Audi A6 Avant: klasická karoserie, nový naftový motor

4 komentáře

Geo
23. května • 17:13

Nech sa divam ako sa divam, akosi ma ten dizajn neoslovuje. Nove svetla a interier v style A7, zopar modernych prvkov pod kapotou je sice super, ale to samo o sebe nestaci. To auto tvarom akosi nezije. Nepriceten strihnuta spodna krivka zadnych svetiel nic moc, je to akesi odtrhnute od linie, aj od reality. Zadne piate dvere maju prilis sikmo sklo. Kombi s kufrom 560l, ten je plytky a tak malo prakticky, pre uzke a nizke veko kufra. Vzadu nad hlavou je miesta viac ako u sedanu, ale oproti konkurencii, tu musia utopit dedaky poriadne dole aby bolo miesto nad hlavou. Tak velky premiovy korab a tak na tychto partiach setria.Triedou nizsie a vyskou vyssie Mondeo je skutocne iba nizsia trieda, ale priestorovo je to praktickejsie a clovek sa tam neciti tlaceny na hlavu a je dokonca o 9 cm kratsie, co clovek len uvita. Kociarik , ci bycikel, poriadne nemusite skladat, vojde sa tam 1-2. Mondeo nema Quattro. Parkovat korab dlhy 5.92 m niekde v meste si vyzadujej naozaj nervy. Audi A6 by si zaslusilo viac, cena je k tomu uzasna, tak preco sa setri na tak banalnych miestach. Je to aj tieda medzi rodinnymi kombi, tak doprajme tomu aj tu prakticnost. Za tu cenu s zaklade nemat parkovacie senzory vpredu a vzadu je ulet. staci len poriadne tahat za peniaze ludi. Hlavne ze mame Audi. A vyssia spolahlivot sa vyssej cene nerovna. Je to iba priemer. V com je pridana hodnota? Asi nechapem. A-ha, ze kto na to ma. V tomto asi bude.

Antiautomat
21. května • 22:19

Vpravde nemam velmi rad tuto odnoz VW kde sa cena urci podla loga na grile, ale v porovnani s tymi grotesknymi vytvormi konkurencie je to pekne velke auto, proste ziadne odporne kvazi modne vystrelky. Dizajnu davam teda velke plus, az teda na ten ten gyc v podobe prednych svetiel /ze to ide lepsie ukazuje trebars lexus/ a to plati o vsetkych modeloch audi. Takisto ten prapodivny previs na zadnom dekli by si mohli odpustit, tak snad po fejslifte.
Kazdopadne si to ale rad si to pozriem nazivo, ako celok es sieht sehr gut aus.Nieto divu ze Audi v poslednej dobe frci /az teda na vysmech menom a1, ale tam je problem skor cena/. Na margo konkurencia v podove BMW5, nech sa nik nehneva ale je to jedna velka tragedia kde z povodnych hodnot, ktore robili BMW prave tou oblubenou ´bavorou´neostalo nic. Zvonka to vyzera akokeby to bolo zlepene nahodnym vyberom okolo celej azie a zvnutra ako nepodarena playstationu pre dorast. Skratka je to vsetko len nie poriadna masina, fuj, grc, hnus. Audi sa drzi svojich hodnot a to sa ceni a je to dobre.
No a MB takisto stale hlada dizajn, po predchadzajucich nevydarenych dvoch generaciach e-cka sa im to mozno podari ale aj s aktualnym e-ckom su este od ´typisch mercedes´ stale daleko. Na druhej strane chystaju eso v podobe namakaneho triapollitra /a este lepsie je ze bez ventilatora/, drzim palce.Za motoricke optimum povazujem u benzinu atmo 2.8, skratka klasika. No a na temu diesela, trosku skoda ze nemaju velky R4 TDi v objeme cca 2.2 ako trebars M-B. Taky motor by do toho auta pasoval uplne idealne. Ten trojliter mi pripada snad az prilis velky, kde to clovek vyuzije, ze - navyse mensi motor by mal spotrebu nizsiu aj naozaj, nie len na papieri.
Podla vykonov, ktore dosahuje taky MB OM651 /150kW+500Nm/ by to bolo to asi to prave na taketo velke auto, hlavne vzhladom na stale este nevylieceny syndrom ´diesel je lepsi´. ;-)

Zelí
22. května • 11:13

I když je VW tvůrce a prosazovatel downsizingu, cenim si toho, že nechávají trochu rozestup mezi značkami. A necpou třílitrový diesel do passatu a naopak se nesnaží u audi nahradit třílitrový šestiválec dvoulitrovým čtyřválcem, případně tříválcem htp jako např. u bmw. Šestiválec do a6 patří. 4x4 s torsenem a třílitrový dieslový šestiválec je nejprodávanější kombinace a je to kombinace, která dlouhodobě nemá žádného opravdu srovnatelného konkurenta u jiných značek. A to se nemění a zavedením motoru 230kw se to jenom zvýrazní.
U přeplňovaného motoru není mezi dvoulitrem a 2,2litrem v podstatě žádný rozdíl. A nebyl problém vyjít s dvoulitrem se 150kw už před pěti lety, ale to nemělo smysl, protože v té době neměl ani 125kw dvoulitr konkurenta. Jestliže MB nahrazuje šestiválec čtyřválcem tak to jenom naznačuje sestup MB z prestižní pozice směrem dolů. Bohužel. Chod šestiválce se nedá srovnávat se čtyřválcem - není to otázka výkonu.

Antiautomat
22. května • 21:27

Urcite ano, V6 je V6 a uplne zcestne tvrdenia ze R4 dokaze nahradit V6 su dobre akurat do priblblych katalogov.Mna ale uvaha o velkom R4 napadla viac menej ako nasledok dojmu z jazdy s MB E250DCI /bol tam este stary 5-stupnovy automat ale aj tak to bolo prijemne zvezenie/. No a o rozdiele medzi 2.0 a 2.2 to urcite bolo, nemozem suhlasit ze 200 kubikov vo stvorvalci by bol zanedbatelny rozdiel - ono to dokaze urobit hotove divy, jednoducho su tie hrnce ovela vacsie /su len styri/ a ten motor do daval jednoznacne pocitit, tahal ako blazon, kopec-nekopec.Kulturou behu a charakterom vobec sa napriek marketingovym zvastom s V6 definitivne zrovnavat neda, to proste mozne nie je. Ale mne sa ten motor celkom pozdaval a prave ten prejav mal dokonca aj nieco do seba. Skratka som vedel ze mam vpredu motor s velkymi kastrolmi a malo to celkom zaujimavy zvuk, proste taky pekny zdravy ´masinisticky´ chlapsky prejav. Niekomu sa to pacit nemusi ale ja mam rad ked auto aj pocut, aspon nepozorni chodci a gumotextaci nelezu pod kolesa :-). Navyse je take auto lahsie na hlavu /cim aj lepsie jazdi/. Spotreba bola v porovnani s akymkolvek V6 definitivne nizsia a V6 /navyse so 4x4/ sa moze pokrajat ale nema v tomto smere sancu. Diesel naozaj nemusim, ale tento bol prijemnym prekvapenim, odporucam skusit, najma ked teraz dostane modernejsiu prevodovku cim sa jeho prejav este zlepsi. Pary mal naozaj na rozdavanie a bolo mu jedno ci sme tam boli dvaja alebo styria. Take nieco nijaky ´len´ dvojliter nedokaze. Skratka mi tam medzi tym monstruoznym V6 a /na A6/ poddimenzovanym dvojlitrom nieco chyba. Objem nicim nenahradis a ak nieko neveri, odporucam prave skusit a porovnat 2.2 va 2.0, aj ked sa jedna o motory rozdielnych znaciek. Ak niekto potrebuje z 0-100 pod 6s a 250max, nech sa paci, lenze kde to cele vyuzije je otazne no a hlavne v poslednom case vo svetle zavadzania az prilis pretechnizovanych rieseni sa dost casto potvrdzuje ze jednoduchsia technika je casto lahsia, trvacnejsia, lacnejsia a lepsia /hlavne po rokoch/.
Nuz, uvidime ako sa to bude cele uberat, ta A6 je urcite pekny kus auta a pravom vo svojej triede vitazi /predpokladam ze nastup tejto generacie vzhladom na sracky do ktorych sa bmw prepadol bude velmi dobry/.

Doporučujeme

Články odjinud