Dvoulitr TDI o výkonu 150 kW je jedinou možností, jak pořídit Audi A6 a Audi A6 Avant s pohonem pouze předních kol.
Nové Audi A6 vstoupilo do předprodeje na začátku července a je tomu doslova pár dnů, co bylo na náš trh uvedeno oficiálně. Tehdy jsem v rámci prezentace v okolí Karlštejna vyzkoušel nejvýkonnější současné provedení 50 TDI, které má pod kapotou šestiválec 3.0 TDI o výkonu 210 kW, kombinovaný výhradně s automatem a pohonem všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem.
Takové auto u nás stojí přinejmenším 1.630.900 Kč, Audi ale musí myslet i na fleetové zákazníky, kteří si vystačí i s něčím levnějším. Proto je v nabídce i provedení 45 TDI quattro se šestiválcem o výkonu 170 kW za 1.545.900 Kč, a pokud by i to bylo moc, je nově možné sáhnout po čtyřválci 2.0 TDI.
Má označení 40 TDI a počítalo se s ním od samotného začátku. Dvoulitr poskytuje výkon 150 kW a točivý moment 400 N.m, přičemž se jedná o jedinou možnost, jak pořídit Audi A6 s pohonem předních kol. I díky tomu začíná cena na 1.399.900 Kč (1.466.900 Kč u verze Avant). Ani dvoulitr nemění nic na faktu, že se jedná o mild-hybrid, místo 48voltové elektrické sítě šestiválců je tady však standardních 12 voltů.
Sériová výbava odpovídá šestiválcovým verzím 45 TDI quattro a 50 TDI quattro, se kterými Audi A6 na českém trhu startovalo. V základu dostanete 17palcová litá kola, automatickou 2zónovou klimatizaci, parkovací senzory vpředu a vzadu, látkové čalounění, 7palcový digitální přístrojový štít, bezklíčové odemykání a startování, diodové světlomety a svítilny, navigaci či progresivní řízení.
Audi A6 a A6 Avant - dostupná technická data motoru 40 TDI |
Verze |
A6 |
A6 Avant |
Zdvihový objem [cm3] |
1968 |
1968 |
Výkon [kW] |
150 |
150 |
Točivý moment [N.m] |
400 |
400 |
Emise [CO2] |
112-114 |
119-129 |
Spotřeba paliva [l/100 km] |
4,3-4,7 |
4,5-4,9 |