Nové Audi A6 Avant oficiálně. Zabilo dvě mouchy jednou ranou

Verze Avant nové generace Audi A6 se odhaluje nedlouho po představení výchozího sedanu. Přepravní kapacita se nezměnila, v porovnání s předchůdcem však dostal vůz docela jiný ráz.

Je tomu teprve pár týdnů, co jsem na autosalonu v Ženevě okukoval novou generaci Audi A6 v provedení sedan a pokyvoval hlavou nad tím, co se týmu designérů pod vedením Marca Lichteho podařilo vytvořit. Reprezentativní limuzína vyšší střední třídy má náramně sportovní šmrnc, byť uznávám, že si ji někteří možná budou plést s vlajkovou lodí A8.

Hlavně pak uvnitř, protože vůz, stejně jako ještě stylovější model A7, zdědil nový styl palubní desky se dvěma displeji na středové konzole. Jenom mu chybí podobné vychytávky, jako třeba dotykové ovládání výdechů ventilace.

Nové Audi A6 oficiálně: A8 v menším balení je vždycky hybrid. Známe i cenu

Nové Audi A6 oficiálně: A8 v menším balení je vždycky hybrid. Známe i cenu

Právě dnes Audi zveřejnilo první snímky očekávaného kombi s tradičním označením Avant a já musím před designéry opět smeknout. Za nejkrásnější kombi v segmentu jsem dosud považoval Jaguar XF Sportbrake, ale podívejte se na tohle! Je to kombi, nebo už spíše shooting brake? Zřejmě obojí, čímž Audi zabilo dvě mouchy jednou ranou.

Vůz na délku měří 4,94 metru, je 1,89 metru široký a 1,47 metru vysoký. Rozvor náprav Audi neuvádí, není však důvod, aby se lišil od výchozího sedanu, kterému, stejně jako A7, mezi středy kol naměříte 2924 mm.

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

Záď je hodně dynamická, působí široká a nízká, za pátými dveřmi se však přesto skrývá 565 litrů objemu v základním uspořádání a 1680 litrů po sklopení zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40. Stejně jako u předchůdce. Audi se rovněž chlubí vstupním otvorem o šířce 1050 milimetrů, a aby bylo nářkům zákazníků učiněno za dost, zlepšilo i vnitřní osvětlení.

Nabídka agregátů bude stejná jako u výchozího sedanu. Vždy se jedná o mild-hybrid, kdy vozy s šestiválcovými agregáty pracují se 48voltovou palubní sítí a čtyřválce s 12voltovou. Díky tomuto řešení dokáže vůz plachtit s vypnutým motorem a natáčet kola zadní nápravy až o 5 stupňů, což v závislosti na rychlosti zlepšuje agilitu a stabilitu v zatáčkách.

Audi A6 Ultra TDI zvládlo na jednu nádrž 1865 kilometrů

Audi A6 Ultra TDI zvládlo na jednu nádrž 1865 kilometrů

V rámci uvedení na trh se Audi zaměří na šestiválce. Konkrétně se bavíme o třílitru TFSI s výkonem 250 kW, turbodiesely čekejme v provedeních se 170 a 210 kilowatty. Zážehový agregát je párován se sedmistupňovou převodovkou s tronic, turbodiesely s měničovým osmikvaltem Tiptronic. Později dorazí i dvoulitrové TDI se 150 kilowatty, označené 40 TDI.

Zatímco v rámci oficiální představení sedanu Audi zveřejnilo také základní cenu 58.050 eur (asi 1,47 milionu korun), u kombi se tomu tak nestalo. Rozdíl by však měl činit okolo 70.000 korun.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 77 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků