Verze Avant nové generace Audi A6 se odhaluje nedlouho po představení výchozího sedanu. Přepravní kapacita se nezměnila, v porovnání s předchůdcem však dostal vůz docela jiný ráz.
Je tomu teprve pár týdnů, co jsem na autosalonu v Ženevě okukoval novou generaci Audi A6 v provedení sedan a pokyvoval hlavou nad tím, co se týmu designérů pod vedením Marca Lichteho podařilo vytvořit. Reprezentativní limuzína vyšší střední třídy má náramně sportovní šmrnc, byť uznávám, že si ji někteří možná budou plést s vlajkovou lodí A8.
Hlavně pak uvnitř, protože vůz, stejně jako ještě stylovější model A7, zdědil nový styl palubní desky se dvěma displeji na středové konzole. Jenom mu chybí podobné vychytávky, jako třeba dotykové ovládání výdechů ventilace.
Právě dnes Audi zveřejnilo první snímky očekávaného kombi s tradičním označením Avant a já musím před designéry opět smeknout. Za nejkrásnější kombi v segmentu jsem dosud považoval Jaguar XF Sportbrake, ale podívejte se na tohle! Je to kombi, nebo už spíše shooting brake? Zřejmě obojí, čímž Audi zabilo dvě mouchy jednou ranou.
Vůz na délku měří 4,94 metru, je 1,89 metru široký a 1,47 metru vysoký. Rozvor náprav Audi neuvádí, není však důvod, aby se lišil od výchozího sedanu, kterému, stejně jako A7, mezi středy kol naměříte 2924 mm.
Záď je hodně dynamická, působí široká a nízká, za pátými dveřmi se však přesto skrývá 565 litrů objemu v základním uspořádání a 1680 litrů po sklopení zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40. Stejně jako u předchůdce. Audi se rovněž chlubí vstupním otvorem o šířce 1050 milimetrů, a aby bylo nářkům zákazníků učiněno za dost, zlepšilo i vnitřní osvětlení.
Nabídka agregátů bude stejná jako u výchozího sedanu. Vždy se jedná o mild-hybrid, kdy vozy s šestiválcovými agregáty pracují se 48voltovou palubní sítí a čtyřválce s 12voltovou. Díky tomuto řešení dokáže vůz plachtit s vypnutým motorem a natáčet kola zadní nápravy až o 5 stupňů, což v závislosti na rychlosti zlepšuje agilitu a stabilitu v zatáčkách.
V rámci uvedení na trh se Audi zaměří na šestiválce. Konkrétně se bavíme o třílitru TFSI s výkonem 250 kW, turbodiesely čekejme v provedeních se 170 a 210 kilowatty. Zážehový agregát je párován se sedmistupňovou převodovkou s tronic, turbodiesely s měničovým osmikvaltem Tiptronic. Později dorazí i dvoulitrové TDI se 150 kilowatty, označené 40 TDI.
Zatímco v rámci oficiální představení sedanu Audi zveřejnilo také základní cenu 58.050 eur (asi 1,47 milionu korun), u kombi se tomu tak nestalo. Rozdíl by však měl činit okolo 70.000 korun.