Nové Audi A6 Avant oficiálně. Zabilo dvě mouchy jednou ranou

Verze Avant nové generace Audi A6 se odhaluje nedlouho po představení výchozího sedanu. Přepravní kapacita se nezměnila, v porovnání s předchůdcem však dostal vůz docela jiný ráz.

Je tomu teprve pár týdnů, co jsem na autosalonu v Ženevě okukoval novou generaci Audi A6 v provedení sedan a pokyvoval hlavou nad tím, co se týmu designérů pod vedením Marca Lichteho podařilo vytvořit. Reprezentativní limuzína vyšší střední třídy má náramně sportovní šmrnc, byť uznávám, že si ji někteří možná budou plést s vlajkovou lodí A8.

Hlavně pak uvnitř, protože vůz, stejně jako ještě stylovější model A7, zdědil nový styl palubní desky se dvěma displeji na středové konzole. Jenom mu chybí podobné vychytávky, jako třeba dotykové ovládání výdechů ventilace.

Nové Audi A6 oficiálně: A8 v menším balení je vždycky hybrid. Známe i cenu

Nové Audi A6 oficiálně: A8 v menším balení je vždycky hybrid. Známe i cenu

Právě dnes Audi zveřejnilo první snímky očekávaného kombi s tradičním označením Avant a já musím před designéry opět smeknout. Za nejkrásnější kombi v segmentu jsem dosud považoval Jaguar XF Sportbrake, ale podívejte se na tohle! Je to kombi, nebo už spíše shooting brake? Zřejmě obojí, čímž Audi zabilo dvě mouchy jednou ranou.

Vůz na délku měří 4,94 metru, je 1,89 metru široký a 1,47 metru vysoký. Rozvor náprav Audi neuvádí, není však důvod, aby se lišil od výchozího sedanu, kterému, stejně jako A7, mezi středy kol naměříte 2924 mm.

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

Záď je hodně dynamická, působí široká a nízká, za pátými dveřmi se však přesto skrývá 565 litrů objemu v základním uspořádání a 1680 litrů po sklopení zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40. Stejně jako u předchůdce. Audi se rovněž chlubí vstupním otvorem o šířce 1050 milimetrů, a aby bylo nářkům zákazníků učiněno za dost, zlepšilo i vnitřní osvětlení.

Nabídka agregátů bude stejná jako u výchozího sedanu. Vždy se jedná o mild-hybrid, kdy vozy s šestiválcovými agregáty pracují se 48voltovou palubní sítí a čtyřválce s 12voltovou. Díky tomuto řešení dokáže vůz plachtit s vypnutým motorem a natáčet kola zadní nápravy až o 5 stupňů, což v závislosti na rychlosti zlepšuje agilitu a stabilitu v zatáčkách.

Audi A6 Ultra TDI zvládlo na jednu nádrž 1865 kilometrů

Audi A6 Ultra TDI zvládlo na jednu nádrž 1865 kilometrů

V rámci uvedení na trh se Audi zaměří na šestiválce. Konkrétně se bavíme o třílitru TFSI s výkonem 250 kW, turbodiesely čekejme v provedeních se 170 a 210 kilowatty. Zážehový agregát je párován se sedmistupňovou převodovkou s tronic, turbodiesely s měničovým osmikvaltem Tiptronic. Později dorazí i dvoulitrové TDI se 150 kilowatty, označené 40 TDI.

Zatímco v rámci oficiální představení sedanu Audi zveřejnilo také základní cenu 58.050 eur (asi 1,47 milionu korun), u kombi se tomu tak nestalo. Rozdíl by však měl činit okolo 70.000 korun.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků