Audi A6 bude mít více motorů: 2.0T, 2.7 TDI a 2.8 V6

Audi A6 bude mít více motorů: 2.0T, 2.7 TDI a 2.8 V6

AutoTIP ve svém posledním čísle krátce informuje o nových motorech, které časem dostane Audi A6. Ta se v současné době prodává pouze s „víceválci“, a sice 2.4 V6, 3.2 V6 FSI, 4.2 V8 a 3.0 TDI. Na začátku léta přibude také naftový čtyřválec 2.0 TDI.

Nabídka motorů je oproti konkurenci (např. BMW 5, Mercedes-Benz E) docela chudá, to se ale postupně zlepší. Přibude základní benzínový čtyřválec 2.0T FSI o výkonu 125 kW, který bude mít podobné, ne-li lepší dynamické parametry než současný základní benzín 2.4 V6 130 kW. Jeho cena bude o deset tisíc menší než 2.0 TDI, tedy 1 084 900 Kč, a o 27 tisíc nižší než cena zmíněného 2.4 V6. Kdo bude chtít lepší pružnost sáhne asi po 2.0T, kdo bude chtít vyrovnanější a kultivovanějí zvuk, vybere šestiválec.

AutoTIP uvádí i další motory, které seznam verzí rozšíří: 2.7 TDI 130 kW a 2.8 V6 154 kW; o obou motorech jsme psali již dříve, nicméně naše zdroje hovořily u nového nafťáku o výkonu 140 kW. Cena obou verzí by se mohla pohybovat mezi 1,2 a 1,25 mil. Kč. Překvapením bude jistě verze S6 s desetiválcem o výkonu 309 kW (420 koní), který bude převzat z Lamborghini Gallarda. S6 se na trhu objeví v roce 2006.

Tip: Kompletní informace o Audi A6

Přehled současných motorů A6

Model

2.4 V6

3.2 V6 FSI

4.2 V8 quattro

2.0 TDI

3.0 TDI quattro

Základní parametry          
Karoserie/počet dveří sedan/4 sedan/4 sedan/4 sedan/4 sedan/4
Délka (mm) 4916 4916 4916 4916 4916
Šířka (mm) 1855 1855 1855 1855 1855
Výška (mm) 1495 1495 1495 1495 1495
Rozvor (mm) 2843 2843 2843 2843 2843
Hmotnost (kg) 1525 1540 1745 1540 1765
Kola/pneumatiky 205/60 R16, litá 225/55 R16, litá 225/50 R17, litá 205/60 R16, litá 225/55 R16, litá
Zavazadlový prostor (l) 546 546 546 546 546
Palivová nádrž (l) 70 70 80 70 80
Motor          
Objem ccm 2393 3123 4163 1968 2967
Druh motoru zážehový zážehový zážehový vznětový, přeplňovaný vznětový, přeplňovaný
Válců/ventilů 6/4 6/4 8/5 4/4 6/4
Výkon (kW)/otáčky 130/6000 188/6500 246/6600 103/4000 165/4000
Točivý moment (Nm)/otáčky 230/3000-5000 330/3250 420/3500 320/1750-2500 450/1400-3250
Typ převodovky/počet stupňů manuální/6 manuální/6 automatická/6 manuální/6 automatická/6
Poháněná kola přední přední 4x4 přední 4x4
Brzdy vzadu kotoučové kotoučové kotoučové kotoučové kotoučové
Max. rychlost (km/h) 231 250 250 210 243
Zrychlení 0-100 km/h (s) 8,9 6,9 6,1 10,3 7,3
Palivo natural 95 natural 95 natural 98 nafta nafta
Spotřeba (l/100 km) 14,3/7,1/9,7 14,3/7,1/9,7 16,5/8,8/11,6 8/4,9/6 11,8/6,3/8,3
Cena (Kč)          
Základní 1 111 900 1 368 900 1 981 900 1 094 900 1 444 200
Automat - 1 531 800 viz základní - viz základní
AWD (quattro) - - viz základní - viz základní

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků