Audi A6 inovujeme

Ve vyšší střední třídě je již tradičním zástupcem německé automobilky Audi modelová řada A6. Dnes představované změny se dotkly sedanu i kombi...
Audi A6 inovujeme
Ve vyšší střední třídě je již tradičním zástupcem německé automobilky Audi modelová řada A6. Dnes představované změny se dotkly sedanu i kombi, tradičně nazývaného Avant, a to v rozsahu designu, výbavy, motorů a převodovek. Nová A6 nabízí svým zákazníkům celkem 48 variant provedení sedan a kombi včetně 22 verzí s pohonem všech kol. Zajímavostí je velký nástup převodovky s plynule měnitelným převodem Multitronic, která je nyní k dispozici celkem ke čtyřem zážehovým motorům a poprvé v historii také k motoru vznětovému. Karoserie se změny dotkly jen lehce. Jako příklad nám poslouží design mřížky chladiče, který jsme dříve vídali pouze u osmiválcových modelů.

Novinkou v nabídce dieselových motorů je upravený šestiválec výkonem 155 ks a točivým momentem 310 Nm. Plných 80% z maximální hodnoty točivého momentu je k dispozici již od 1000 ot./min. Což ve spojení s již zmíněnou automatickou převodovkou Multitronic, zaručuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 vteřiny a maximální rychlost 212 km/h.

V nabídce dieselových motorů dále najdeme šestiválcový diesel ve výkonné variantě se 180 ks a 370 Nm točivého momentu a čtyřválec 1.9 litru o výkonu 130 ks (točivý moment 285 nebo 310 Nm).

Nabídka benzínových motorů byla rozšířena o dvojici zcela nových motorů. Prvním z nich je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 130 ks a druhým třílitrový šestiválec s výkonem 220 ks. Oba nové motory, známé z řady A4, se vyznačují nejen dobrým výkonem, ale také sametovým chodem. Oba jsou navíc k dispozici s převodovkou Multitronic.

Změny se dotkly i motorů, které již byly ve výrobním programu současné A6. Šestiválce 2.4 a 2.7 Biturbo dostaly do vínku více koní. 2.4 nyní dosahuje maximálního výkonu 170 ks a točivého momentu 230 Nm. U 2.7 Biturbo činí maximální výkon 250 ks a točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm.

Pro novou A6 je dále k dispozici čtyřválec s přeplňováním o objemu 1.8 litru o výkonu 150 ks a známé osmiválce o objemu 4.2 litru s výkonem 300 ks a 340 ks. Přičemž ten výkonnější je tradičně vyhrazen pro sportovní modely S6 a S6 Avant.

Podle provedení a volby zákazníka může být nová A6 vybavena pěti nebo šestistupňovou manuální převodovkou. Pro automobil vyšší střední třídy se však jistě lépe hodní převodovka automatická.

Všechny A6 s pohonem všech kol quattro a vozy s dieselovým šestiválcem o výkonu 180 ks mohou být vybaveny pětistupňovou automatickou převodovkou, doplněnou systémem Tiptronic. Novinkou u převodovky Tiptronic je nový sportovní program v plně automatickém režimu označený „S“. Při volbě tohoto programu převodovka řadí na vyšší převodové stupně později a nižší dříve.

Nabídku převodovek doplňuje převodovkou s plynule měnitelným převodem nazvaná Multitronic (podrobný popis převodovky jsme vám přinesli v článku Audi A6 1.8T Multironic ). K dispozici je pro zážehové čtyřválcové motory 1.8T a 2.0, šestiválce 2.4 a 3.0 a pro vznětový šestiválec 2.5 s výkonem 155 ks.

V interiéru dominuje velká harmonie tvarů a barev a nezáleží přitom jaké provedení interiéru nebo nadstandardní vybavení si zákazník zvolí. Novinkou jsou chromované rámečky kolem přístrojů. Na první pohled musí zaujmout přepracovaný čtyřramenný multifunkční volant, který může být doplněn i ovládáním převodovky Tiptronic.

O pohodu cestujících se stará nová automatická klimatizace s čidlem na snímání intenzity slunečních paprsků a tzv. elektronickým nosem, tedy systémem, jehož úkolem je chránit posádku před vstupem znečištěného vzduchu do interiéru. O pohodu na „palubně“ se postará řada autorádií Chorus, Concert a Symphony. Když poslední jmenované nabízí i zásobník na šest CD.

Zajímavou novinkou je systém nazvaný Audi logbook. Jeho výhody ocení zejména ti řidiči, kteří využívají firemní vůz i pro soukromé účely. Jedná se totiž o systém, který automaticky zaznamenává data z navigačního systému a plní tak v podstatě funkci knihy jízd. Podobný systém je vůbec poprvé prezentován jako součást příplatkové výbavy dodávané přímo automobilkou.

Tradičně bohatá je bezpečnostní výbava. Audi A6 nabízí zákazníkům kromě tradičních předních airbagů i systém Siteguard, jehož cílem je ochránit cestující při bočním nárazu. Kromě známého stabilizačního systému ESP je součástí standardní výbavy i brzdový asistent, který pomáhá řidiči při velmi intenzivním brždění.

Nové Audi A6 by mělo být u autorizovaných prodejců k dispozici pravděpodobně v srpnu.

Automobily značky Audi nakoupíte u společnosti Auto Heller.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků