Audi A6: kompletní informace (tisková mapa)

Jim M.  |  16. 05. 2004 00:39

Myslíte, že A6 3.0 TDI quattro bude na naše silnice lepší než BMW 530d???

Které z těchto dvou bych si měl vybrat? Poradíte?

Odpovědět  |   | 
Funcarver  |  16. 05. 2004 04:58

Neporadíme, svez se v obou a uvidíš. V nové A6 ještě (skoro) nejel.

Odpovědět  |   | 
Van-Han  |  16. 05. 2004 22:42

BMW bude VZDY lepsi nez Audi.

Odpovědět  |   | 
Funcarver  |  17. 05. 2004 00:46

Na Ježíška taky ještě věříš?

Odpovědět  |   | 
Funcarver  |  16. 05. 2004 05:15

Tak mám nový motoristický sen nová A6 3,0TDI quattro :)Jen peníze chybí. A proč tam, sakra, povinně rvou automatku?? No stejně to neohrozí můj názor, že kupovat auto, nová A6 nemá konkurenci...(předpokládám, že podvozek buda aspoň stejný jako u předchozí generace).

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  16. 05. 2004 08:51

Podvozek je bezesporu lepší než u předchozí generace, už jen proto, že má vzadu víceprvkové zaěšení kol. Verzi 3.0 TDI máme předběžně domluvenou na test koncem července (bohužel dříve to nešlo).

Odpovědět  |   | 
Jim M.  |  16. 05. 2004 10:51

No to mi už asi nepomůže...  To už budu jezdit dávno buď v této Audi, nebo v BMW...

A co Vy, jako odborník, co byste zvolil? Toto Audi, nebo BMW 530d? Na celoroční ježdění.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  16. 05. 2004 11:13

Otázkou je, zda vám nevadí, že Audi A6 3.0TDI je pouze s automatem; BMW 530d jde totiž pořídit i s manuálním šestikvaltem. Osobně se mi více líbí Audi A6, jak exteriér, tak interiér, quattro v základu není k zahození, ale zadokolka má také leccos do sebe. Pokud bych si měl ovšem vybrat auto v této třídě a nevybíral bych jen mezi A6 a BMW5, zvolil bych asi MB-E 320 CDI. (mimochodem test této varianty plánujeme na půlku června).

Odpovědět  |   | 
Funcarver  |  16. 05. 2004 13:54

Teď jste mě negativně překvapil :( Proč MB? Se z Vás stal MB fan? :( Nebo šlo jen o estetické hledisko? Jak můžete jako recenzent doporučit MB, když jeho konkurenta - novou A6 vůbec neznáte?? Posed v ní na autosalonu se nepočítá. S MB E-klasse jste asi jel, ale v nové A6??? NEviděl jsem ani bleskovku. A6 je zcela nové auto, nelze u ní nic předjímat - může to být absolutní vítěz všeho, průměr, ale i propadák. 3.0TDI je naprosto nový motor (s piezzo vstřikem - Audi 1. na světě - náskok díky technice )... Pro alespoň z části objektivní doporučení, dle mého názoru, je nová A6 ještě příliš velkou neznámou...
P.S. POkud lze u nové A6 z něčeho vycházet, tak z její odvozenosti od A8 a ta je jednoznačný vítěz. Ale zase to je jen předpoklad týkající se A6, pravdu ukáže až silnice.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  16. 05. 2004 14:01

Ale já to nepsal jako recenzent, jako redaktor, ale jako soukromá osoba "Pokud bych si měl ovšem vybrat auto v této třídě a nevybíral bych jen mezi A6 a BMW5, zvolil bych asi MB-E 320 CDI. (mimochodem test této varianty plánujeme na půlku června)." Z toho je to jasně patrné.

Ano, zvitězilo u mne estetické hledisko, tedy design interiéru a exteriéru. PS. Mám rád zadokolky

Odpovědět  |   | 
Funcarver  |  16. 05. 2004 15:03

Tohle je laciná výmluva. Soukromá osoba Petr Broža a redaktor Petr Broža jste pořád Vy - Petr Broža a nikdo jiný.. Lépe by bylo vyvarovat se takových predčasných soudů - pokud po recenzi či v ní napíšete A6 je taková a taková oproti BMW 5 a MB E-klasse vyhrává/prohrává v tom a tom bude to OK a žádoucí.. Takhle je jasná snížená objektivnost při případném testu MB. Za korektní odpověď bych považoval "V této třídě bych vzal raději MB E-klasse než BMW 5, novou A6 nemohu srovnávat, ještě jsem s ní nejel. U mě s designového hlediska vítězí MB."

Vyhrál jsem "soutěž" - nejvíckrát Vaše jméno v jednom příspěvku?

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  16. 05. 2004 15:08

V tom případě jsem řekl to, co jste napsal  

PS. Test E-klasse bude psát Libor Zezulka, který testoval i BMW 5 a bude psát i Audi A6.

Odpovědět  |   | 
Jim M.  |  16. 05. 2004 14:03

Mercedes jsem už dávno vyloučil, takže volím z těchto dvou variant, ale stále váhám. Projel jsem se v BMW, mimochodem má vynikající motor, ale bojím se zadního náhonu v zimě. Nejezdím jen po uklizených cestách a ujetá zasněžená cesta tvoří nemalý díl z mých najetých kilometrů.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  16. 05. 2004 14:33

Pokud se bojíte, pak není co řešit, quattro to jistí. BMW 5 se ve verzi "x" nevyrábí. Ale určitě mi mnozí potvrdí, že zadního náhonu není třeba se bát, jen je třeba být v zimě opatrnější. Na druhou stranu ESP sice řeší problémy, ale quattro jim předchází.

Odpovědět  |   | 
Funcarver  |  16. 05. 2004 13:41

Vy jste už s novou A6 jel? O tomto jsme se už bavili - to že vzadu je nové, vyspělejší řešení dává předpoklad lepších jízdních vlastností. Zda tohoto předpoladu konstrukréři využili se pozná až na silnici při jízdě (analogie k diskuzi o multilinku - sám jste uváděl příklad snad Seata? s tuhou zadní nápravou a jiného koncernového auta s multilinkem, ale jízdní vlastnosti byly podobné, nebo Astra III vs. Golf V). Audi je moje oblíbená značka, jsem pevně přesvědčen, že podvozek bude zase o kus dál, ale lépe je nepředjímat a počkat na skutečnost. Občas se prostě nepovede (viz Volvo S80, nové BMW 5 (u něho dle testu,a majitele, citlivost na boční vítr při vysokých rychlostech, což je ovšem pro BMW 5 základ - rychlé přesuny po dálnici).

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  16. 05. 2004 14:10

Zatím ještě ne, ale už jen nová konstrukce podvozku teoreticky poukazuje na lepší jízdní vlastnosti. A nejde jen o zadní nápravu, ale o cenou novou podvozkovou platformu, zmenšení předního převisu atd. Jen je škoda, že se 3.0 TDI dodává jen s automatem a není možnost koupit manuál.

Motor je technicky na špici a parametrově lepší než třeba 530d, ale mne rovněž zajímá hluk, vibrace, dunění při akceleraci apod. - to vše v zmíněné 530d prakticky chybí.

Odpovědět  |   | 
Funcarver  |  16. 05. 2004 15:10

To s automatem mě taky irituje (psal jsem to výše) je to nějaký pitomý trend. Začínám se bát, že to směřuje k systému USA - téměž žádná možnost "poskládat" si auto, ale 2 motory a drtivá většina výbavy předem určená

Hluk, vibrace a skutečný projev 3.0TDI zjistíte až při jízdě..teď je brzy nad tím rozjímat. Jen při testu nezapomeňtě že to je quattro.. akcelerace k quattru vypadá jinak než u jedné poháněné nápravy..

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  16. 05. 2004 16:14

Nebojte, s quattrem máme "jisté" zkušenosti

Odpovědět  |   | 
LK  |  17. 05. 2004 13:43

Já se přiznám, že "USA systém" mi docela vyhovuje. Auto je zkrátka kompletně sladěné s motorem a tvoří kompaktní celek. Přijde mi úplně neuvěřitelné, že do např. Oktávky je možno dát jak motor 1.4, tak i 1.8T, jednou s klimačkou, podruhé bez apod. Ona i ta příplatková výbava něco váží a bere výkon motoru. IMHO se podstatně lépe ladí konkrétní výbava + motorizace.
Představte si, že byste za průměrný plat za rok a půl (čili něco jako 300 tisíc u nás) dostal auto, které bude mít skoro všechno, na co si vzpomenete (xenony, automat, cruise, el. sedačky s pamětí, výkonný motor, duální klimačku, senzory na všechno možné...). Jinými slovy vše, za co byste tady v Evropě dal tak meloun a půl (a to ještě v případě, že by to bylo možné a neřekli vám "tohle si připlatit nemůžete, abyste mohl, musel byste mít zvolenou výbavu ne XXX, XXX+1"), čili asi pětkrát tolik).
Budete říkat "ne, paměť na el. sedačky já nechci, klimatizaci taky ne, mám zájem o slabší výbavu"?

Odpovědět  |   | 
Funcarver  |  17. 05. 2004 16:19

My ale nejsme v USA a ceny jsou jinde. POkud budu mít na auto 5mil. tak tam opravdu dám vše,co je možné. Ale při evropských cenách raději oželím el. sedačky, automat a sedačky v kůži a snižím cenu o 200.000, které zužitkuji rozuměji (úplně jinak nebo silnější motor). Někdo jiný se zase spokojí se slabším motorem, ale za uvedené si připlatí.. Svobodná volba. Pokud bychom měli ceny na úrovni Usa, tak asi nebudu nic namítat, ale při cenách v Evropě se mi nucený systém nelíbí..

Odpovědět  |   | 
Jim M.  |  16. 05. 2004 20:40

Ještě by mě docela zajímalo, proč o Audi píšete, že jeho motor je parametrově lepší, než motor BMW 530d, když Audi má menší kroutící moment při 2000ot. a  vyšší spotřebu.

Audi také u výkonných vozů přidává systém quattro asi proto, že má problém s přenesením tak velkého výkonu na vozovku přes přední nápravu?

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  16. 05. 2004 22:19

Nebo spise proto, ze je prukopnikem tohoto pohonu a je to jejich hlavni "naskok diky technice". Narozdil od Mercedesu, ktery zavedl pouzitelne 4x4 skoro dvacet let po Audi a BMW ktere 4x4 nasazuje jen do par typu. Rekl bych, ze spolu se Subaru (pominu-li SUV a offs) je Audi hlavnim podporovatelem myslenky 4x4 do beznych vozu.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  17. 05. 2004 07:30

Vyšší spotřebu má kvůli quattru. K parametrům: přes vyšší hmotnost a quattro (snižuje akceleraci o několik sekund oproti předokolce) má stejné zrychlení jako 530d s automatem, ale bez pohonu všech kol. Nicméně chování tohoto motoru zatím jen předpokládám, praktické zkušenosti budou bohužel až v červenci.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  17. 05. 2004 08:03

Kdyby mělo Audi problém s přenosem výkonu, těžko by nabízelo 3.2 FSI 188 kW i s náhonem na předek

Odpovědět  |   | 
martin  |  17. 05. 2004 09:20

Bral bych rozhodně A6, už jsem jezdil ve verzi 3.0TDi quattro a musim rici je to paráda. BMW 5 se na to nehrabe, zejmena vnitřním designem. Bude se dělat i verze s manualnim 6-kvaltem, ale až později. Nicméně i ten automat v tomto modelu není špatný (a to jsem odpůrce automatů). Podvozek je naprosto fantastický, zkoušel jsem s tím psí kusy a utrhnout ho dá opravdu námahu (na suché silnici). I spotřeba vypadá zajímavě, jel jsem systémem plná brzda nebo plný plyn asi 20-30km a ukazovalo to spotřebu 14l takže při rozumné jizdě bych to odhadl na spotřebu okolo 10-11l což je neuvěřitelný výkon když uvážíme že je to automat a quattro.

Jinak musím říci že ve skutečnosti je to fakt pěkné auto, neskutečně robustní dojem, výrazně lepší než na fotkách. I interier je velmi zdařilý, právě interier BMW 5 mi přijde velmi nepodařený, což se o A6 říci nedá.

Odpovědět  |   | 
NovoCZ  |  16. 05. 2004 14:09

Jak na tohle proboha pánové z Audi přišli ? To platilo u Škodovek 105-tek, tam bych tomu věřil. Puštěné světla neseberou ani náhodou víc než 0,5 kW (a to ještě přeháním). To by pak ta 4,2-ka musela brát tak 100l/100km. Pokud to má ale být argument pro zatvrzelce co nechtěj svítit, protože jim A6 bude pak moc žrát a oni to finančně neutáhnou, že takhle je svícení těma deníma světlama nic nestojí, tak pak to beru ...

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  16. 05. 2004 17:49

Ja bych si nebyl tak jist. Kdyz auto jede vyrovnanou rychlosti po rovine rychlosti 130km/h, tak zere dejme tomu 5.5 litru (TDI). Ale v ten moment to auto preci nejede na svuj maximalni vykon, ale v podstate jen na zlomek vykonu - pri teto rychlosti mam plynovy pedal jen zcela minimalne seslapnuty. Kdyz naopak prudce akceleruji, podradim a plyn dam az na zem, tak se okamzita spotreba dostane treba na 35 litru. Cili kdyz jedu tech 130, tak jedu treba jen na 20kW a zere to 5.5 litru. Cili pokud zarovky zerou 0.5kW, je to vuci aktualnimu vykonu (na maximalni vykon se nejezdi) ne zcela zanedbatelna velicina a muze se to klidne projevit jako 0.2 litru na 100km - zejmena u benzinaku, kterej zere vic (dejme tomu 6.5 litru), jak TDI. Vykon ubrany alternatorem lze vypocitat -  secist prikon vsech zarovek (nejen prednich a zadnich svetel, ale i osvetneni pristrojovky a vsech cudliku) a jeste zohlednit ucinnost alternatoru.  Takze to opravdu neni tak mimo.

Odpovědět  |   | 
NovoCZ  |  16. 05. 2004 18:44

Na jednu stranu máš pravdu s tím používáním výkonu, na druhou vepředu je 2x55W hlavní + 2x5W obrysovky, vzadu 2x5 koncovky, dále něco kontrolky, osvětlení přístrojovky a SPZ, tak 15W. Celkem tedy 145W. Učinnost alternátoru je zhruba 50%. Celkem tedy 0,29kW. Dá se ale udělat jednoduchý pokus - když jedeš z kopce s vyřazeným kvaltem, koukej na palubní počítač a vypínej a zapínej světla . Je ta vážne tak do 0,1 l/100km, spíš ještě míň. Ale možná by to stálo za test, co na to redakce Autorevue?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  16. 05. 2004 23:16

Teoreticky sviceni zveda spotrebu, prakticky take, protoze se spotrebovava vykon - mimochodem, nektere rally se jedou jen na akumulator, ptroze se "neco" usetri na alternatoru a remenici, a to neco se da pouzit jinde. Ale zpet do realu: 2x akcelerace "a plny kule" sezere vic, nez sviceni za celou hodinu. Takze nenic co resit

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  17. 05. 2004 00:12

Kazdopadne lze si koupit chytre zarizeni, ktere alternator odpojuje, pokud je baterka nabita a opet zapojuje, pokud jeji napeti poklesne pod urcitou mez. To zarizeni take odpoji automaticky alternator v momente prudke akcelerace. Takze to asi nejaky smysl ma.

Odpovědět  |   | 
NovoCZ  |  17. 05. 2004 10:13

Ta akcelerace bude dražší . Alternátor navíc ani náhodou netáhne jen světla, řídící jednotka toho sežere min. stejně, navíc s klimou a pořádným rádiem se to nedá vůbec srovnávat. Ale jak jsem už psal, jestli je to argument ve prospěch svícení nových majitelů Audin, tak to beru.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  16. 05. 2004 23:21

To teda cumim na drat: Audi zacalo pouzivat rozvodovy retez a 4 ventily!!!! Ze by ti hosi byli nekde na spionazi u konkurence ? Neprimo receno, to, co se drive propagovalo za svetovou novinku se asi v praxi neujalo

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A