Audi A6 u nás dostalo nový základní motor. Bude vám 150 kW stačit?

Dvoulitr TDI o výkonu 150 kW je jedinou možností, jak pořídit Audi A6 a Audi A6 Avant s pohonem pouze předních kol.

Nové Audi A6 vstoupilo do předprodeje na začátku července a je tomu doslova pár dnů, co bylo na náš trh uvedeno oficiálně. Tehdy jsem v rámci prezentace v okolí Karlštejna vyzkoušel nejvýkonnější současné provedení 50 TDI, které má pod kapotou šestiválec 3.0 TDI o výkonu 210 kW, kombinovaný výhradně s automatem a pohonem všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem.

Audi A6 Avant už má české ceny. Zatím nabídne jen motory TDI

Audi A6 Avant už má české ceny. Zatím nabídne jen motory TDI

Takové auto u nás stojí přinejmenším 1.630.900 Kč, Audi ale musí myslet i na fleetové zákazníky, kteří si vystačí i s něčím levnějším. Proto je v nabídce i provedení 45 TDI quattro se šestiválcem o výkonu 170 kW za 1.545.900 Kč, a pokud by i to bylo moc, je nově možné sáhnout po čtyřválci 2.0 TDI.

Testuje se v ČR autonomní řízení? Audi A6 Avant s lidarem to naznačuje

Testuje se v ČR autonomní řízení? Audi A6 Avant s lidarem to naznačuje

Má označení 40 TDI a počítalo se s ním od samotného začátku. Dvoulitr poskytuje výkon 150 kW a točivý moment 400 N.m, přičemž se jedná o jedinou možnost, jak pořídit Audi A6 s pohonem předních kol. I díky tomu začíná cena na 1.399.900 Kč (1.466.900 Kč u verze Avant). Ani dvoulitr nemění nic na faktu, že se jedná o mild-hybrid, místo 48voltové elektrické sítě šestiválců je tady však standardních 12 voltů.

První jízda s Audi A6 55 TFSI quattro S tronic: Enterprise v beta verzi

První jízda s Audi A6 55 TFSI quattro S tronic: Enterprise v beta verzi

Sériová výbava odpovídá šestiválcovým verzím 45 TDI quattro a 50 TDI quattro, se kterými Audi A6 na českém trhu startovalo. V základu dostanete 17palcová litá kola, automatickou 2zónovou klimatizaci, parkovací senzory vpředu a vzadu, látkové čalounění, 7palcový digitální přístrojový štít, bezklíčové odemykání a startování, diodové světlomety a svítilny, navigaci či progresivní řízení.

Audi A6 a A6 Avant - dostupná technická data motoru 40 TDI
Verze A6 A6 Avant
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968
Výkon [kW] 150 150
Točivý moment [N.m] 400 400
Emise [CO2] 112-114 119-129
Spotřeba paliva [l/100 km] 4,3-4,7 4,5-4,9

 

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 109 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků