to automat a quattro.

Jinak musím říci že ve skutečnosti je to fakt pěkné auto, neskutečně robustní dojem, výrazně lepší než na fotkách. I interier je velmi zdařilý, právě interier BMW 5 mi přijde velmi nepodařený, což se o A6 říci nedá.

Petr Broža
16. května • 8:51

Podvozek je bezesporu lepší než u předchozí generace, už jen proto, že má vzadu víceprvkové zaěšení kol. Verzi 3.0 TDI máme předběžně domluvenou na test koncem července (bohužel dříve to nešlo).

Funcarver
16. května • 13:41

Vy jste už s novou A6 jel? O tomto jsme se už bavili - to že vzadu je nové, vyspělejší řešení dává předpoklad lepších jízdních vlastností. Zda tohoto předpoladu konstrukréři využili se pozná až na silnici při jízdě (analogie k diskuzi o multilinku - sám jste uváděl příklad snad Seata? s tuhou zadní nápravou a jiného koncernového auta s multilinkem, ale jízdní vlastnosti byly podobné, nebo Astra III vs. Golf V). Audi je moje oblíbená značka, jsem pevně přesvědčen, že podvozek bude zase o kus dál, ale lépe je nepředjímat a počkat na skutečnost. Občas se prostě nepovede (viz Volvo S80, nové BMW 5 (u něho dle testu,a majitele, citlivost na boční vítr při vysokých rychlostech, což je ovšem pro BMW 5 základ - rychlé přesuny po dálnici).

Petr Broža
16. května • 14:10

Zatím ještě ne, ale už jen nová konstrukce podvozku teoreticky poukazuje na lepší jízdní vlastnosti. A nejde jen o zadní nápravu, ale o cenou novou podvozkovou platformu, zmenšení předního převisu atd. Jen je škoda, že se 3.0 TDI dodává jen s automatem a není možnost koupit manuál.

Motor je technicky na špici a parametrově lepší než třeba 530d, ale mne rovněž zajímá hluk, vibrace, dunění při akceleraci apod. - to vše v zmíněné 530d prakticky chybí.

Jim M.
16. května • 20:40

Ještě by mě docela zajímalo, proč o Audi píšete, že jeho motor je parametrově lepší, než motor BMW 530d, když Audi má menší kroutící moment při 2000ot. a  vyšší spotřebu.

Audi také u výkonných vozů přidává systém quattro asi proto, že má problém s přenesením tak velkého výkonu na vozovku přes přední nápravu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
17. května • 8:03

Kdyby mělo Audi problém s přenosem výkonu, těžko by nabízelo 3.2 FSI 188 kW i s náhonem na předek

Petr Broža
17. května • 7:30

Vyšší spotřebu má kvůli quattru. K parametrům: přes vyšší hmotnost a quattro (snižuje akceleraci o několik sekund oproti předokolce) má stejné zrychlení jako 530d s automatem, ale bez pohonu všech kol. Nicméně chování tohoto motoru zatím jen předpokládám, praktické zkušenosti budou bohužel až v červenci.

Dusan
16. května • 22:19

Nebo spise proto, ze je prukopnikem tohoto pohonu a je to jejich hlavni "naskok diky technice". Narozdil od Mercedesu, ktery zavedl pouzitelne 4x4 skoro dvacet let po Audi a BMW ktere 4x4 nasazuje jen do par typu. Rekl bych, ze spolu se Subaru (pominu-li SUV a offs) je Audi hlavnim podporovatelem myslenky 4x4 do beznych vozu.

Funcarver
16. května • 15:10

To s automatem mě taky irituje (psal jsem to výše) je to nějaký pitomý trend. Začínám se bát, že to směřuje k systému USA - téměž žádná možnost "poskládat" si auto, ale 2 motory a drtivá většina výbavy předem určená

Hluk, vibrace a skutečný projev 3.0TDI zjistíte až při jízdě..teď je brzy nad tím rozjímat. Jen při testu nezapomeňtě že to je quattro.. akcelerace k quattru vypadá jinak než u jedné poháněné nápravy..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LK
17. května • 13:43

Já se přiznám, že "USA systém" mi docela vyhovuje. Auto je zkrátka kompletně sladěné s motorem a tvoří kompaktní celek. Přijde mi úplně neuvěřitelné, že do např. Oktávky je možno dát jak motor 1.4, tak i 1.8T, jednou s klimačkou, podruhé bez apod. Ona i ta příplatková výbava něco váží a bere výkon motoru. IMHO se podstatně lépe ladí konkrétní výbava + motorizace.
Představte si, že byste za průměrný plat za rok a půl (čili něco jako 300 tisíc u nás) dostal auto, které bude mít skoro všechno, na co si vzpomenete (xenony, automat, cruise, el. sedačky s pamětí, výkonný motor, duální klimačku, senzory na všechno možné...). Jinými slovy vše, za co byste tady v Evropě dal tak meloun a půl (a to ještě v případě, že by to bylo možné a neřekli vám "tohle si připlatit nemůžete, abyste mohl, musel byste mít zvolenou výbavu ne XXX, XXX+1"), čili asi pětkrát tolik).
Budete říkat "ne, paměť na el. sedačky já nechci, klimatizaci taky ne, mám zájem o slabší výbavu"?

Funcarver
17. května • 16:19

My ale nejsme v USA a ceny jsou jinde. POkud budu mít na auto 5mil. tak tam opravdu dám vše,co je možné. Ale při evropských cenách raději oželím el. sedačky, automat a sedačky v kůži a snižím cenu o 200.000, které zužitkuji rozuměji (úplně jinak nebo silnější motor). Někdo jiný se zase spokojí se slabším motorem, ale za uvedené si připlatí.. Svobodná volba. Pokud bychom měli ceny na úrovni Usa, tak asi nebudu nic namítat, ale při cenách v Evropě se mi nucený systém nelíbí..

Petr Broža
16. května • 16:14

Nebojte, s quattrem máme "jisté" zkušenosti

Jim M.
16. května • 10:51

No to mi už asi nepomůže...  To už budu jezdit dávno buď v této Audi, nebo v BMW...

A co Vy, jako odborník, co byste zvolil? Toto Audi, nebo BMW 530d? Na celoroční ježdění.

Petr Broža
16. května • 11:13

Otázkou je, zda vám nevadí, že Audi A6 3.0TDI je pouze s automatem; BMW 530d jde totiž pořídit i s manuálním šestikvaltem. Osobně se mi více líbí Audi A6, jak exteriér, tak interiér, quattro v základu není k zahození, ale zadokolka má také leccos do sebe. Pokud bych si měl ovšem vybrat auto v této třídě a nevybíral bych jen mezi A6 a BMW5, zvolil bych asi MB-E 320 CDI. (mimochodem test této varianty plánujeme na půlku června).

Jim M.
16. května • 14:03

Mercedes jsem už dávno vyloučil, takže volím z těchto dvou variant, ale stále váhám. Projel jsem se v BMW, mimochodem má vynikající motor, ale bojím se zadního náhonu v zimě. Nejezdím jen po uklizených cestách a ujetá zasněžená cesta tvoří nemalý díl z mých najetých kilometrů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
16. května • 14:33

Pokud se bojíte, pak není co řešit, quattro to jistí. BMW 5 se ve verzi "x" nevyrábí. Ale určitě mi mnozí potvrdí, že zadního náhonu není třeba se bát, jen je třeba být v zimě opatrnější. Na druhou stranu ESP sice řeší problémy, ale quattro jim předchází.

Funcarver
16. května • 13:54

Teď jste mě negativně překvapil :( Proč MB? Se z Vás stal MB fan? :( Nebo šlo jen o estetické hledisko? Jak můžete jako recenzent doporučit MB, když jeho konkurenta - novou A6 vůbec neznáte?? Posed v ní na autosalonu se nepočítá. S MB E-klasse jste asi jel, ale v nové A6??? NEviděl jsem ani bleskovku. A6 je zcela nové auto, nelze u ní nic předjímat - může to být absolutní vítěz všeho, průměr, ale i propadák. 3.0TDI je naprosto nový motor (s piezzo vstřikem - Audi 1. na světě - náskok díky technice )... Pro alespoň z části objektivní doporučení, dle mého názoru, je nová A6 ještě příliš velkou neznámou...
P.S. POkud lze u nové A6 z něčeho vycházet, tak z její odvozenosti od A8 a ta je jednoznačný vítěz. Ale zase to je jen předpoklad týkající se A6, pravdu ukáže až silnice.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
16. května • 14:01

Ale já to nepsal jako recenzent, jako redaktor, ale jako soukromá osoba "Pokud bych si měl ovšem vybrat auto v této třídě a nevybíral bych jen mezi A6 a BMW5, zvolil bych asi MB-E 320 CDI. (mimochodem test této varianty plánujeme na půlku června)." Z toho je to jasně patrné.

Ano, zvitězilo u mne estetické hledisko, tedy design interiéru a exteriéru. PS. Mám rád zadokolky

Funcarver
16. května • 15:03

Tohle je laciná výmluva. Soukromá osoba Petr Broža a redaktor Petr Broža jste pořád Vy - Petr Broža a nikdo jiný.. Lépe by bylo vyvarovat se takových predčasných soudů - pokud po recenzi či v ní napíšete A6 je taková a taková oproti BMW 5 a MB E-klasse vyhrává/prohrává v tom a tom bude to OK a žádoucí.. Takhle je jasná snížená objektivnost při případném testu MB. Za korektní odpověď bych považoval "V této třídě bych vzal raději MB E-klasse než BMW 5, novou A6 nemohu srovnávat, ještě jsem s ní nejel. U mě s designového hlediska vítězí MB."

Vyhrál jsem "soutěž" - nejvíckrát Vaše jméno v jednom příspěvku?

Petr Broža
16. května • 15:08

V tom případě jsem řekl to, co jste napsal  

PS. Test E-klasse bude psát Libor Zezulka, který testoval i BMW 5 a bude psát i Audi A6.

Jim M.
16. května • 0:39

Myslíte, že A6 3.0 TDI quattro bude na naše silnice lepší než BMW 530d???

Které z těchto dvou bych si měl vybrat? Poradíte?

Van-Han
16. května • 22:42

BMW bude VZDY lepsi nez Audi.

Funcarver
17. května • 0:46

Na Ježíška taky ještě věříš?

Funcarver
16. května • 4:58

Neporadíme, svez se v obou a uvidíš. V nové A6 ještě (skoro) nejel.

Doporučujeme

Články odjinud