Audi A6 inovujeme

Ve vyšší střední třídě je již tradičním zástupcem německé automobilky Audi modelová řada A6. Dnes představované změny se dotkly sedanu i kombi...
Audi A6 inovujeme
Ve vyšší střední třídě je již tradičním zástupcem německé automobilky Audi modelová řada A6. Dnes představované změny se dotkly sedanu i kombi, tradičně nazývaného Avant, a to v rozsahu designu, výbavy, motorů a převodovek. Nová A6 nabízí svým zákazníkům celkem 48 variant provedení sedan a kombi včetně 22 verzí s pohonem všech kol. Zajímavostí je velký nástup převodovky s plynule měnitelným převodem Multitronic, která je nyní k dispozici celkem ke čtyřem zážehovým motorům a poprvé v historii také k motoru vznětovému. Karoserie se změny dotkly jen lehce. Jako příklad nám poslouží design mřížky chladiče, který jsme dříve vídali pouze u osmiválcových modelů.

Novinkou v nabídce dieselových motorů je upravený šestiválec výkonem 155 ks a točivým momentem 310 Nm. Plných 80% z maximální hodnoty točivého momentu je k dispozici již od 1000 ot./min. Což ve spojení s již zmíněnou automatickou převodovkou Multitronic, zaručuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 vteřiny a maximální rychlost 212 km/h.

V nabídce dieselových motorů dále najdeme šestiválcový diesel ve výkonné variantě se 180 ks a 370 Nm točivého momentu a čtyřválec 1.9 litru o výkonu 130 ks (točivý moment 285 nebo 310 Nm).

Nabídka benzínových motorů byla rozšířena o dvojici zcela nových motorů. Prvním z nich je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 130 ks a druhým třílitrový šestiválec s výkonem 220 ks. Oba nové motory, známé z řady A4, se vyznačují nejen dobrým výkonem, ale také sametovým chodem. Oba jsou navíc k dispozici s převodovkou Multitronic.

Změny se dotkly i motorů, které již byly ve výrobním programu současné A6. Šestiválce 2.4 a 2.7 Biturbo dostaly do vínku více koní. 2.4 nyní dosahuje maximálního výkonu 170 ks a točivého momentu 230 Nm. U 2.7 Biturbo činí maximální výkon 250 ks a točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm.

Pro novou A6 je dále k dispozici čtyřválec s přeplňováním o objemu 1.8 litru o výkonu 150 ks a známé osmiválce o objemu 4.2 litru s výkonem 300 ks a 340 ks. Přičemž ten výkonnější je tradičně vyhrazen pro sportovní modely S6 a S6 Avant.

Podle provedení a volby zákazníka může být nová A6 vybavena pěti nebo šestistupňovou manuální převodovkou. Pro automobil vyšší střední třídy se však jistě lépe hodní převodovka automatická.

Všechny A6 s pohonem všech kol quattro a vozy s dieselovým šestiválcem o výkonu 180 ks mohou být vybaveny pětistupňovou automatickou převodovkou, doplněnou systémem Tiptronic. Novinkou u převodovky Tiptronic je nový sportovní program v plně automatickém režimu označený „S“. Při volbě tohoto programu převodovka řadí na vyšší převodové stupně později a nižší dříve.

Nabídku převodovek doplňuje převodovkou s plynule měnitelným převodem nazvaná Multitronic (podrobný popis převodovky jsme vám přinesli v článku Audi A6 1.8T Multironic ). K dispozici je pro zážehové čtyřválcové motory 1.8T a 2.0, šestiválce 2.4 a 3.0 a pro vznětový šestiválec 2.5 s výkonem 155 ks.

V interiéru dominuje velká harmonie tvarů a barev a nezáleží přitom jaké provedení interiéru nebo nadstandardní vybavení si zákazník zvolí. Novinkou jsou chromované rámečky kolem přístrojů. Na první pohled musí zaujmout přepracovaný čtyřramenný multifunkční volant, který může být doplněn i ovládáním převodovky Tiptronic.

O pohodu cestujících se stará nová automatická klimatizace s čidlem na snímání intenzity slunečních paprsků a tzv. elektronickým nosem, tedy systémem, jehož úkolem je chránit posádku před vstupem znečištěného vzduchu do interiéru. O pohodu na „palubně“ se postará řada autorádií Chorus, Concert a Symphony. Když poslední jmenované nabízí i zásobník na šest CD.

Zajímavou novinkou je systém nazvaný Audi logbook. Jeho výhody ocení zejména ti řidiči, kteří využívají firemní vůz i pro soukromé účely. Jedná se totiž o systém, který automaticky zaznamenává data z navigačního systému a plní tak v podstatě funkci knihy jízd. Podobný systém je vůbec poprvé prezentován jako součást příplatkové výbavy dodávané přímo automobilkou.

Tradičně bohatá je bezpečnostní výbava. Audi A6 nabízí zákazníkům kromě tradičních předních airbagů i systém Siteguard, jehož cílem je ochránit cestující při bočním nárazu. Kromě známého stabilizačního systému ESP je součástí standardní výbavy i brzdový asistent, který pomáhá řidiči při velmi intenzivním brždění.

Nové Audi A6 by mělo být u autorizovaných prodejců k dispozici pravděpodobně v srpnu.

Automobily značky Audi nakoupíte u společnosti Auto Heller.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků