Audi A6 bude mít více motorů: 2.0T, 2.7 TDI a 2.8 V6

AutoTIP ve svém posledním čísle krátce informuje o nových motorech, které časem dostane Audi A6. Ta se v současné době prodává pouze s „víceválci“, a sice 2.4 V6, 3.2 V6 FSI, 4.2 V8 a 3.0 TDI. Na začátku léta přibude také naftový čtyřválec 2.0 TDI.

Nabídka motorů je oproti konkurenci (např. BMW 5, Mercedes-Benz E) docela chudá, to se ale postupně zlepší. Přibude základní benzínový čtyřválec 2.0T FSI o výkonu 125 kW, který bude mít podobné, ne-li lepší dynamické parametry než současný základní benzín 2.4 V6 130 kW. Jeho cena bude o deset tisíc menší než 2.0 TDI, tedy 1 084 900 Kč, a o 27 tisíc nižší než cena zmíněného 2.4 V6. Kdo bude chtít lepší pružnost sáhne asi po 2.0T, kdo bude chtít vyrovnanější a kultivovanějí zvuk, vybere šestiválec.

AutoTIP uvádí i další motory, které seznam verzí rozšíří: 2.7 TDI 130 kW a 2.8 V6 154 kW; o obou motorech jsme psali již dříve, nicméně naše zdroje hovořily u nového nafťáku o výkonu 140 kW. Cena obou verzí by se mohla pohybovat mezi 1,2 a 1,25 mil. Kč. Překvapením bude jistě verze S6 s desetiválcem o výkonu 309 kW (420 koní), který bude převzat z Lamborghini Gallarda. S6 se na trhu objeví v roce 2006.

Tip: Kompletní informace o Audi A6

Přehled současných motorů A6

Model

2.4 V6

3.2 V6 FSI

4.2 V8 quattro

2.0 TDI

3.0 TDI quattro

Základní parametry          
Karoserie/počet dveří sedan/4 sedan/4 sedan/4 sedan/4 sedan/4
Délka (mm) 4916 4916 4916 4916 4916
Šířka (mm) 1855 1855 1855 1855 1855
Výška (mm) 1495 1495 1495 1495 1495
Rozvor (mm) 2843 2843 2843 2843 2843
Hmotnost (kg) 1525 1540 1745 1540 1765
Kola/pneumatiky 205/60 R16, litá 225/55 R16, litá 225/50 R17, litá 205/60 R16, litá 225/55 R16, litá
Zavazadlový prostor (l) 546 546 546 546 546
Palivová nádrž (l) 70 70 80 70 80
Motor          
Objem ccm 2393 3123 4163 1968 2967
Druh motoru zážehový zážehový zážehový vznětový, přeplňovaný vznětový, přeplňovaný
Válců/ventilů 6/4 6/4 8/5 4/4 6/4
Výkon (kW)/otáčky 130/6000 188/6500 246/6600 103/4000 165/4000
Točivý moment (Nm)/otáčky 230/3000-5000 330/3250 420/3500 320/1750-2500 450/1400-3250
Typ převodovky/počet stupňů manuální/6 manuální/6 automatická/6 manuální/6 automatická/6
Poháněná kola přední přední 4x4 přední 4x4
Brzdy vzadu kotoučové kotoučové kotoučové kotoučové kotoučové
Max. rychlost (km/h) 231 250 250 210 243
Zrychlení 0-100 km/h (s) 8,9 6,9 6,1 10,3 7,3
Palivo natural 95 natural 95 natural 98 nafta nafta
Spotřeba (l/100 km) 14,3/7,1/9,7 14,3/7,1/9,7 16,5/8,8/11,6 8/4,9/6 11,8/6,3/8,3
Cena (Kč)          
Základní 1 111 900 1 368 900 1 981 900 1 094 900 1 444 200
Automat - 1 531 800 viz základní - viz základní
AWD (quattro) - - viz základní - viz základní
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků