Audi A6: kompletní informace (tisková mapa)

Nedávno byl na český trh uveden nový automobil vyšší střední třídy Audi A6. Zájemci si jistě rádi přečtou kompletní informace, které jsou o této novince v současné době dostupné. V článku najdete technický popis, popis prvků výbavy, motory...
Audi A6: kompletní informace (tisková mapa)
Seznam kapitol
  1. Design exteriéru, silueta, tvář, interiér
  2. Pohonné jednotky: 4.2 V8, 3.2 V6 FSI
  3. Pohonné jednotky: 2.4 V6, 3.0 TDI, 2.0 TDI, převodovky
  4. Převodovky - pokračování, quattro, podvozek, řízení
  5. Zavěšení zadních kol, brzdy, ESP ve standardu, elmag. parkovací brzda
  6. Kola a pneumatiky, struktura karoserie, pasivní bezpečnost
  7. Aerodynamika, adaptivní světlomety, denní světlomety a další výbava
  8. Advanced Key, adaptivní tempomat, standardní a příplatková výbava

Poznámka redakce: Následující text není redakčním materiálem. Jde o přetisk kompletní tiskové mapy, kterou Audi k uvedení nového modelu zveřejnila.

Základním prvkem každého Audi jsou výborné motory a vynikající podvozek. U nové limuzíny Audi A6 mohou zákazníci vybírat z široké škály zážehových a TDI vznětových motorů, jejichž výkony vrcholí na hodnotě 246 kW/335 k. Pohonné jednotky přenášejí svůj výkon buď pouze na přední kola, nebo prostřednictvím systému quattro na kola obou náprav. Propracované zavěšení a velmi tuhá karoserie jsou zárukou skvělých jízdních vlastností, kterými nastupující Audi A6 vnáší do své třídy novou dimenzi jízdní dynamiky. Při hodnocení dynamických vlastností nechává Audi A6 nové generace všechny konkurenty daleko za sebou a dokonale doplňuje luxusní limuzínu Audi A8, která je uznávaná jako nejsportovnější představitel své třídy.


Tip: První informace o nové generaci Audi A6, oficiální fotky, setkání naživo (fotogalerie), ceny v Česku

Design exteriéru

Stačí jediný pohled na nové Audi A6 a okamžitě je jasné, že tento výjimečný model si dokáže rychle a přirozeně zjednat respekt. Svými proporcemi se staví opět o stupínek nad předchozí model – délka činí 4,92 m, což je o 12 cm více než u předchozí „á-šestky“. A obdobné je to i s šířkou – ta je u nového Audi A6 1,86 m, tedy o 4,5 cm více než u předchozího modelu. Svými vnějšími rozměry se Audi A6 nové generace řadí před své dva nejvýznamnější konkurenty.

Protože výška 146 cm zůstala takřka nezměněná, působí nová verze ještě atletičtějším dojmem, její proporce jsou ještě sportovnější a „svalnatější“.

Velmi důležitým parametrem je rozvor, který se zvětšil o 83 mm až na špičkových 2843 mm, což je záruka extrémně prostorného a pohodlného interiéru. Díky rozšíření rozchodu předních i zadních kol (vpředu 1612 mm (+67 mm), vzadu 1618 mm (+49 mm)) jsou jízdní vlastnosti nového Audi A6 ještě suverénnější. Také těmito rozměrovými parametry se Audi A6 staví na samou špičku svého segmentu.

Sportovní silueta, výrazná tvář

Nové Audi A6 je zhmotněním nejmodernějšího vývoje designu automobilky Audi, který optimálně kombinuje příjemně čistý styling hladkých ploch a splývavých linií s progresivními designerskými prvky typickými pro značku Audi. Výrazně vyklenutou křivkou střechy nové Audi připomíná velká kupé, nízká příď a zřetelně stoupající křivka boků naznačují dynamiku tohoto elegantního vozu. Image výkonného atleta pak završuje zdravě agresivní příď, které dominuje jednodílná maska chladiče (ta se stává charakteristickým rysem všech nových modelů Audi) ve tvaru převráceného lichoběžníku, na níž opticky navazuje výrazný V-prolis v kapotě motoru. Působivé je i pečlivé tvarování dveřních prahů nebo zádi vozu, která vizuálně propojuje víko zavazadlového prostoru, rozměrná koncová světla a masivní nárazník s výrazně dolů protaženým dolním lemem.

Designersky efektní střídání konvexních a konkávních ploch vyvolává efektní hru světel a stínů, díky které vůz svého majitele neustále překvapuje novými podobami a náladami.

Všechny verze vyjíždějí standardně na šestnáctipalcových litých kolech dynamického designu, Audi A6 poháněné osmiválcovým motorem 4.2 V8 má standardně sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Pro náročné zákazníky je však připravena celá škála dalších kol až do rozměru 18“, takže každý si může vůz upravit podle svého osobitého vkusu.

Za širokými krycími skly hlavních světlometů se ukrývá nejmodernější osvětlovací technika – modely Audi A6 mohou být jako první reprezentanti své značky vybaveny adaptivními světlomety včetně „Xenon Plus“ (za příplatek), které se natáčejí do zatáček a tím řidiči dokonale osvětlují jejich obvykle temná zákoutí. Komfort obsluhy a bezpečnost jízdy zvyšuje i systém samočinné aktivace světlometů při snížené viditelnosti.

Rozměrná koncová světla jsou velmi výrazným designerským prvkem nového Audi A6 – světla jsou dokonale integrována do struktury zadních partií vozu a zasahují hluboko do boků, takže je na ně dobře vidět i ze strany. Decentní chromovaná lišta opticky propojuje koncová světla a vizuálně vůz rozšiřuje a snižuje, takže působí ještě sportovněji. Hrana víka zavazadlového prostoru je vytvarována do malého spojleru, který zvyšuje přítlak především ve velmi vysokých rychlostech.

Zájemci o nové Audi A6 mohou vybírat z pestré palety patnácti laků – od arkticky bílé až po černou „Brillant“ – přičemž čtyři odstíny jsou naprostou novinkou: Modrý „Aero“, béžový „Dakar“ (metalíza), červený „Canyon“ a modrý „Stratos“ (posledně dva jmenované laky jsou laky s perleťovým efektem). Všechny verze modelové řady A6 mají všechny karosářské detaily, jako např. dveřní kliky, nárazníky nebo kryty zpětných zrcátek vyvedené v barvě karoserie.

Interiér

Také interiér dává okamžitě najevo, že stylisté automobilky postoupili zase o notný kus dál: Jasně strukturovaná přístrojová deska s masivním středovým panelem a plynule navazující horizontální sekcí s integrovaným přístrojovým štítem řidiče doslova obklopuje, takže má všechny ovladače dokonale v dosahu ruky. V kapkovitém přístrojovém štítu jsou umístěny velký kruhový rychloměr a otáčkoměr a dva menší přístroje – teploměr chladicí kapaliny motoru a ukazatel zásoby paliva – s polokruhovými číselníky.

V nastupujícím Audi A6 se poprvé představují volanty nové generace. Charakteristickým rysem těchto tří a čtyřramenných volantů je jejich kryt airbagu, který se svým tvarem a provedením odvolává na design jednodílné masky chladiče. Do středové sekce volantu, která kryje airbag řidiče, jsou decentně začleněny také čtyři spojené kruhy znaku automobilky Audi. Všechny volanty jsou obšité kvalitní kůží.

Středová konzole a navazují sekce na tunelu převodovky svým designem a provedením připomíná Audi A8. Také nové Audi A6 dostalo elektromechanickou parkovací brzdu, díky které se stylistům uvolnil prostor mezi předními sedadly, kde jinak poněkud překáží masivní páka ruční brzdy. Uvolněné místo umožnilo začlenění rozměrné, praktické a pohodlné střední loketní opěrky.

Přesně tam, kde má být – tedy nad řadicí pákou - je do palubní desky vsazen displej systému MMI (Multi Media Interface). Umístěním displeje k hornímu okraji přístrojové desky jej má řidič pohodlně ve svém přirozeném zorném poli.

Všichni cestující se mohou těšit z ještě prostornějšího interiéru. Rozvor narostl o 83 mm až na 2843 mm, což přineslo ještě vyšší komfort zejména cestujícím na zadních sedadlech, kteří mají více místa pro nohy, v prostoru ramen i nad hlavami. Šířka v oblasti ramen se u nového Audi A6 zvětšila na předních sedadlech o 23 mm, na zadních pak o 6 mm. Vzadu sedící pasažéři mají o 10 mm více volného místa pro svá kolena.

Standardně montovaná sedadla nového Audi A6 zaručují maximální komfort a pohodlné neunavující cestování i při delších jízdách. Na přání dodávaná sportovní sedadla, která jsou výrazněji tvarovaná, pak ještě lépe podpírají tělo především v příčném směru, což přijde vhod při dynamické jízdě zatáčkami.

V závislosti na zvolených sedadlech mohou zákazníci volit mezi třemi typy čalounění, poprvé v modelové řadě A6 se v nabídce objevuje kožené čalounění Valcona a Volterra, přičemž každé je k dispozici v šesti různých barvách. Za příplatek se dodává také vysoce kvalitní čalounění sportovních sedadel v kombinaci Alcantara/kůže. Interiér zkrášlují dekorativní prvky z leštěného hliníku, nebo (na přání) z ořechového či březového dřeva.

Jak modely s pohonem předních kol, tak i vozy s pohonem všech čtyř kol quattro, se chlubí velmi objemnými zavazadlovými prostory. Základní objem zavazadlového prostoru nového Audi A6 činí 546 litrů, což je o 112 litrů (resp. přibližně o 20 %) více, než u předchozího modelu.

Palivová nádrž modelů s poháněnými koly přední nápravy má objem 70 l, verze „quattro“ mají nádrž o objemu 80 l.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design exteriéru, silueta, tvář, interiér
  2. Pohonné jednotky: 4.2 V8, 3.2 V6 FSI
  3. Pohonné jednotky: 2.4 V6, 3.0 TDI, 2.0 TDI, převodovky
  4. Převodovky - pokračování, quattro, podvozek, řízení
  5. Zavěšení zadních kol, brzdy, ESP ve standardu, elmag. parkovací brzda
  6. Kola a pneumatiky, struktura karoserie, pasivní bezpečnost
  7. Aerodynamika, adaptivní světlomety, denní světlomety a další výbava
  8. Advanced Key, adaptivní tempomat, standardní a příplatková výbava

bazar

Audi Q3 2
Rok výroby: 2011
Stav: 83 461 km
Cena: 586 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2009
Stav: 139 835 km
Cena: 480 000 Kč
Audi A4 1,9
Rok výroby: 1999
Stav: 259 001 km
Cena: 50 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2005
Stav: 285 134 km
Cena: 148 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 132 602 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A3 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 34 987 km
Cena: 450 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků