Audi A6 do zásuvky už koupíte i v ČR. Je dražší než BMW 5 hybrid, ale také silnější

Po nedávném uvedení se již dozvídáme ceny plug-in hybridní varianty Audi A6. Model je nabízen ve dvou úrovních naladění v závislosti na zvolené výbavě.

Po vzoru konkurence se i Audi pustilo do elektrifikace svého portfolia modelů. Další novinkou do řady je tedy plug-in hybridní varianta sedanu A6. Elektrifikované ústrojí zatím seženete právě jen u sedanu, i když kombi Avant a jeho odolnější verze Allroad by měly následovat. Hybrid je nabízen ve dvou specifikacích a oběma koně pod kapotou určitě nechybí.

Výchozí plug-in hybridní motorizací je tedy 50 TFSI e quattro, jehož kombinace dvoulitrového benzinového čtyřválce a elektromotoru zajistí systémový výkon 220 kW (299 koní), a to ve spojení se sedmistupňovým automatem S tronic a pohonem všech kol quattro. V základní výbavě vychází tato varianta elektrifikované A6 minimálně na 1.630.900 Kč.

Velké novinky v české nabídce Audi A8! Hybrid byl začátek, přibyly další čtyřlitry

Velké novinky v české nabídce Audi A8! Hybrid byl začátek, přibyly další čtyřlitry

Za tuto cenu dostanete standardně balíček asistenčních a bezpečnostních systémů Audi pre sense front, parkovací senzory vpředu a vzadu, tempomat s omezovačem rychlosti, hliníkové doplňky na karoserii, multifunkční kožený volant, 10,1palcový infotainment s navigací, automatickou čtyřzónovou klimatizaci, vyhřívání sedadel vpředu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko nebo 18palcová litá kola a LED osvětlení vpředu i vzadu.

S výbavou Design se pak cenovka hybridního A6 posouvá na 1.697.900 Kč a přibývá například ambientní osvětlení interiéru, čalounění sedadel v kombinaci tkanina/koženka, vnitřní dekorace z hliníku, multifunkční kožený volant s pádly řazení a čalounění vrchních častí palubní desky a dveří koženkou.

Audi e-tron Sportback má české ceny. Kolik si připlatíte za méně praktickou karoserii?

Audi e-tron Sportback má české ceny. Kolik si připlatíte za méně praktickou karoserii?

Nejvyšší výbava Sport je poté dostupná i pro výchozí motorizaci 50 TFSI e quattro, a to od 1.692.900 Kč, přidávající doplňky jako sportovní volant, sportovní sedačky, jiný design 18palcových kol a rozdílné dekorace interiéru.

Především ale ve výbavě Sport přichází i výkonnější specifikace hybridního ústrojí označená jako 55 TFSI e quattro, která nabízí výkon 270 kW (367 koní). A za cenu 1.875.900 Kč rozšiřuje výbavu také o exteriérový a interiérový paket S line, 19palcová kola, červeně lakované brzdiče, zatmavená okna, sportovní podvozek se sníženou výškou o 20 mm nebo Matrix LED světlomety.

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

Nakonec se sluší menší porovnání s plug-in hybridním rivalem od BMW, tedy řadou 5 ve verzi 530e xDrive, kterou s výkonem 185 kW (252 koní) nyní seženete od 1.602.900 Kč. Nižší cenovku oproti základnímu hybridu A6 vysvětluje nižším výkonem, ale rovněž třeba standardně 17palcovými koly, pouze dvouzónovou klimatizací nebo absencí vyhřívání sedadel vpředu a dalších prvků v základu.

Audi A6 Limuzína plug-in hybrid – technická data a ceny
Motorizace 50 TFSI e quattro 55 TFSI e quattro
Zdvihový objem [cm3] 1984 1984
Válce/ventily 4/4 4/4
Systémový výkon [kW] 220 270
Systémový točivý moment [N.m] 450 500
Akumulátor [kapacita] 14,1 14,1
Převodovka 7A 7A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,2 5,6
Max. rychlost [km/h] 250 250
Dojezd na elektřinu WLTP [km] 46-58 46-55
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,7-2,0 1,9-2,0
Pohotovostní hmotnost [kg] 2085 2085
Cena A6 [Kč] 1.630.900 -
Cena A6 Design [Kč] 1.697.900 -
Cena A6 Sport [Kč] 1.692.900 1.875.900

Audi A6

Audi A6 je prestižní model vyšší střední třídy. K tradičním přednostem v podobně propracovaného interiéru a pohonu quattro přidává v současné generaci i vytříbené jízdní vlastnosti. Skvělé jsou přeplňované motory TFSI a TDI.

Ceny, motory • Audi A6 Allroad • Test Audi A6 50 TDI • Elektromobil • Test Audi A6 55 TFSI quattro

Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 90 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků